2022-12-13, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
”Jag ser det som ett steg uppåt i karriären. Jag vill lära mig den politiska styrningen”, berättade Linda H Staaf i Expressen i september i år.
Fan vad jag skrattade åt detta. Folk måste vara livrädda på justitiedepartementet för all den skit hon kommer att riskera att utsätta dem för. Gissar att männen på departementet blir tvungna att bära ett manligt kyskhetsbälte eller att Liberalerna byter ut hela departementet mot kvinnor och bögar.

Det enda som kommer att gå upp i hennes karriär är om fittan kan få fler att "stå". Herrej*vlar. Hon borde ha sparkats bort från alla myndigheter och tvingas ägna sig åt något praktiskt arbete på gatan. Ha, där har vi det. Prostituerad i Dubai eller något liknande.
Citera
2022-12-13, 15:24
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ska hennes CV vara en statshemligher? Det vore ju inget större om hon faktskt var hur känd och civilekonom. Behövs ingen övermänniska för att ha de examerna.

Men just det varför skickar hon inte ut bevis på det? Tog jur i Uppsala 2002 och civil från Handels 2005 som exempel. Istället inget om det utan att hon läst juridik i USA vilket har Noll bäring i Sverige för det är två helt olika rättssystem.

Det är kanske möjligt att t.ex.som utbytesstudent läsa valfria/alternativa kurser i USA och att dessa kurser får ingå i en svensk examen. Det är nog det aktuella lärosätet i Sverige som bestämmer vilka kurser som får ingå i en svensk examen.
Citera
2022-12-13, 15:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Höga poster ska ha generellt förbud för sexuella relationer på det här incestuösa sättet.
Befattningar på den här nivån kräver integritet och beslutsfähighet där ingen vare sig upp eller ned kan påverkas av om någon vill ha eller kan erbjuda eller ge en snabbis eller personliga pinsamheter som tack eller utpressning.

Det är väl inte incestuöst? Är de alla i själva verket halvsyskon?

Men jag håller med faktiskt, de har samhällsviktiga funktioner på hög nivå och borde kunna hitta sina sexualpartners utanför jobbet. Men generellt för oss vanliga anställda tycker jag flört, sex, relationer på jobbet är ganska roligt och man har ju något att skvallra om. Det kan ju göra en annars tråkig arbetsplats lite mer spännande. Jag har aldrig raggat på jobbet för jag har ett fast förhållande och är den trogna typen. Men om jag var singel och uttråkad på jobbet så skulle jag nog flörta med två män där i alla fall.
Citera
2022-12-13, 15:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Den som kan svara på det bäst borde rimligtvis vara LJ.
Det här borde han ha vänt sig till facket om . Rekryteringsprocessen skötes bättre i gamla DDR än i nutidens svenska polis...

För övrigt var det 21 medsökande som fick kliva åt sidan för denna dam och igen av dessa 21 reagerar.
Tystnadskultur kallas det!

Ja det var inte klanerna och de kriminella som införde tystnadskulturen här i Svezia, fast nu gör polisen och MSM allt för att framställa det så, för att själva framstå i god dager.
Hyckleri kallas det.
Senast redigerad av pe11e 2022-12-13 kl. 15:28. Anledning: Rättning
Citera
2022-12-13, 15:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Men för i helvetet!
Men när Di begär ut handlingarna i ärendet visar det sig dock att akten är tom.
Nu har nog någon skitit i det blå skåpet.

Någon har varit där och tagit alla papper/raderat filerna. Troligtvis de som godkänt anställningen.
Citera
2022-12-13, 15:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Det är kanske möjligt att t.ex.som utbytesstudent läsa valfria/alternativa kurser i USA och att dessa kurser får ingå i en svensk examen. Det är nog det aktuella lärosätet i Sverige som bestämmer vilka kurser som får ingå i en svensk examen.

Men det brukar inte vara det första man säger. Att man läste en del kurser som utbytesstudent. Om hon sagt att hon tog examen vid Uppsala, Lund eller något annat lärosäte vore ju en sak. Men enda hon nämner är det här med USA. Var det på plats i USA eller via brevstudier.

Att hon vill hålla det hemligt tyder mer på att om hon har examen så är det mer ett ihopkok av massor av fristående kurser så hon kan kalla sig både jurist som ekonom fastän det ska mer ska låta som det är en riktig jur kand och en riktig civilekonom.

För att bli polischef ska man ju gått oh fått en jur kand och sedan också haft inriktning där till polischefsutbildning.
Citera
2022-12-13, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Som tur är fick hon som hon ville. Jag efterlyser ÄNNU mer diskussion angående korruption inom vårt samhälle...

