2022-12-13, 16:27
  #274165
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Vem har pratat om stora mängder? Att Pro-ryssar har vart förföljda och pressade i östra Ukraina är väl känt sedan 2014.
Flyttning av målstolpar pågår...

Citat:
Det förekom ingen slakt av Ryssar i Donbass den lögnen är debunkad mer än 200 gånger bara i den här tråden

Här klev du in och sa att detta inte alls var debunkat.
Så det handlade inte om att de var "förföljda och pressade" utan "slaktade".
Citera
2022-12-13, 16:30
  #274166
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
visa istället hur och när den blev avskriven? Eller är det du själv som hittat på detta?
Jag gav dig en länk till OSCE som registrerarade 16 döda under 2021. På båda sidor. Där 7 dog av minor.
https://www.osce.org/files/f/documents/2/a/511327.pdf

Är det kanske din tur att visa att ”slakten på ryssar i Donbas” inte är en lögn?
Citera
2022-12-13, 16:41
  #274167
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Jag säger inte att orsaken till denna konflikt är förföljandet och pressen på ryssar, långt därifrån. Dock brände de inne ett 40 tal proryssar i Odessa https://sv.wikipedia.org/wiki/Branden_i_fackf%C3%B6reningsbyggnaden_i_Odessa_201 4

Dock är orsaken till denna konflikt att väst ville dra åt sig Ukraina med USA i spetsen och sänka det europeiska energibehovet av ryssland.

Nej ditt Mongotroll
Det var Ryzzland som invaderade Ukraina och inget annat
Hur mycket ni poopin älskare än vill få det till annat.
Citera
2022-12-13, 16:46
  #274168
Medlem
Snapcounts avatar
Hmm.., kommer ryssarna att börja använda gamla bi-plan som droner ?

https://www.youtube.com/watch?v=z7I3Illsuqg&ab_channel=MarkFeltonProductio ns

Tydligtvis har samma taktik används i kriget Azerbajdzjan/Armenien. Då Azerbadjan kör in dessa plan i Armeniskt luftrum för att trigga (o avslöja sin position) till dyrt luftvärn. 1 milj dollar tydligen per S-300 missil. Dvs man blöder på plånboken, för dessa gamla bi-plan kostar ju inget.
Citera
2022-12-13, 16:47
  #274169
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Kyslivka och Kotliarivka befriade, ryssland fortsätter förlora mark och försvarslinjer även nära svatova.

https://www.youtube.com/watch?v=_nX3Z-EdKn4&ab_channel=TheSun
Men detta verkar ha skett 20/11 enligt Deepstatemap:
https://deepstatemap.live/en#13/49.6460/37.9063
The Sun ligger lite efter.
Citera
2022-12-13, 16:50
  #274170
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Ryssarna har inte alls gjort den bedömningen. De säger så visserligen, men pratet om ett "existentiellt hot från NATO" är ett påhittat argument från rysk sida. Lika påhittat som att "Ukraina är nazister", Ukraina är satanister", "Det pågår ett folkmord i Ukraina", "Det var Ukraina som anföll först" osv.

Det är bara ett påhittat argument bland andra påhittade argument; från en stat där mytomani blivit norm.

Här har vi ett klipp med nationalistledaren Yevhen Karas i gruppen C14 i Svoboda-partiet.
Citat:
Han berättar att Ukraina nu fått massor med vapen från väst för att de skall utföra de uppgifter som väst vill skall utföras. Vi är de som är beredda att gå matchen mot ryssarna. Vi tycker det är roligt att döda och kriga...

Vi har startat ett krig vars make ej setts på 60 år och tänk vad vi är välrustade nu och tänk nu hur Ryssland faller samman i 5 delar eller nåt....

Vi är en stor mäktig stat och om vi kommer till makten så blir det både "glädje och problem för hela världen". Det är en stor uppgift. Vi lever i en "cool" tid. Vi vill inte bara bli en del av den "europeiska familjen" som redan har kollapsat utan detta handlar om nya politiska allianser på global nivå...

