2022-12-13, 20:03
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Var det väl? Vad händer i Kreminna och vart går Ukraina framåt? Var lugn tom Aftonhoran att skrivit spaltmeter om Ukrainarna hade tagit något av betydelse.

Butthurt?

Svider att Ryzzen åker på smisk
Eller att Wagner tog den i ändtarmen ordentligt häromdagen ?
Citera
2022-12-13, 20:03
Medlem
Enligt "Ukrinform" har Italinska parlamentet röstat för fortsätt militär och humanitär hjälp till Ukraina under år 2023.

En mycket stor majoritet vill stödja Ukraina, siffrorna blev 143 för och 29 emot.

Italien har överraskat mig. Det finns en känsla för fair play.
Citera
2022-12-13, 20:08
Medlem
Citat:
För svensk del absolut det bästa.

Hur vet du det? Ryssland har lovat att respektera Ukrainas suveränitet och brutit löftet några gånger om nu. Om det blev fred idag, vad säger emot att de inte inleder en ny offensiv till våren?
Hotet från NATO finns väl fortfarande kvar i deras ögon?
Citera
2022-12-13, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
yemen, somalia, afghanistan.... länken bevisar inte det du känner, utan det är bara ett objektivt konstaterande.
Den jemenitiska regeringen är positiva till USA. Varför skulle de inte vara det? De hjälper dem att kriga mot separatisterna i östra Jemen.

Citat:
Nej jag pratade inte om Holdomor.
Så vad är det för svältkatastrof du talar om? De som svalt ihjäl under det ryska inbördeskriget (1917-1923)? Det kan nämnas att jag redigerade det jag skrev till dig men du svarar så snabbt. Ni ungar är verkligen snabba med tangenterna.

Citat:
för att avfärda ett subjektiv påstående du ställde upp utan källor? Lek med tanken att jag kan avsevärt mycket mer än dig och har mycket att lära dig, det är så jag försöker läsa dina poster.
(det är heller ingen hemlig eller svår information att finna, även om ryssar ljuger för ljugandet skull, och hade du följt tråden slaviskt så hade du sprungit på källorna, med undtag "sovjet=1 generation".. )
Det hör till god sed att ge källhänvisningar till påståenden. Jag medger att jag inte kan speciellt mycket om det som diskuteras i tråden.
Senast redigerad av Edgerton 2022-12-13 kl. 20:25.
Citera
2022-12-13, 20:11
Avstängd
USA förväntar sig att "ta en paus" i den ukrainska krisen och bygga upp lager av vapen, säger Miroshnik – TASS.
Citera
2022-12-13, 20:11
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Vem har debunkat detta?

Alla möjliga.

T.ex OSCE:

Citat:
The body of the Organization for Security and Cooperation in Europe (OSCE), which has been monitoring the conflict in Ukraine since 2014, said it had not found any evidence to support Russia's "systematic extermination of the (pro-Russian) people of the Donbass".

https://en.wikipedia.org/wiki/Accusations_of_genocide_in_Donbas

Och IAGS:

Citat:
The International Association of Genocide Scholars (IAGS) issued a statement condemning Putin's "misappropriation and misuse of the term genocide," Melanie O'Brien, president of the International Association of Genocide Scholars, told Reuters. Said that "there is absolutely no evidence that a genocide is taking place in Ukraine".

Och EC:

Citat:
The European Commission has also rejected the allegations as "Russian disinformation".
Citera
2022-12-13, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Instämmer kan bara civilbefolkningen fredas från ryska attacker så är det bara invänta att det ondskefulla moder Ryssland vittrar sönder..
Ryssland är väl knappast en riktig statsbildning idag med tanke på att den civila myndighetsutövningen i landet allt mer fått vika ner sig då olika icke-statliga fraktioner nära Putin nu bygger sig starka och börjat påverka beslutsfattandet helt utanför olika myndigheters kontroll. Ens orts light-anarki verkar börja breda ut sig i Ryssland. Stubinen brinner alltså redan men hur lång är den?
Citera
2022-12-13, 20:16
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Som jämförelse producerade Ryssland ca 11 miljoner fat om dagen 2015, ni kan dra era egna slutsatser

Vad menar du med det ?

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt "Ukrinform" har Italinska parlamentet röstat för fortsätt militär och humanitär hjälp till Ukraina under år 2023. En mycket stor majoritet vill stödja Ukraina, siffrorna blev 143 för och 29 emot.

Italien har överraskat mig. Det finns en känsla för fair play.

Jo. Skall även sägas att Italien inte har legat på latsidan. Man har fixat ny gas ifrån nordafrika på egen hand, och spec. Macron skall ha fått en lång näsa utav detta. Han var för sen på bollen. Italienarna uppvaktade, och skrev kontrakt först.

(i våras skall Italien ha varit i en prekär situation, men man agerade, istället för reagerade.)
Citera
2022-12-13, 20:17
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
USA förväntar sig att "ta en paus" i den ukrainska krisen och bygga upp lager av vapen, säger Miroshnik – TASS.
Ja, TASS är tillförlitliga. Du bara förmedlar lögner för uralnegern. Ni tigger vapen av Iran, mordkorea och allt skit ni kan hitta eftersom ni är teknologiskt efterblivna.
Citera
2022-12-13, 20:17
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ryssland är väl knappast en riktig statsbildning idag med tanke på att den civila myndighetsutövningen i landet allt mer fått vika ner sig då olika icke-statliga fraktioner nära Putin nu bygger sig starka och börjat påverka beslutsfattandet helt utanför olika myndigheters kontroll. Ens orts light-anarki verkar börja breda ut sig i Ryssland. Stubinen brinner alltså redan men hur lång är den?

Ska bli kul att följa Ryzzlands kollaps precis som när en följde Sovjets sammanbrott
Citera
2022-12-13, 20:18
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Var det väl? Vad händer i Kreminna och vart går Ukraina framåt? Var lugn tom Aftonhoran att skrivit spaltmeter om Ukrainarna hade tagit något av betydelse.

Rysslands senaste stora förlust var i Kherson och i Kreminna går Ukraina framåt och gör vissa framsteg - om än långsamt.

https://twitter.com/search?q=kreminna&src=typed_query&f=top
Citera
2022-12-13, 20:21
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Rysslands senaste stora förlust var i Kherson och i Kreminna går Ukraina framåt och gör vissa framsteg - om än långsamt.

https://twitter.com/search?q=kreminna&src=typed_query&f=top

Det går ändå fortare än ryssmongolernas så kallade framsteg i Bachmut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in