2022-12-13, 23:01
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Det skrivs ju så in i h-vete i tråden så man hinner ju inte med att läsa.
Det är väl mest bara för att vi har avskaffat häxprocesserna. Same shit, different century.
Citera
2022-12-13, 23:06
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Som sagt finns det olika parallella händelser i denna märkliga historia. Så jag har valt att dela upp dem enligt följande:

- Löfving och Staaf
- Thornberg och Sverre Arvill
- Ari Stenman och Thornberg
- Thornberg och "oberoende" granskningar
- Staaf och jobbet på JuDep

Löfving och Staaf:
Jag är inte insatt i exakt vad som försigått mellan dem. Men som jag sagt tidigare har jag haft mycket att göra med Löfving och jag har alltid tyckt han verkar vara näst intill psykopat. Självupptagen och grandios. Att då bli dumpad av Staaf kan göra att en psykopat sätter sig i en buske i Staafs motionsspår. Vad han hade tänkt göra mot henne får vi aldrig veta.

Thornberg och Sverre Arvill:
Ebba Sverre Arvill deltog i ett videomöte med Thornberg och flera andra. Hon var då inloggad med sin mans polisdatakort. Thornberg skojade om detta under mötet. För att därefter direkt anmäla henne till personalansvarsnämnden för att ha använt annans datakort. Detta lades naturligtvis ned direkt då uppsåt totalt saknades. Varför gjorde Thornberg detta tror du? Jo han ville bli av med denna nitiska människa och istället tillsätta Martin Valfridsson som chef för särskilda utredningar. Valfridsson är Thornbergs kanslichef men regeringen har (innan allt exploderade) tillsatt Valfridsson som chef för särskilda utredningar. Detta efter kontakt med Thornberg.

Ari Stenman och Thornberg:
Staaf pratade med polisens säkerhetschef Ari Stenman för att bolla hennes oro kring Löfvings beteende emot henne. Men hon betonade att hon inte ansåg att Mats gjort något brottsligt och ville inte polisanmäla. Ari Stenman kontaktar då sin kära vän, rikspolischef Anders Thornberg, för att höra vad han tycker att Ari ska göra med informationen. Detta är en helt felaktig väg att gå för Ari och fullständigt häpnadsväckande att Thornberg beslutar i detta ärende. Han säger till Ari att polisanmäla Mats Löfving. Varför? Ja även en mindre begåvad förstår varför. Thornberg ville bli av med Löfving på det mest grymma sättet.

Thornberg och mörkläggning:
Jag har tidigare skrivit om Thornbergs mörkläggning av vad Säpo visste innan attentatet på Drottninggatan och att Säpo enkelt hade kunnat förhindra attentatet om det funnits rutiner. Informationen fanns hos Säpo om det förestående attentatet men en helt oerfaren handläggare utan hjälp av rutiner tryckte bort det. Ebba och fyra andra dog pga. Thornbergs bristfälliga ledning av Säpo.

Staaf och jobbet på JuDep:
Thornberg vill definitivt inte ha Staaf på Polisavdelningen på Justitiedepartementet. Vore katastrof för honom med nån som känner till hur illa polisledningen sköter sitt oerhört viktiga arbete. Minns du från ovanstående meddelande vem som är Thornbergs vapendragare? Yes, du hade rätt. Mister Olsson, chef på NOA. Chef över Staaf. Han beslutade idag att Staaf inte ska jobba på Justitiedepartementet.

Kära flashbackare, läggdags hör nu. DM:a mig frågor m.m. så ska jag försöka svara på alla imorgon. Gonatt!
Det var inte Johan Olsson som beslutade att Linda inte skulle börja på Justitie. Det beslutet fattades högre upp i näringskedjan.
Citera
2022-12-13, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle75
ingen har kunnat verifiera att så skulle vara fallet , många letar men verkar inte hitta något som visar att hon har det.

