2022-12-13, 12:47
Medlem
Farliga-Farans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Som sagt, Linda Staaf är värre än en narcissist, utan är en renodlad sociopat, utan ånger, skamkänslor och empati. Hennes chefer besitter samma egenskaper, vilket vi ser här. Det är känt sedan flera decennier tillbaka inom seriös vetenskap och undersökningar, att sociopater och i vissa fall psykopater är överrepresenterade inom maktens olika korridorer. Dessa varelser är lika farliga som sociopaterna inom maffian och mördare i brasilianska favelor. Det är anmärkningsvärt att Sverige inte infört hård gallring och tester för vilka man tillåter beträda vissa utbildningar och högre ämbeten i samhället. Sociopater måste stoppas i tid i ung ålder innan de hunnit ta sig uppåt. Annars ligger vi alla illa till.

De är ena jävla äckliga as. Har man varit utsatt så vet man precis vad jag menar.

Beteendet är det samma hos alla liknande. Det är storleken på korridoren som skiljer.
Citera
2022-12-13, 12:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Hon får ju inte ha uniform på sig heller så frågan är vilka kläder denna kvinna egentligen får ha på sig. Kan lova dig att det skulle bli ett jävla liv om hon kom i heltäckande niqab också 😉

Ja jag skrev det samma tidigare och min slutsats var att dessa män nog vill ha henne naken. Helst efter en sensuell avklädning. Att hon ser bra ut för sin ålder tror jag spelar in mycket här i tråden.
Citera
2022-12-13, 12:50
Bannlyst
Hur troligt är det att denna superkvinna blir nästa rikspolischef efter Anders Thornberg?
Citera
2022-12-13, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja jag skrev det samma tidigare och min slutsats var att dessa män nog vill ha henne naken. Helst efter en sensuell avklädning. Att hon ser bra ut för sin ålder tror jag spelar in mycket här i tråden.

Hon jobbar hårt för den där röven med bland annat jogging i skogen, vilket Mats observerade.
Senast redigerad av Shageki 2022-12-13 kl. 13:14.
Citera
2022-12-13, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Hej alla sköna flashbackare!

Här kommer en lång post från mig som jobbat nära eller hyfsat nära samtliga inblandande. Lite personkuriosa först:

- Anders Thornberg. Enligt mig en hal typ med vassa armbågar. Han bjöd in sig själv till mig för ca tre år sedan och sa " din fru kan laga middag åt oss". Det blev restaurang kan jag meddela. Märklig kvinnosyn hos honom. Alla i topoen av Polisen är rätt hala och golar på varandra för att själv vinna mark. Sparkar på underlydande som inte passar in är standard.

- Mats Löfving: Jag har pratat med honom otaliga gånger och av alla länspolismästare (så hette det då), var han den ettrigaste och jobbigaste typen. Ville så gärna se bra ut inför andra och ifrågasatte särskilt mig när andra med makt inom polisen var närvarande.

- Linda Staaf. En mycket trevlig och kompetent person. Träffat henne otaliga gånger. Trots noll poliskompetens lärde hon sig rätt snabbt. Framförallt var hon helt borta i början gällande hur underrättelseverksamhet fungerar. Såklart inte rekryterad grundat på meriter. Men nu är hon bra.

Vi börjar så. Jag har MYCKET mer info som även kommer kunna hittas och bekräftas. Jag vill påstå att den info jag kommer med imorgon här kommer leda till Thornbergs avgång och möjligen leda till åtal av Thornberg. Vi ses imorgon!

