2022-12-13, 11:02
Medlem
Löfving verkar vara en genuint gemen och elak person

https://www.expressen.se/nyheter/man...%A4rifr%C3%A5n.
Senast redigerad av 2006 2022-12-13 kl. 11:09.
Citera
2022-12-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Ja, jag undrade när fittmössorna inom S och V skulle börja uttala sitt stöd för Linda Staaf! Trots allt, det måste vara j*vligt svårt för kärringarna inom S och V att hålla sig borta från denna konflikt och inte börja skrika "torskar" åt alla män som är inblandade som part i denna härva. Det kliar nog i "fingrarna". Men, om kvinnorna i S och V har något vett så inser de det farliga i att höja Linda till skyarna speciellt när en utredning pågår som kanske river ned hennes CV varvid förtroendet för hennes "utsagor" faller.

Det råder onekligen oklarhet kring vilken sorts utbildning Linda Staaf har. Jag anser det vara skumt att hennes meriter beskrivs på olika sätt i olika tidningar. Har man exempelvis en kandidatexamen inom ekonomi och juridik är det inte samma sak som att man var "jurist och ekonom" utan man har bedrivit studier i dessa ämnen för att sen ta en examen. Inte två.

Jag tror att Linda är oklar med detta, eftersom det gynnar henne om folk tror att hon har dubbelexamen.
Citera
2022-12-13, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Jag satsar 100kr, men svaret får vi ju kanske om något/några år. Så du får tålmodigt vänta. Dessutom har du inte satsat emot.
Det var ju det jag gjorde.
Citera
2022-12-13, 11:06
Medlem
HITTEPÅJOBBEN KOPPLADE TILL LINDA STAAF:

1. NOA-jobbet - det var ingen riktig utlyst tjänst - då hade den tillsatts tidigare av annan person

2. Löfvings förflyttning till RPC - inget riktigt jobb utan en tillfällig undanskuffning tills Linda-problemet
på NOA var löst - omöjligt att ha denne Pungkli-man op samma arbetsplats som Linda när hon samtidigt blev påsatt av annan dåre

2.1 Löfving chef på NOA o skulle tillbaka dit ASAP

3. Lindas departementsjobb - så jävla oklart flum att hon skulle förflyttas för att Löfving skulle kunna återvända som chef på NOA - om jag skulle ha feel - varför är inte detta jobb utannonserat??

Vi skrattebetalare vill ha alla pengar kopplade till detta återbetalda solidariskt av Löfving, RPC o i sista hand Linda Staaf

Här kommer Matte Löfving o det Kliar På Hans Pung

Hej om Ni vill - säg bara till så går vi hem till Linda

Sjunges med melodi Fritjof Andersson (snöar på hatt)
Senast redigerad av SisterJones 2022-12-13 kl. 11:08.
Citera
2022-12-13, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Löfven verkar vara en genuint gemen och elak person

Löfving heter han. Löfven kan också ha varit elak, men han är oskyldig till denna härva..
Citera
2022-12-13, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Löfving heter han. Löfven kan också ha varit elak, men han är oskyldig till denna härva..

Inte helt, Löfvens regering utsåg den fullständiga katastrofen Thornberg till rikspolischef.

https://nyheteridag.se/rikspolischef...e-det-stinker/
Citera
2022-12-13, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarnest
Men alltså! Om det stämmer att han stått bakom ett träd långs med ett motionsspår, så är han ju fullkomligt tappad. Den där karln är i så fall långt ifrån frisk.

Jag tror att han har förstått att hon har utnyttjat honom för karriären. När han förstått det så blir han förbannad och tänker ”Jag ska nog visa henne”.

Hon är nog slugare än många tror . Hon har inte anmält honom själv. Utan berättat för andra som i sin tur anmält honom. Lite för att visa : Passa dig.
Citera
2022-12-13, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno

👍 rätt skall vara rätt!
Löfving är det och ingen annan,
Citera
2022-12-13, 11:14
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chingale
Enligt uppgift uppfyllde hon inte fem av de bör-krav som tjänsteprofilen angav. Samtliga fem är grundläggande för att kunna sköta arbetet på ett professionellt sätt. Även om hon inte anställt sig själv och "bara vill bidra till den viktiga polisverksamheten" borde hon väl, då hon framstår som en superkvinna efter vad hon påstår sig ha hunnit med att göra 44 år gammal och mor dessutom, i så fall begripit att det som vore bäst för polisverksamheten vore att någon som var kvalificerad på riktigt för tjänsten fick jobbet?

Så när du söker jobb så kollar du på vad som står i texten och om du inte uppfyller allt till punkt och pricka, så tänker du - nääää, det är nog bäst om nån bättre lämpad får jobbet? Istället för att låta den som anställer bedöma den saken?

Intressant taktik, jag tänker nog personligen inte testa den när jag söker jobb 😉
Citera
2022-12-13, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Löfving verkar vara en genuint gemen och elak person

Citat:
I Ebba Sverne Arvills polisanmälan framkommer det att Ann-Marie Orler under en lunch med Sverne Arvill i september 2020 berättade att hon ryktesvis hört talas om att Linda Staaf och Mats Löfving återigen haft ett förhållande.

Det där ytliga förhållandet tycks ha varit ett on-off-förhållande som "alla" visste om..

Sen är det ju fördjävligt att kvinnor på sådana positioner inte vågar stå för sina ord utan agerar som fega harar... men samtidigt var det ju Lindas sak att anmäla och inte "anförtro sig" i hoppet om att någon annan ska göra jobbet åt henne.

Polisen uttrycker ofta oro för no-go-zooner där folk inte vågar vittna trots att de vet vem som är gärningsmannen..
Citera
2022-12-13, 11:17
Medlem
Vår kära statsminister har fullt förtroende för polisledningen .......
Citera
2022-12-13, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chingale
Gärna. Jag gissar att du blev gramse för att jag vägrar acceptera det politiskt korrekta påbudet att alla ta mig fan skall acceptera att varje sexuellt avvikande, ofta psykiskt instabil, skitminoritet har rätt att förtrycka de 90 procent av oss människor som vill fortsätta låta naturen bestämma vad som är normalt och vad som leder till degeneration av samhällen.

Säkert samma tankar som snurrar runt i huvudet hos Löfving
som också vägrar att acceptera den politiska korrektheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in