2022-12-08, 23:37
  #271753
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Varna för vad tusan då?
Ukraina får väl sköta sina inre angelägenheter hur dom vill?

Jovisst, så länge som Ryssland anser man sköter de "inre angelägenheterna" på ett sätt som inte hotar Rysslands existens så är allt frid och fröjd.
Citera
2022-12-08, 23:38
  #271754
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Igår sa dom även Moskva-regimen, de använder Rysslands retorik mot Ukraina till Ryssland. Skitlöjligt.
Vadå, Putim-regimen (alltså förtryckar-regimen i Kreml) huserar ju i Moskva. Alltså är termen Moskva-regimen snarast en truism.
Citera
2022-12-08, 23:39
  #271755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Apropå Bakhmut:

https://www.expressen.se/nyheter/putin-stormar-bachmut-skickar-in-marktrupper/




Över 50 ryssar om dagen dör bara i Bakhmut

Om jag vore rysk planerare hade jag slagit där motståndaren är svag. Inte ödsla trupp bara av prestige-skäl.
Citera
2022-12-08, 23:40
  #271756
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Jovisst, så länge som Ryssland anser man sköter de "inre angelägenheterna" på ett sätt som inte hotar Rysslands existens så är allt frid och fröjd.
Vad "Ryssland" (alltså Putin-regimen) "anser" är fullkomligt ointressant. Våld ska med extremt våld bekämpas.
Citera
2022-12-08, 23:41
  #271757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Börjar bli jävligt trött på den här konflikten, västvärlden börjar tröttna på Zelensky också. Kan vi inte bara skicka alla moderna vapen Nato har till Ukraina så dom kan döda varenda ryss på Ukrainsk mark, sen kan Putin skicka kärnvapen till Kiev, sen eskalerar det till fullskaligt kärnvapenskrig. Orkar inte med att läsa om Zelensky eller Putin, båda två är lika jobbiga och efterblivna.

Nyfiken; det har aldrig någonsin slagit dig att du inte _måste_ läsa alla nyheter om kriget, Zelensky och Putin?

Eller lider du av någon bokstavskombination som gör att du tvångsmässigt måste läsa alla nyheter varje dag?

Frågan är också; vad gör du i denna tråden?
Citera
2022-12-08, 23:41
  #271758
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Apropå Bakhmut:

https://www.expressen.se/nyheter/putin-stormar-bachmut-skickar-in-marktrupper/




Över 50 ryssar om dagen dör bara i Bakhmut

Utgör staden någon taktisk vikt för DPR att överleva vintern eller öser befälen bara på med oönskade fångar etc, som Putin vill rensa av?
Citera
2022-12-08, 23:44
  #271759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Utgör staden någon taktisk vikt för DPR att överleva vintern eller öser befälen bara på med oönskade fångar etc Putin vill rensa av?

Troligen det senare. Ingen viktig stad. Förutom att avverka lite fångar så vill de väl försöka få någon tunn slags PR-framgång att skapa media om (även om det inte är något militärt avgörande).
Citera
2022-12-08, 23:44
  #271760
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Jovisst, så länge som Ryssland anser man sköter de "inre angelägenheterna" på ett sätt som inte hotar Rysslands existens så är allt frid och fröjd.

Så när var Rysslands ”existens” hotad av Ukraina? Har du belägg för att Ukraina skulle inta Kreml?

Ren smörja.
Citera
2022-12-09, 00:02
  #271761
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Om jag vore rysk planerare hade jag slagit där motståndaren är svag. Inte ödsla trupp bara av prestige-skäl.

1) de har inga ”planerare”
2) de har ingen plan
3) de tänker inte som vi gör
Citera
2022-12-09, 00:05
  #271762
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Troligen det senare. Ingen viktig stad. Förutom att avverka lite fångar så vill de väl försöka få någon tunn slags PR-framgång att skapa media om (även om det inte är något militärt avgörande).

Någon sa att det var en viktig järnvägsknut men det var nog bara nån från Trollfabriken.
Citera
2022-12-09, 00:15
  #271763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Joo.., skrev om det i lunchtid men detta hade mer "kött på benen". Gillade speciellt detta :

“This was confirmed to me during my visit to Washington in all my discussions with the State Department, Congress and the Senate,” she wrote.

She emphasized that the U.S. expects Germany to fulfill these obligations.


Washington har börjat tröttna på Scholtz maskande. Dessa ord har nog tidigare yttrats i det privata. Detta är ett hårt, offentligt diplomatiskt språk till en annan allierad att det är slut på att åka snålskjuts..

Få se var Berlins reaktion kommer att bli.., tippar i första hand att reservdelar till Phz2000 kommer att börja komma på plats, sedan kanske lite fler "Gepards" och annan hjälp..

https://defence-blog.com/ukraine-to-get-newest-german-made-rch-155-guns/

Det är ju inte dåligt om det stämmer.
Citera
2022-12-09, 00:19
  #271764
Avslutad
Video som visar ukrainska soldater som blir tränade i UK

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/zegtrj/ukrainian_soldiers_training_in_the_united_kingdom/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in