Det finns inte ett enda självständigt arbete på grundnivå mellan åren 1999-2006 skrivna av en Hansson Linda vid Stockholms Universitet. Enligt www.diva-portal.org.
Citera
2022-12-13, 23:09
Medlem
WalterDeSilvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
SÄPO har också ett ansvar i denna sjuka historia. ÖB var en säkerhetsrisk under tiden han hade älskarinna. Varför gjorde SÄPO inget? Åtminstone påtalat det olämpliga i hans beteende.
Tråkigt. Jag gillade ÖB, men med en sådan roll som ÖB följer även begränsningar i hur man får leva sitt liv. På samma sätt som rollen ger fördelar.
Man måste ställa högre moraliska krav på en sådan befattning. Och tyvärr har ÖB brustit i omdöme.
Helt rätt en General måste kunna förstå gräns höger och vänster. Fullständigt omdömeslöst och svärtar ner en hel yrkeskår. Kommer ni ihåg General Stigsson som var påtänkt ÖB kandidat men som både slarvade med hemliga handlingar misshandlade sin fru och höll på med diverse "andra lekar".
Citera
2022-12-13, 23:13
Bannlyst
Citat:
Det finns inte ett enda självständigt arbete på grundnivå mellan åren 1999-2006 skrivna av en Hansson Linda vid Stockholms Universitet. Enligt www.diva-portal.org.

Katastrof att Noa och våra främsta polismyndigheter ej kollade igenom detta..
Citera
2022-12-13, 23:15
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Som sagt finns det olika parallella händelser i denna märkliga historia. Så jag har valt att dela upp dem enligt följande:

- Löfving och Staaf
- Thornberg och Sverre Arvill
- Ari Stenman och Thornberg
- Thornberg och "oberoende" granskningar
- Staaf och jobbet på JuDep

Löfving och Staaf:
Jag är inte insatt i exakt vad som försigått mellan dem. Men som jag sagt tidigare har jag haft mycket att göra med Löfving och jag har alltid tyckt han verkar vara näst intill psykopat. Självupptagen och grandios. Att då bli dumpad av Staaf kan göra att en psykopat sätter sig i en buske i Staafs motionsspår. Vad han hade tänkt göra mot henne får vi aldrig veta.

Thornberg och Sverre Arvill:
Ebba Sverre Arvill deltog i ett videomöte med Thornberg och flera andra. Hon var då inloggad med sin mans polisdatakort. Thornberg skojade om detta under mötet. För att därefter direkt anmäla henne till personalansvarsnämnden för att ha använt annans datakort. Detta lades naturligtvis ned direkt då uppsåt totalt saknades. Varför gjorde Thornberg detta tror du? Jo han ville bli av med denna nitiska människa och istället tillsätta Martin Valfridsson som chef för särskilda utredningar. Valfridsson är Thornbergs kanslichef men regeringen har (innan allt exploderade) tillsatt Valfridsson som chef för särskilda utredningar. Detta efter kontakt med Thornberg.

Ari Stenman och Thornberg:
Staaf pratade med polisens säkerhetschef Ari Stenman för att bolla hennes oro kring Löfvings beteende emot henne. Men hon betonade att hon inte ansåg att Mats gjort något brottsligt och ville inte polisanmäla. Ari Stenman kontaktar då sin kära vän, rikspolischef Anders Thornberg, för att höra vad han tycker att Ari ska göra med informationen. Detta är en helt felaktig väg att gå för Ari och fullständigt häpnadsväckande att Thornberg beslutar i detta ärende. Han säger till Ari att polisanmäla Mats Löfving. Varför? Ja även en mindre begåvad förstår varför. Thornberg ville bli av med Löfving på det mest grymma sättet.

Thornberg och mörkläggning:
Jag har tidigare skrivit om Thornbergs mörkläggning av vad Säpo visste innan attentatet på Drottninggatan och att Säpo enkelt hade kunnat förhindra attentatet om det funnits rutiner. Informationen fanns hos Säpo om det förestående attentatet men en helt oerfaren handläggare utan hjälp av rutiner tryckte bort det. Ebba och fyra andra dog pga. Thornbergs bristfälliga ledning av Säpo.

Staaf och jobbet på JuDep:
Thornberg vill definitivt inte ha Staaf på Polisavdelningen på Justitiedepartementet. Vore katastrof för honom med nån som känner till hur illa polisledningen sköter sitt oerhört viktiga arbete. Minns du från ovanstående meddelande vem som är Thornbergs vapendragare? Yes, du hade rätt. Mister Olsson, chef på NOA. Chef över Staaf. Han beslutade idag att Staaf inte ska jobba på Justitiedepartementet.

