2022-12-12, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Hon påstår att hon är polis, jurist och civilekonom. Då borde hon ha om hon är seriös

1. En juristutbildning motsvarande 4,5 års utbildning. -tydligen har hon studerat juridik i USA. Frågan är om hon verkligen avlagt examen eller inte.
2. En civilekonomexamen. En civilekonom har en examen från ett svenskt universitet/högskola. Vid vilket universitet har hon examen (eller högskola).

Här är det viktigt att fastställa om hon verkligen har dessa två examen eller inte. Det händer rätt ofta att bedrägliga personer läser enstaka kurser, sedan när de tycker att det läst tillräcklig ljuger till om att man har en examen.

Fortsätt forska på det.. har bimbon ens läst någonting på högskola/universitet.
Citera
2022-12-12, 20:58
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
De var vänner. Det är jäv vid statlig rekrytering.

Båda två ska informera om det och någon annan ska sköta rekryteringen.

Jo men det är fortfarande Löfving som blir jävig iom att det är han som anställer. Det är ju bara han som blir utredd. Eller har hon också blivit utredd för jäv? Jag hittar inget om det när jag söker på ärendet på nätet.
Citera
Medlem
Det här har kanske redan tagits upp, men vem lämnade egentligen vem? (Eller har den "ytliga relationen" gått fram och tillbaka, fram och tillbaka ...?)

https://www.expressen.se/nyheter/staaf-lofving-dok-upp-pa-badhus-bagerier-och-motionsspar/

Citat:
Enligt anmälan har Löfving fått Staaf att känna sig värdelös och osäker genom att säga att när som helst kan lämna henne för andra kvinnor.
(ord saknas i originalet)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQnl36/mats-lofving-och-linda-staaf-dubbla-utredningar-efter-turbulensen

Citat:
Påtryckningar av olika slag gentemot Linda Staaf där Mats Löfving försökt förmå Linda Staaf att återuppta förhållandet.
Citera
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Hon påstår att hon är polis, jurist och civilekonom. Då borde hon ha om hon är seriös

1. En juristutbildning motsvarande 4,5 års utbildning. -tydligen har hon studerat juridik i USA. Frågan är om hon verkligen avlagt examen eller inte.
2. En civilekonomexamen. En civilekonom har en examen från ett svenskt universitet/högskola. Vid vilket universitet har hon examen (eller högskola).

Här är det viktigt att fastställa om hon verkligen har dessa två examen eller inte. Det händer rätt ofta att bedrägliga personer läser enstaka kurser, sedan när de tycker att det läst tillräcklig ljuger till om att man har en examen.

Som den ökände Henrik Arnstad gjorde.
Citera
2022-12-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Hahaha! Det här är jävlarimig den roligaste skandalen på länge. Så många underbara vinklar och tankar man kan gå igenom. Hoppas hon gör porrfilm efter poliskarriären.
Slynan med sigsauer kan den heta.

Hehe, ja man gråtrunkar nästan när man inser hur sjukt allt är. Sverige är sannerligen ett veritabelt bananland!
Citera
2022-12-12, 20:59
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Då är det nog läge att lära dig google, men för den gång gör jag väl jobbet åt dig, nästa gång får då fan lära dig det själv.

https://www.theladders.com/career-advice/this-study-explains-why-psychopaths-are-so-successful

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10325129/Why-bosses-psychopaths.html

https://www.cnbc.com/2019/04/08/the-science-behind-why-so-many-successful-millionaires-are-psychopaths-and-why-it-doesnt-have-to-be- a-bad-thing.html

https://www.cnbc.com/2019/04/08/the-science-behind-why-so-many-successful-millionaires-are-psychopaths-and-why-it-doesnt-have-to-be- a-bad-thing.html

https://www.discovermagazine.com/mind/inside-the-brain-of-your-psychopathic-boss

Om du tar dig tid att läsa dessa länkar, så kommer du kanske att upptäcka att de för det första inte grundar sig i seriös vetenskaplig forskning och för det andra att det som tas upp i dem inte är helt relevant i detta sammanhang. Jag har inga ambitioner att övertyga dig. Men tillåt mig ändå att föreslå dig att vi kan vara överens om att vi inte är överens. Därmed lämnar jag denna diskussion.
Citera
2022-12-12, 21:06
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Va? Du fick 5 länkar.
Du ville ha forskning, jag länka till artiklar som refererar till forskningsstudier och forskare. Det var 5 artiklar från olika sidor. Det tog inte ens en minut innan du svara, så du kan omöjligt ha klickat på någon av dem eller ens läst en rad.

Du efterfrågar källor som stödjer mina uttalanden men ger fan i att ens öppna dem när du får det, skärp dig för helvete.

Jag känner till dem (och fler) genom min yrkesroll. Men jag bjuder på det och ger dig sista ordet.
Citera
2022-12-12, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Men har hon verkligen skarvat om sina meriter? Jag uppfattade bara att hon eventuellt inte hade de starkaste meriterna av dem som sökte. Och om hon blev anställd trots detta, så är det ju knappast hennes fel.
Självklart så är du kvinna, hört talas om nepotism?
Citera
2022-12-12, 21:08
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:

Och Jacob Karlsson på K-Fast.
Citera
2022-12-12, 21:11
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Om du tar dig tid att läsa dessa länkar, så kommer du kanske att upptäcka att de för det första inte grundar sig i seriös vetenskaplig forskning och för det andra att det som tas upp i dem inte är helt relevant i detta sammanhang. Jag har inga ambitioner att övertyga dig. Men tillåt mig ändå att föreslå dig att vi kan vara överens om att vi inte är överens. Därmed lämnar jag denna diskussion.

Som sagt, du kan omöjligt ha läst igenom samtliga sidor som jag länka, nu har det gåt 5 minuter sedan jag posta dessa länkar och du har enbart suttit här och svarat mig 2 gånger istället för att gå igenom dessa.

Att säga att dem är oseriösa utan att ens ha läst dem är oseriöst i sig. När man ber om en källa på internet så får man oftast sådana artiklar från nyhetsidor där man intervjuar och tar upp forskningsstudier.

Då får du klicka dig vidare på dessa som anges i artikeln. Jag har inte en vetenskaplig doktoravhandling som jag kan ta fram bara sådär och det är ett orimligt krav i en flytande diskussion. Men det finns säkert som pdf på 1000 sidor att hämsta någonstans. Förövrigt betvivlar jag starkt att du skulle vara högutbildad inom pskylogi.
Citera
2022-12-12, 21:11
Medlem
DayNites avatar
kan väl inte vara så svårt för en journalist att kolla upp om hennes CV stämmer eller ej
om inte bör hon tas ur tjänst direkt,
varför tar det så lång tid?
Citera
2022-12-12, 21:12
Medlem
Citat:

O köpefixminister Fittorin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera