2022-12-13, 23:19
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det kommer att gå ganska snabbt då 70% av alla importerade vapen slås ut och en stor del av de som överlever säljs på svarta marknaden.

Om Patriot etableras i Ukraina kommer det inom kort att finnas på annons på det mörka nätet. Sannolikheten är dock stor att det kommer att vara utslaget innan dess, precis som HIMARS blev.

Ryssland har ingenting att frukta, om något Patriotsystem överlever har dessutom Ryssland alla möjligheter att slå ut Patriotrobotarna med gammalt sovjetiskt luftvärn, piece of cake.
Du tror alltså att HIMARS är utslagna? Gulligt naivt.
Sen tror jag inte riktigt du greppat vad patriot är för något. Luftvärn mot luftvärn kan bli knepigt.
Citera
2022-12-13, 23:23
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Vem är Igor Girkin? Nån expert? Var bor han?
Om han är ryss varför är han inte mördad för längesedan eftersom han kritiserar den ryska regimen?
Han som enligt han själv, startade kriget i Donbass. Nån sorts försvarsminister för separatisterna och efterlyst för att ha varit delaktig i nedskjutningen av MH17.
Citera
2022-12-13, 23:24
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Sen tror jag inte riktigt du greppat vad patriot är för något. Luftvärn mot luftvärn kan bli knepigt.

Han är ironisk för helvete
Citera
2022-12-13, 23:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Han som enligt han själv, startade kriget i Donbass. Nån sorts försvarsminister för separatisterna och efterlyst för att ha varit delaktig i nedskjutningen av MH17.
Var bor han? I Ukraina eller i Ryssland?
Citera
2022-12-13, 23:28
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag vet inte, han gömmer sig väl någonstans.
Citera
2022-12-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Bäste procenten, du kanske borde läsa alla inlägg, speciellt de som postats de senaste timmarna. Man får inte alltid rätt uppfattning om saker o ting genom att hoppa in o läsa de sista… de kan vara förödande sarkastiska…
Citera
2022-12-13, 23:31
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
https://twitter.com/girkingirkin
Citera
2022-12-13, 23:32
Medlem
Citat:
Det var han som startade allt elände, det finns ju en mängd sökmotorer på Internet, prova gärna.
Han påstås vara tillbaka i Moskva och det är ett under att han fortfarande är vid liv, om han är det…
Citera
2022-12-13, 23:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag vet inte, han gömmer sig väl någonstans.
Jag kan tänka mig att separatister i Donbass är besvikna på ryssarna som inte lyckats ta kontrollen fullt ut på Donbass ännu.
Folk där är uttröttade efter flera års krig med Kievregimen.
Citera
2022-12-13, 23:35
Medlem
JymdKjams avatar
Huvudanledningen till att RyZZland förlorat kriget är primärt för att de är ett förvildat folk.

Fattigt, efterblivet och lågbegåvat. På alla plan.

Betänk hur många anfallskrig i historien där angriparen tvingats till mobilisering och sedan vunnit? Svar: noll!!
Citera
2022-12-13, 23:43
Medlem
Citat:
Jag kan tänka mig att separatister i Donbass är besvikna på ryssarna som inte lyckats ta kontrollen fullt ut på Donbass ännu.
Folk där är uttröttade efter flera års krig med Kievregimen.

Speciellt efter att så många utplånades i Rysslands krig mot Azov.
Citera
2022-12-13, 23:44
Medlem
https://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2022/12/ryssland-fortsatt-storsta-hotet-enligt-forsvarsmaktens-framtidsstudie/

Hittade ingen tråd om det men läsvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in