Kära flashbackare, läggdags hör nu. DM:a mig frågor m.m. så ska jag försöka svara på alla imorgon. Gonatt!
Du framställer Thornberg som Sveriges svar på Putin?

EDIT: Skojar lite men låter som en aspirerande underrättelseman på gång som lätt kan bli statsminister om vindarna bär han rätt. Och där lär han vara hänsynslös. Och då därtill i en monarki vilket kan försvåra.
Sverige behöver en hänsynslös ledare med godhet i hjärtat. Thornberg? jag vet inte men han har verkat mest reko senaste 10 åren ledningen.
Men jag kan ha fel.
Senast redigerad av Jagduvidom 2022-12-13 kl. 23:21.
Citera
2022-12-13, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Det var inte Johan Olsson som beslutade att Linda inte skulle börja på Justitie. Det beslutet fattades högre upp i näringskedjan.

Jo så var det. Men inga problem för Olsson att ta det medialt inte. Han står upp för den moraliske och ofelbara rikspolischefen. Olsson vet att den enda som har hans rygg är Thornberg. Om Thotnbrrgs huvud rullar kommer Olssons huvud rulla. Det är många nu i toppen av polisen som desperat försöker överleva.
Citera
2022-12-13, 23:19
Medlem
Citat:
lite objektivt så bör man nog isf utgå från att hon inte har någon examina öht , utan ljuger om detta , vill hon bevisa motsatsen för att ha någon som helst heder och trovärdighet kvar så är det bara för henne att visa någon erfaren journalist dessa , svårare än så kan det inte vara--jag utgår iaf ifrån att det är lögn!
Citera
2022-12-13, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Du framställer Thornberg som Sveriges svar på Putin?

Nä det vore att överdriva. Men Thornberg är en extremt hal snubbe. Ett fint smajl till de anställda men vi på Säpo hatade honom. Hans fokus var mest uppåt mot JuDep och karriär och nästan inget mot oss anställda som gjorde grovjobbet. Och gör fortfarande varje dag.
Citera
2022-12-13, 23:21
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Nä det vore att överdriva. Men Thornberg är en extremt hal snubbe. Ett fint smajl till de anställda men vi på Säpo hatade honom. Hans fokus var mest uppåt mot JuDep och karriär och nästan inget mot oss anställda som gjorde grovjobbet. Och gör fortfarande varje dag.
Men han är lojal till kungen och det heliga? Enligt dig?
Senast redigerad av Jagduvidom 2022-12-13 kl. 23:23.
Citera
2022-12-13, 23:25
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Nej, det säger hon inte. En ”ytlig” relation kan mycket väl innefatta en del knipande av överordnads lem i Lindas värld.

Var hon skild när relationen inleddes?
Var den mannen ovanpå otrogen mot en tidigare kvinna när Linda kom in i bilden?

Vad är det för underlig fetisch att bara knulla upptagna karlar? Är det brist på manliga singlar helt plötsligt?

Desto mer vedervärdigt, när hon i morgonstudion sitter och drar kvinnokortet, när hon krossar giftemål och barnfamiljers trygga välstånd.

Tänk dig hur tex Bydéns fru reagerade när hon på morgonen såg hur Staaf fick gråta ut. Hemskt va, en kvinna som legat, ljugit och krossat familjer för ett toppjobb på 70k och efter det var det Bydéns fru tur när Staaf satte klorna i honom.
Citera
2022-12-13, 23:26
Medlem
Citat:
Jo så var det. Men inga problem för Olsson att ta det medialt inte. Han står upp för den moraliske och ofelbara rikspolischefen. Olsson vet att den enda som har hans rygg är Thornberg. Om Thotnbrrgs huvud rullar kommer Olssons huvud rulla. Det är många nu i toppen av polisen som desperat försöker överleva.

Det märks tydligt i media just nu. Det råder fria kriget där den ena efter den andra går ut i media och försöker försvara sig själv och ta avstånd från skiten som nu träffar fläkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in