Citat:
Ursprungligen postat av
Edgerton
Jag har inte hört talas om "Resulution es 1-11". Du menar resolution 1-11? Kan du vänligen länka så jag kan läsa den?
https://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_General_Assembly_Resolution_ES-11/1
Citat:
Möjligt - vi får se.
Vad är det vi får se, något annat än det vi ser?
Citat:
Om Ryssland är så svaga som du beskriver dem. Varför skickar då inte NATO trupp till Ukraina och stoppar ryssarna? Jag har föreslagit det i tråden och i princip 100% av alla Ukraina-aktivisterna backade ur.
Det bestämmer NATO, ukraina är inte med i nato, inte heller folk i tråden.
Citat:
Ryssland har kapaciteten att förstöra Ukraina med konventionella vapen. Frågan är om de vill begå ett mindre folkmord. Jag tror inte det.
Så argumentet är "ryssland kan visst, de väljer bara...." även när ryssland får stryk och överger "moder ryssland", det är ingen stormakt, det är inte ens en suverän stat om de saknar kapacitet och förmåga (även om den enligt dig personligen är själv-vald och avsiktlig). Vad säger Neo-realisten i dig om en ett land som objektivt saknar styrka och förmåga att försvara sitt territorium?
Citat:
Ryssland är en autarki (autarkeia) - vilket innebär att Ryssland är självförsörjande när det kommer till medicin, livsmedel, energi, naturresurser osv. Detta var ett av skälen till varför Sovjetunionen kunde överleva så pass länge. Västvärlden kan inte "svälta ut" Ryssland. Om väst uppriktigt vill försvara Ukraina måste de konfrontera Ryssland med vapen.
För att du säger det eller för att i sovjet union svalt miljontals människor ihjäl?
Viste du att (beronde på gröda 40%-80%) så är det mesta av det som odlas i ryssland importerat utsäde, och då är endå (tex) sverige helt överlägsna på effektiv jordbruk i jmf med ryssland (vi får mycket mer per hektar odlad mark)?
De är även en storimportör av livsmedel. även om de i sann sovjet anda fösöker ställa om de senaste åren...
Visste du att ryssland har som ambition att tillverka 75% av sina medeciner, upp från mindre än 30%....
Du verkar oerhört fokuserad på "heja heja lag x" floskler, du vet väll att dina känslor och moral inte är relvanta ?
Sovjetunionen överlevde (om man är snäll) 1 generation, och det var inte en vacker historia....