2022-12-12, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Vad är en "ytlig" relation? Knullkompisar?

Inte ytlig utan ”privat och ytlig” samtidigt.
Citera
2022-12-12, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Imorse på tv4 sade hon att skulle jobba yttre tjänst nu på eftermiddagen. En låtsas polis med riktiga poliser. Märkligt.

Inte konstigt vår Polis är helt under ytan. Detta är en skam. Avgå alla (dvs Staaf, Byden, Thornberg, Löfving)
Citera
2022-12-12, 13:47
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagrummet
hon har tydligen en fallenhet för äldre män med makt. alla har varit 15 år eller äldre än henne och haft maktposition. Hennes fd man är den 14 år äldre poliskommisarien jan staaf.
sedan den 15 år äldre löfving, öb är väl också i samma ålder.
Jag tycker uppriktigt synd om denne Jan Staaf hennes frånskilde man. Inte för att jag tror att saknaden efter aset blev särskilt stor. Efter 7 års äktenskap kommer ju de hårda orden. Men jag undrar hur länge hon knullade med Löfving innan han fick freda på det.

https://stoppapressarna.se/politik/linda-h-staaf-hade-oskyddat-sex-med-ytterligare-en-polischef/

"ÖB Micael Bydéns, 58, otrohetsaffär där han svek sin lojala hustru Anita Carlman, 64, är en skandal som smutsat ned hans ämbete som ÖB. Samtidigt framstår generalens liderliga och impulsstyrda skörlevnad som ringa i jämförelse med hans älskarinna Linda H Staafs, 46, vidlyftiga kärleksliv inom Polisen". skrev
Per Nilsson i Stoppa Pressarna i går.
Senast redigerad av Starback 2022-12-12 kl. 13:53.
Citera
2022-12-12, 13:49
Medlem
Man riktigt inser hur jävla farligt manipulativ denna sköka är när man ser och hör henne prata i TV4
Citera
2022-12-12, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Har hon ljugit om sina meriter i ansökningen till NOA är det väl ändå bedrägligt? Vi pratar trots allt inte om ett jobb på ICA här. Men absolut, det mest brottsliga och korrupta begås av ML. Att det snackas om LS och inte ML har nog med att göra att ML är klok nog att hålla käften medans LS goes full vulgofeministfitta, "buuuuuhuuuuuu ba fö att ja e kvinna liiiksooom".

I övrigt gjorde programledarna på tv4 ett lika illa jobb som vanligt. Inte en enda ifrågasättande fråga.

Ljugit om meriter är OK - förfalska handlingar är inte OK.

MEN LÖFVING SOM SÄNGKAMRAT MÅSTE HA VETAT ALLT EXAKT - om nu inte Jan Staaf inte orkade med henne på jobbet o hjälpte henne med meriterna - han verkar vara en ensam desperat runkare idag likt många manliga poliser.

HUR BÖRJADE HENNES RELATION MED STAAF - SÄNGLÄGE O ANSTÄLLNING?

Var hon home wrecker där också - han har ju vuxna barn

Här har vi en annan militär colonel Jim Johnson som haft en jävla tur o som borde sitta på kåken

https://igsda.org/jim-johnson-security-defense-expert-usa-fellow-expert/

föörhäääxaaad av irakisk looliiiitaaa otrogen (olagligt i USA) o sparkad o kom billigt undan för att man
ömmade för frun o barnen som skulle blivit panka - nu får hon hälften av hans pensionsförmåner

Pappa general borgade ut honom med $ 300,000

https://www.stripes.com/news/former-173rd-commander-handed-reprimand-300-000-fine-1.180356
Citera
2022-12-12, 13:50
Medlem
Tillssons avatar
Löfving såg till att hon fick en pistol. Råttorna lämnar nu skeppet.

Citat:
Underrättelsechefen Linda Staaf fick en pistol – trots att hon inte var behörig.

Hennes chef Mats Löfving undertecknade beslutet, skriver Dagens Nyheter.

Pia Theselius ställföreträdande chef för kansligruppen vid Noa: – Jag fick i uppdrag att göra en utredning och jag kom med stöd av polisens föreskrifter fram till att det inte fanns någon sådan möjlighet. Jag sade nej, berättar hon för DN.

https://www.expressen.se/nyheter/staaf-fick-pistol-trots-att-utredning-sa-nej/
Citera
2022-12-12, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det märks i allmänhet att hon har tränat på precis vad hon skulle säga. Och att hon skulle leverera det med tydlighet, dels med den pekande handen som kör upp och ner hela tiden och dels genom att använda ordet "punkt". När det väl var dags så gjorde dock nervositeten att det lite pannkaka av det hela. Kroppsspråket blev felsynkat och hennes "punkt" lät endast undflyende.

Hon är rökt. Jag tror inte att åklagaren kommer att vilja ha henne i en rättegång.

Här gäller det att minimera skadorna så mycket som möjligt.

Men en sak är säker, hon kommer inte att hinna börja knulla på justitiedepartementet innan hon tvingas sluta punkt
Citera
2022-12-12, 13:54
Medlem
systems avatar
Som jag skrev i den andra tråden.
Statliga myndigheter bör fokusera på sina uppdrag.

Personalfrågor bör vara reglerade i avtal.

Frångå avtalet = entlegigande.
(FB) Sossarna trycker in Linda H Staaf i justitiedepartementet det sista de gör.
Citera
2022-12-12, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Löfving såg till att hon fick en pistol. Råttorna lämnar nu skeppet.

https://www.expressen.se/nyheter/staaf-fick-pistol-trots-att-utredning-sa-nej/

Linda Staaf borde inte tagit emot pistolen. Hon måste ha vetat att hon inte var/är behörig. Fan vad sjukt.
Citera
2022-12-12, 13:56
Medlem
DayNites avatar
hur kan detta få fortgå, ingen agerar, denna kvinna som knullat sig uppåt i sin bluffkarriär får köra på som inget hänt
det är fan pinsamt!
Citera
2022-12-12, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Linda Staaf fick tjänstevapen av Mats Löfving – trots att utredning inom polisen kommit fram till att hon inte var behörig.

https://twitter.com/dagensnyheter/status/1602280350264213504

Mycket märkligt...

Olaga vapeninnehav minimum 2 år. Borde hon inte få fängelse efter allt som uppdagats? Förfalskning av betyg och meriter m.m
Citera
2022-12-12, 13:57
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Imorse på tv4 sade hon att skulle jobba yttre tjänst nu på eftermiddagen. En låtsas polis med riktiga poliser. Märkligt.

Jobbar hon även i yttre tjänst? Hur kan detta vara möjligt? Hon har ju bara en genomgången kurs i att använda sig sauer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in