"Linda H Staaf är en rak och rättfram polis. Av det där slaget som skapar tillit."

Linda Staaf och hennes "vänner" inom Potatisgrismyndigheten och Justitiedepartementet ska "bekämpa organiserad brottslighet"...

Linda är själv en del av den organiserade brottsligheten, både hon och alla dessa chefer. Detta de sysslar med, där folk röjs undan, korruption och andra oegentligheter är de facto organiserad brottslighet signerad den Djupa staten.

Jag vet att folk gärna förknippar maffia och org brottslighet med svarthåriga babbar från ghettot med Adidas, guldkejdor, hoodies, Mercedes och puffror. Men dessa är småpotatis jämfört med aktörer som Linda. Det är sådana som Linda och hennes chefer är de riktiga bovarna och som är mycket farligare än babbegängen i ghettot. Vi snackar om high level of organized crime.
Citera
2022-12-13, 15:31
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Du glömde Staaf. Hennes omdöme känns väldigt undermåligt må jag säga.
Staaf förföljdes under ett antal dagar utav Löfving på ett stort antal platser, bl.a. konditori, varuhus, badhus m.fl. platser.
Istället för att mörka saker kollegialt, så ska sanningen vara det som gäller även inom den svenska polismyndigheten.👍🏼
Senast redigerad av LeBronThurman 2022-12-13 kl. 15:54. Anledning: Text justerad p.g.a. tidigare missförstånd. Tack Carlbom!
Citera
2022-12-13, 15:35
Avslutad
Citat:
Men för i helvetet!

Men när Di begär ut handlingarna i ärendet visar det sig dock att akten är tom.

Nu har nog någon skitit i det blå skåpet.

Det börja bli rätt många stinkande blå skåp vid det här laget.

- Varför är det knäpptyst i statsradion om Staaf-gate? Att Linda Staaf burit vapen på ett riskabelt sätt är bara det en nyhet att rapportera om (då hon saknar polisutbildning).

- Varför är Ulf Kristersson, vår statsminister, så undfallande? Var håller Gunnar Strömmer hus? Var finns journalister som intervjuar dessa jeppar om hur de ser på Linda-gate.

- Var finns journalisterna i public service som roddar i detta? Borde vara högsta prioritet när det har beröring med rikets säkerhet.

Grävande journalister i public service, var håller ni hus?
Senast redigerad av skoputs 2022-12-13 kl. 15:41.
Citera
2022-12-13, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Staaf tycker jag har visat på ett gott omdöme då hon polisanmälde den oro hon kände när hon förföljdes under ett antal dagar utav Löfving på ett stort antal platser, bl.a. konditori, varuhus, badhus m.fl. platser.
Istället för att mörka saker kollegialt, så ska sanningen vara det som gäller även inom den svenska polismyndigheten.👍🏼

Tyder på att det där miffot Löfving blivit lurad och dumpad av en manipulativ sociopatisk Linda när hon fått vad hon velat ha. Löfving har då troligen sneat och inte kunnat släppa detta och börjat stalka Linda. Eller så överdriver drama queen Linda allt detta. Det verkar även vara så att Löfving redan hittat en ny älskarinna och gett henne ett fint jobb på polisen enligt Stoppapressanra.se
Citera
2022-12-13, 15:39
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Staaf tycker jag har visat på ett gott omdöme då hon polisanmälde den oro hon kände när hon förföljdes under ett antal dagar utav Löfving på ett stort antal platser, bl.a. konditori, varuhus, badhus m.fl. platser.

Staaf har väl inte polisanmält någonting? Det är andra som gjort anmälningarna. Själv ansåg hon sig inte varit utsatt för något brott. Staaf tror jag gick till Stenman med andra planer. Hon ville undvika en officiell anmälan men ändå sätta Löfving i klistret. Men allt blev fel när Stenman väljer att göra en anmälan och det är väl därför allt nu flyter upp till ytan?

Kanske gick inte Stenman på charaden? Om han stod emot hennes charm och sexuella energi så är han väl den ende som än så länge verkar ha agerat rätt och riktigt.
Citera
2022-12-13, 15:43
Medlem
Det är inte första gången som den högsta polisledningen synas för hur toppchefer tillsätts. Justitieombudsmannen, JO, har tidigare riktat allvarlig kritik mot hur flera polischefer fick sina jobb.
https://www.dn.se/sverige/kritik-mot-hur-polischefer-tillsatts-handlar-inte-bara-om-staaf/
Men det är inte första gången som tillsättningen av toppchefer inom polisen utreds. För två år sedan riktade JO skarp kritik mot hur rekryteringarna av chefer gick till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in