Är du redo för att slänga ut lite mer info?
Citera
2022-12-13, 12:59
Medlem
Anders Thornberg kallas inte till justitieutskottet för ingen vill hörsamma miljömuppen som lämnade in en begäran.

https://www.expressen.se/nyheter/thornberg-kallas-inte-till-justitieutskottet/
Citera
2022-12-13, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Anders Thornberg kallas inte till justitieutskottet för ingen vill hörsamma miljömuppen som lämnade in en begäran.

https://www.expressen.se/nyheter/thornberg-kallas-inte-till-justitieutskottet/

Justitieutskottet vill tydligen inte få fram sanningen om vår RPC.
Citera
2022-12-13, 13:22
Medlem
corrupteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Det här är bara toppen av ett isberg av korruption i myndigheter som socialdemokraterna lämnar efter sig. 8 år av vanstyre och korruption i alla tänkbara sammanhang, kan man korrupta så gör (S) exakt det, tjuvar och lögnare, se bara på dan eliasson. Korruptionen är (S) trademark och nu får den nya hederliga regeringen ärva deras skit.

Skulle inte förvåna om linda luder idag krattat manegen i tv4 för att i kommande förhör 'bryta ihop' och dra feministkortet - jag kände mig tvingad, jag kände mig hotad, jag kände mig yada....

Jag läste tidigare i tråden att Thomas Rolén var ordförande i tillsättnigskommitén för tillsättning av NOA-chefer. För att ett gott urval skulle ske satt som sakkunniga i samma kommité, Mats Löfving (jag antar att det var innan han blev chef för NOA), Carin Götblad och Klas Friberg. Dessa sakkunniga mottog 21 ansökningar inklusive Staaf. Det hade varit intressant att få ta del av deras mötesprotokoll och hur diskussionerna fördes inom gruppen. Varför förlängdes ansökningstiden? Fick alla sökande information om förlängning av tiden och att sedermera just denna tjänsteansökan lades ner. Gavs information till de sökande att en ny tjänst utlysts, som ersatte den första? Var det tillsättningskiommitén som gjorde utlysningen även andra gången och med kort ansökningstid? Var de inte förvånad över det svala intresset andra gången?

Thomas Rolén har på senare tid blivit belönad för sin goda insatts att sålla ut trotjänare till sossarna. Nu sitter han som Generaldirektör för Domstolsverket. Förhoppningsvis blir det nästa myndighet att granska!?
Citera
2022-12-13, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Hur troligt är det att denna superkvinna blir nästa rikspolischef efter Anders Thornberg?

I dagens Sverige är allt möjligt....iså fall lär GW få en hjärtinfarkt.
Nej ,hon blir inte ny rikspolischef. Den nya RPC måste ha de anställdas förtroende vilket LS inte har. Hon är skulle mötas av förakt och småfniss bakom ryggen.

Lider med alla " vanliga" poliser som har denna ledning som har genomdrivit tystnadskultur och bestraffar de som har förmågan och modet att säga sin mening.
AT som har det yttersta ansvaret för ALLA poliser har inte förmågan att kunna sätta ned foten och klargöra vad som är lämpligt. Tycker för övrigt att han ger ett svagt och "för medgörligt" intryck vid intervjuer.

Polisfacket har tappat auktoritet , har inget säga till om längre som de för övrigt delar med andra fackförbund.

Kapten Klänning, som tilläts att föreläsa om feminism och att kvinnor skulle släppas fram till chefstjänster , den verksamheten höll han sysselsatt ett tag innan det uppdagades att idioten hade en annan agenda. Detta monster stoppades med med den här polisledningen hade han fått fortsatt för att ingen vågat konfrontera med fakta.

Medborgare i en stat ska inte se det här som en dokusåpa , det är allvarligare än så, det handlar nämligen om Rikets Säkerhet samtidigt som numera är ÖB inblandad.

Vilka är skyldiga till detta förfall inom polisledningen....ja alla chefer som inte kan prestera och inte sköter era jobb.

Nog anade man att något var skevt i polisledningen efter påsk kravallerna men att det är rena "High Chaparall" och värre än Filmen Polisskolan nr 6.........