Maidan var en seger för nationalist-ideerna. Nationalisterna var en nyckelfaktor där som klart gick i fronten. Det spekuleras om att det bara var några nazister (8%?) där... Så kan bara en idiot säga. Nazisternas effektivitet var oändlig. Antalet har ingen betydelse. Om det inte hade varit för nationalisterna så hade Maidan-händelserna bara resulterat i en gay-parad.


https://www.youtube.com/watch?v=DOBntnuYCMA

Nationalist-gruppen C14 i Svoboda-partiet presenteras:
https://en.wikipedia.org/wiki/S14_(Ukrainian_group)
Citera
2022-12-13, 16:51
  #274171
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag gav dig en länk till OSCE som registrerarade 16 döda under 2021. På båda sidor. Där 7 dog av minor.
https://www.osce.org/files/f/documents/2/a/511327.pdf

Är det kanske din tur att visa att ”slakten på ryssar i Donbas” inte är en lögn?

Vart får du 16 st ifrån? Kolla civilian casualties.
https://www.osce.org/files/f/documents/2/a/511327.pdf
Citera
2022-12-13, 16:52
  #274172
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Men snälla, ge mig något som visar att detta är debunkat. Alltså inte på FB
Låt oss börja med att du visar något som styrker påståendet att ryssar (pro Putin) slaktades i Donbas innan kriget bröt ut i februari år.
Så tar vi det därifrån.

Om du inte kan prestera detta så finns det ju inte ens något att debunka...
Citera
2022-12-13, 16:55
  #274173
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det är helt bortkastade pengar. Det betalar bara för att fler blir dödade.

Mer dödade ryssar ja, betalar gladeligen för detta.

Finns få saker som förgyller min dag så som att läsa de dagliga inrapporterade likviderade ryssmongolerna.
Citera
2022-12-13, 16:56
  #274174
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Haha, nej kompis. Du påstod att det var debunkat och jag frågade visa mig det. Nu blir det lite svårare va?

Man måste utgå från det påstående som du anser är sant för att debunka något.

Är du så här korkad eller spelar du bara dum?
Eller tror inte du heller att ryssar slaktades i Donbas innan februari? Vad gafflar du om i så fall?
Citera
2022-12-13, 16:58
  #274175
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Nej nej, har både Ukrainska och Rysska vänner i området.
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Men snälla, ge mig något som visar att detta är debunkat. Alltså inte på FB
Du är som en papegoja.


Jag har nu två gånger gett dig en länk till OSCEs sammanfattning av oroligheterna i Donbas 2021. 16 döda totalt på båda sidor varav 7 från minor:
https://www.osce.org/files/f/documents/2/a/511327.pdf

Här får du en till:
2020 var det 24 döda totalt på båda sidor, varav 12 från minor:
https://www.osce.org/files/f/documents/e/8/476809.pdf

slö skrev att ”slakten på ryssar i Donbas är en lögn”. Du förnekade att så är fallet. Så vad bestod ”slakten” av?
Citera
2022-12-13, 17:00
  #274176
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Jag säger inte att orsaken till denna konflikt är förföljandet och pressen på ryssar, långt därifrån. Dock brände de inne ett 40 tal proryssar i Odessa https://sv.wikipedia.org/wiki/Branden_i_fackf%C3%B6reningsbyggnaden_i_Odessa_201 4
Ska jag visa bevis på att det både var pro-ryssar och pro-ukrainare som brann inne i det tullhuset?

Citat:
The violence erupted as fans marching before a football match were ambushed by pro-Russian activists, eyewitnesses say

Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Dock är orsaken till denna konflikt att väst ville dra åt sig Ukraina med USA i spetsen och sänka det europeiska energibehovet av ryssland.
Orsaken var att folket ville tillhöra Europa och inte Ryssland.

USA har alltid sagt, gör er inte beroende av Ryssland. Se var vi hamnade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in