Citat:
Ursprungligen postat av
Lucienne.camille
Intressant, det förklarar en hel del.
Om SC ville sälja dokumenten till OP, vem skulle han då ha skickat?
Fanns det ens någon vinst för OP att köpa dom?
Decorima är ett lämpligt ställe för möten då Tunnelbanenedgången var stängd just då.
Från SCs lägenhet är det raka vägen via Luntmakaregatan till korsningen Tunnelgatan/Sveavägen.
Vem brukade göra upp drogaffärer i just det området?
Ni vet vem.
Ett gammalt inlägg skrivet av mig....någon vill säkert att jag ska länka förhöret men vid närmare eftertanke är det information LP ger sjuksköterskan, som tog hand om henne.
Harward affären blev personligt och känsligt för OP då även han son blev inblandad.OP blev sårbar och det gillade han inte.
Om nu OP ville få till ett möte så är platsen riktigt bra vald. Ej upplyst , lite rörig plats med byggkojor och som du skriver att tunnelbanenedgången är stängd, få människor i rörelse på plats.
I tråden har jag postat ett inlägg som handlar om Palmes semester resa till Kreta. Det var efter valet september- 85.
Under vistelsen försvinner OP och är borta några timmar. Dessa timmar håller LP bryta ihop mer eller mindre. Hon sökte hjälp av Hotellets ägare , som hon var vän med. Hon uppgav att LP var orolig för hans säkerhet...
OP var förmodligen benägen att sticka iväg för att möta diverse udda figurer...han var aldrig rädd!
Vem han mötte på Kreta har jag ingen aning om.Men att det var något på gång är jag övertygad om.
Något som talar emot ett möte vid Dekorima är att han hade sin fru med sig , vilket han inte ville dra in i olika affärer.
Vid närmare eftertanke är det vanskligt, naivt av en statsminister med fru att springa omkring på Sveavägen en sen fredagkväll , speciellt i de kvarteren som då inte var direkt rumsrena.
Men han tog ev. chansen för att få någon information...