Alla ni i ledningen Avgå! Bättre att avgå på eget bevåg än att få sparken!
Citera
2022-12-13, 13:30
Medlem
pawitels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
I dagens Sverige är allt möjligt....iså fall lär GW få en hjärtinfarkt.
Nej ,hon blir inte ny rikspolischef. Den nya RPC måste ha de anställdas förtroende vilket LS inte har. Hon är skulle mötas av förakt och småfniss bakom ryggen.

Lider med alla " vanliga" poliser som har denna ledning som har genomdrivit tystnadskultur och bestraffar de som har förmågan och modet att säga sin mening.
AT som har det yttersta ansvaret för ALLA poliser har inte förmågan att kunna sätta ned foten och klargöra vad som är lämpligt. Tycker för övrigt att han ger ett svagt och "för medgörligt" intryck vid intervjuer.

Polisfacket har tappat auktoritet , har inget säga till om längre som de för övrigt delar med andra fackförbund.

Kapten Klänning, som tilläts att föreläsa om feminism och att kvinnor skulle släppas fram till chefstjänster , den verksamheten höll han sysselsatt ett tag innan det uppdagades att idioten hade en annan agenda. Detta monster stoppades med med den här polisledningen hade han fått fortsatt för att ingen vågat konfrontera med fakta.

Medborgare i en stat ska inte se det här som en dokusåpa , det är allvarligare än så, det handlar nämligen om Rikets Säkerhet samtidigt som numera är ÖB inblandad.

Vilka är skyldiga till detta förfall inom polisledningen....ja alla chefer som inte kan prestera och inte sköter era jobb.

Nog anade man att något var skevt i polisledningen efter påsk kravallerna men att det är rena "High Chaparall" och värre än Filmen Polisskolan nr 6.........

Alla ni i ledningen Avgå! Bättre att avgå på eget bevåg än att få sparken!

Skål och Hurra, bra skrivit!
Citera
2022-12-13, 13:35
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corrupted
Jag läste tidigare i tråden att Thomas Rolén var ordförande i tillsättnigskommitén för tillsättning av NOA-chefer. För att ett gott urval skulle ske satt som sakkunniga i samma kommité, Mats Löfving (jag antar att det var innan han blev chef för NOA), Carin Götblad och Klas Friberg. Dessa sakkunniga mottog 21 ansökningar inklusive Staaf. Det hade varit intressant att få ta del av deras mötesprotokoll och hur diskussionerna fördes inom gruppen. Varför förlängdes ansökningstiden? Fick alla sökande information om förlängning av tiden och att sedermera just denna tjänsteansökan lades ner. Gavs information till de sökande att en ny tjänst utlysts, som ersatte den första? Var det tillsättningskiommitén som gjorde utlysningen även andra gången och med kort ansökningstid? Var de inte förvånad över det svala intresset andra gången?

Thomas Rolén har på senare tid blivit belönad för sin goda insatts att sålla ut trotjänare till sossarna. Nu sitter han som Generaldirektör för Domstolsverket. Förhoppningsvis blir det nästa myndighet att granska!?
Ja, nog för att Götblad är urtypen för en korrupt gammaldags tråkig chef men det var väl en illa dold hemlighet bland kollegorna att hon fick förtur till lägenheter och annat? Precis som antagligen hela gänget utnyttjar kontakter och vänner.
I övrigt var väl rätt kurser avklarade, rätt befattningar hade innehafts i rätt antal år och rätt stjärtar var slickade. Leffe och en handfull till hade väl följt samma godkända karriärstege och skulle mycket väl kunna vara hennes kandidat.

Så kommer storknullar-Lövet och propsar på sin hästsvans(nästan)polis.

Skulle vara kul att veta om Götblad knöt näven i fickan och förbannade Systerskapet™ som förhindrar henne från att öppet kritisera hästsvanskarriären eller om hon var nöjd och mest bara ville sitta i korruptionslägenheten i Visby och dricka bag-in-box och ta på sig själv.
Citera
2022-12-13, 13:39
Medlem
Abelssuns avatar
Ingen som kollat upp om hennes meriter och CV stämmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in