Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-14, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusGrissom
Frågan är hur Bydén kommer agera efter det här. Har en känsla av att han kommer göra slut och gråtandes försöka få tillbaka exet.
Frågan är om ÖB kan visa sig offentligt ihop med Linda, utan att folk börjar ifrågasätta hans omdöme.
Citera
2022-12-14, 06:05
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Frågan är om ÖB kan visa sig offentligt ihop med Linda, utan att folk börjar ifrågasätta hans omdöme.

I min värld har han noll förtroende. Skall det vara högsta befäl om Sverige blir attackerat?

En överårig gubbe som ränner efter kjoltyg.
Nej, han borde ersättas med en friskare förmåga.

Staaf borde gå till Specsavers. Byden ser ju ut som gammelfarfar.
Citera
2022-12-14, 06:20
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
I min värld har han noll förtroende. Skall det vara högsta befäl om Sverige blir attackerat?

En överårig gubbe som ränner efter kjoltyg.
Nej, han borde ersättas med en friskare förmåga.

Staaf borde gå till Specsavers. Byden ser ju ut som gammelfarfar.

Jag tänker samma sak, gubben byden ser ut som en 80-åring. Vilket bevisar att ludret endast har honom som klätterställning i sitt fnaskande mot toppen.

Bildbevis: https://www.svt.se/nyheter/forsvaret...taaf-inte-dold
Citera
2022-12-14, 06:35
De enda som vill ha en omedelbar utredning av ärendet är V och MP, resten av partierna vill begrava skiten i en lång utredning så att polisledningen kan prata ihop sig och komma fram tiil att inget har hänt här, nu fortsätter vi som om inget har hänt efter den här lilla tidningsankan.
Citera
2022-12-14, 06:42
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
De enda som vill ha en omedelbar utredning av ärendet är V och MP, resten av partierna vill begrava skiten i en lång utredning så att polisledningen kan prata ihop sig och komma fram tiil att inget har hänt här, nu fortsätter vi som om inget har hänt efter den här lilla tidningsankan.
Är mycket besviken på SD, de har ju framställt sig som sanningssägarna som ska rensa upp träsket men så är det istället V och MP som vill agera!
Citera
2022-12-14, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men om en Linda jämnårig med dig gjorde det.
Det spelar ingen roll vilken ålder kvinnan skulle vara i. Klädseln LHS valde, till just den intervjun, var märklig. Det var inte fel på kläderna i sig - hon bar upp dem fint - men, som sagt, illa valt tillfälle.
Citera
2022-12-14, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liggist
Tror dessvärre att hon inte gillar att knulla, men fejkar att hon gillar det, för korkskallar som ÖB och Löfving, som går på det.
Hon ger inte sina hål för att hon gillar att knulla, utan för att ta sig uppåt i karriären..
Majoriteten kvinnor gillar det inte - åtminstone inte den mesta tiden av året. Det är helt naturligt. Stämmer med de flesta andra arters honor.
Citera
2022-12-14, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det förklarar inte tidpunkten. Någon eller några har suttit på uppgifterna i flera år.

Håller med. Svårt att spekulera vad som bägaren att rinna över. Ny regering?
Citera
2022-12-14, 07:43
Medlem
The BlaBlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hytrate
Vissa uni lägger ut uppsatserna öppet. Hon är 76a. Säkerligen färdig omkring 2000
talet.

Efter vad hon har uppgett i intervjuer lär hon ha varit färdig med universitetstudierna i 2003.

Hon gillade inte skolan, så hon lär ju ha fått gå Komvux eller liknade innan hon började läsa svenska/nordiska språk på högskolan. Och innan hon började plugga på högskolan jobbade hon som lastbilschaufför.

"När hon fyllde 19 år (mars 1995) och fortfarande gick i gymnasiet tog hon lastbilskort och började direkt efter studenten att köra långtradare runt hela Sverige."

Hon är född 1976 och sannolikt börjat plugga vid universitetet tidigast 1997. Sedan 6 år på universitetet...då ska hon ha tagit examen 2003 med toppbetyg och omedelbart fått en mycket eftertraktad praktik som notarie vid Norrköpings tingsrätt.

2004 började hennes karriär inom polisen.
När hann hon med att driva en egen juristbyrå i Östersund dom hon tröttnade på? (Källa:Tidningen Chef): https://chef.se/linda-h-staaf-det-ga...-inte-ge-efter

Utdrag från ett intervju i Tidningen Polis:
https://tidningensvenskpolis.se/arki...-ar-offensiva/

Skolåren
”Under gymnasiet tyckte jag det var roligare att jobba i en pizzeria och vid ett åkeri än att plugga. Jag lyckades för övrigt få religion och psykologi utbytta på schemat till styrketräning så att jag kunde bli distriktsmästare och sätta distriktsrekord i bänkpress."

Vidareutbildningen
”Jag ville inte plugga efter gymnasiet utan körde lastbil och taxi istället. Det var kul, men efter ett tag steg intresset för att skaffa en utbildning. Först blev det svenska/nordiska språk för att högskolan hade en ledig plats, men sedan fortsatte universitetsstudierna
i ytterligare sex år
. Jag har aldrig haft någon långsiktig plan eller siktat högt – snarare har jag tagit de chanser som dykt upp.”
Citera
2022-12-14, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Kartan man visade med Sveriges 60 Döds skjutningar men Finland Norge Danmark 2,2 4 är ju Horribel.. Har högsta hönsen i Polisledningen hållit på med kö lappar för lägra Linda S eller ?? Skrämmande/ Skämmande. rensa ut skiten nu börja om sluta med räkna katter räkna innevånare. Vi skall spara El ja normal Medborgaren gör ju det som får betala sin el själv.. men dom som lever på bidrag och får allt betalt kan ju strunta i det. och kommer man från ett varmare sydligare klimat så krävs det nog mer energi för hålla värmen som dom som sagt högst troligt slipper betala för
Räkna katter är det de duger till bäst. Jävla narrar.
Citera
2022-12-14, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Är mycket besviken på SD, de har ju framställt sig som sanningssägarna som ska rensa upp träsket men så är det istället V och MP som vill agera!

Tror nuvarande regering kommer agera. De sitter lugnt i båten nu och låter allt ha sin gång först. Tills det blir oundvikligt att byta ut ledningen.
Det finns andra saker som de håller på och biter tag i också.
Citera
2022-12-14, 07:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Men vad ligger bakom att Staafhistorien briserar i media just nu? Tänker på att hon ju fick den där chefspositionen på NOA redan 2015.

Kanske pga hennes nya jobb på JD? Som hon tydligen inte får längre. Nån kanske inte ville att hon skulle få det och briserade bomben.

Alternativt att nån fått nog och vill få bort Löfving och offrar Staaf för det ändamålet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in