2022-12-13, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Som jag skrev, en, två, tre eller tio experter kan ha samma agenda men inte 100 eller tusentals.

Ditt exempel är tre journalister, prova samma med 1000 journalister på olika tidningar.
Detta är helt felaktigt.
2022-12-13, 09:08
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EyesWideShut88
Ron paul har en PhD, vilket totalt förstörde fauci i live sändning, framför kongressen. Pga NIHs donation till kina, för att skapa corona virus. Som dessutom skulle vara extra smittsam till människor

Så vi vet redan att det musk säger är sant, var bara kul att se det nämnas av en person som är så stor som musk nu tack vare twitter köpet. Får hoppas det öppnat upp synen för resten av folket, på vad fauci faktiskt gjorde, med skattebetalarnas pengar
Ron Paul accepterar inte evolutionsteorin. Han kallar den "bara en teori" som vilken kreationist som helst. Med ett uttalande som det har hans kredibilitet som innehavare av en PhD all anledning att ifrågasättas.

Musk sprider konspirationsteorier via Twitter. Det är inte klokt hur mycket han arbetar för att förstöra. Jag undrar varför han gör det. Ingen vill väl annonsera där längre och inte heller går uthyrningen av 8-dollarsmärken så bra.

Med massor med desinformation så faller också ansvaret på var och en att vara skeptisk.
2022-12-13, 09:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
När det kommer till dataprogrammering, matematik, och företagande, absolut. När det kommer till medicin ser jag var vetenskaplig konsensus står och går på det. Vilket är det bästa att göra utom att själv bli PhD.
Fast konsensus har ofta fel och bill Gates är ingen expert inom medicin, men som sagt, ändå lyssnar du på honom.
2022-12-13, 09:30
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spallow
Elon musk Har inte ett aerospace degree utan är självlärd och läser böcker och pratar med smart folk säger han. Så bara för att du är dum i huvudet så betyder det inte att musk behöver sitta på skolbänken i flera år för att förstå saker du inte kan begripa. Han skickar ut raketer i rymden, som landar snyggt på högern. bygger bilar som du åker i, fixar internet på Antarktis.
Elon Musk har en massa anställda som gör allt det där som du nämner. Vad Elon själv gör är att han skryter och försöker verka vara ett geni. Med "Twitter Files" så har han slutligen visat sig vara det alla vetat att han är hela tiden: en foliehatt.

Vi förväntas tro att Elon helt enkelt är så smart att han kan sätta sig in i och begripa olika saker på nolltid och sedan också gör en massa pengar av det. Verkligheten är betydligt blekare än så.
2022-12-13, 09:32
Medlem
Citat:
Såvida inte Musk har en PhD i medicin av något slag ignorerar jag totalt vad han säger. Varför lyssna på en person som inte är expert?

Jag gissar i regeln att motsatsen till vd alternativ högern säger är sant. Hittills nästan aldrig lett mig fel.

Praktexempel av kognitiv dissonans.
Holy shit....
2022-12-13, 09:35
Medlem
Citat:
Såvida inte Musk har en PhD i medicin av något slag ignorerar jag totalt vad han säger. Varför lyssna på en person som inte är expert?

Jag gissar i regeln att motsatsen till vd alternativ högern säger är sant. Hittills nästan aldrig lett mig fel.

Ditt uttalande gör det svårt att förstå varför du läser på fb. Eller är alla experter här? Eller du kanske läser och ignorerar allt här?
2022-12-13, 09:35
Medlem
Labteorin är inte bevisad och heller inte debunkad till 100%. Gain of function experiment var inte sponsrat utav USA, om det ens skedde. Inte bevisat heller.
2022-12-13, 11:20
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Detta är helt felaktigt.

Vad är felaktigt?
2022-12-13, 12:12
Medlem
Citat:
Som jag skrev, en, två, tre eller tio experter kan ha samma agenda men inte 100 eller tusentals.

Ditt exempel är tre journalister, prova samma med 1000 journalister på olika tidningar.
Självklart kan massvis med experter tycka samma, den enas agenda kanske är att få makt medans den andras agenda kanske är att få behålla jobbet? Du kanske inte visste att om en tidigare högt ansedd expert uttryckte sig dåligt om coronavaccin på något sett så startade cancer-culture.

Blir så lustigt när folk pratar om att man ska lyssna på experterna och så stoppar dom huvudet i sanden kring att experterna har inget val kring vilken åsikt dom ska ha i frågan om dom vill fortsätta vara experter, riktigt dåligt system för att få fram sanningen..

"Han är ingen expert, han är ju en konspirationsteoretiker, varför tar du hans ord som sanning kring Corona"- Så ser du människor säga för dom är fullt införstådda med vilka källor som är pålitliga utan att kunna förklara varför men där hämtar dom sin info. Dom inser liksom inte att dom missar infon att personen har aldrig setts som en konspirationsteoretiker fram tills dess att personen kritiserade vaccinet...
2022-12-13, 12:13
Medlem
styckets avatar
Citat:
Nej det kan man inte.
Att läsa om något några dagar eller timmar gör inte att man förstår komplexa saker.
En utbildning tar åratal där man läser om ämnet ur olika perspektiv och synvinklar.

Men en vuxxen allmänbildad kan göra det.

Eller hur, om annars varför inte?
2022-12-13, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EyesWideShut88
NIH är folkhälsomyndigheten.

National Institutes of Health (NIH)

Vilket fauci jobbar för. Varför ropar du på din pappa mod? Psykiskt klene svenne.

Nu har du ju ballat ur totalt. NIH är inte Folkhälsomyndigheten. Volvo är inte Toyota och Biden-administrationen är inte Regeringen Kristersson.

Förstår du ens att det finns olika länder med olika institutioner?
2022-12-13, 12:18
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hytrate
Att folk trollat med siffrorna 🤣
Det märker man ju direkt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem