2022-12-11, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Ja. Att ha ett fönster öppet gör att det blåser in luft som tar med sig röken vidare till trapphuset.
Okej, tack för tipset!
Citera
2022-12-11, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av senda
Varför inte bara öppna fönstret en liten glipa och blåsa ut samtidigt som du kysser glipan? Då kommer ju 98% av röken utanför..
Problemet är då att det blir fort drygt när jag vill röka fler än 1-2 skålar, men ja det är definitivt en lösning.
Citera
2022-12-11, 20:36
Medlem
Blaze.s avatar
Känner du att det luktar likadant i din lägenhet? Om inte så är det din granne som blazar.
Citera
2022-12-11, 20:36
Medlem
Sleepysuns avatar
Det du söker är ett aktivt kolfilter, exempelvis en sån här. Finns i olika utseenden och prisklasser men principen är densamma, du blåser in röken genom dosan och på andra sidan kommer det inte ut någonting annat än filtrerad luft. Fungerar förvånansvärt bra men det kan vara lite ovant i början eftersom du inte ser att du blåser ut någon rök vilket får en att undra, fick jag verkligen något bloss? Rekommenderas!
Senast redigerad av Sleepysun 2022-12-11 kl. 20:39.
Citera
2022-12-11, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Känner du att det luktar likadant i din lägenhet? Om inte så är det din granne som blazar.
Ja, jag känner en tydlig doft men den är inte nödvändigtvis tillräckligt stark för att tränga ut.
Citera
2022-12-11, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepysun
Det du söker är ett aktivt kolfilter, exempelvis en sån här. Finns i olika utseenden och prisklasser men principen är densamma, du blåser in röken genom dosan och på andra sidan kommer det inte ut någonting annat än filtrerad luft. Fungerar förvånansvärt bra men det kan vara lite ovant i början eftersom du inte ser att du blåser ut någon rök vilket får en att undra, fick jag verkligen något bloss? Rekommenderas!
Intressant, blir till att pröva!
Citera
2022-12-12, 08:40
Medlem
Byt ut listerna på dörren, stäng dörren till det rummet du röker i, blås ut i fönstret.
Citera
2022-12-12, 11:44
Medlem
Om du ska blåsa ut genom fönstret så se till att blåsa ut upptill. Nertill fönstret kommer kalluft in. Upptill går varmluft ut. Ser dock jävligt märkligt ut när grannen med neddragna persienner i tid och otid öppnar fönstret och bolmar ut 'okänd rök'..

Skapa undertryck om du ska röka genom fläkten så att all luft går därigenom. Klassiskt misstag att folk tror att öppna fönster på något sätt skulle minska lukter, istället tiodubblar dem luftflödet som går från deras lägenhet till trapphuset genom springor i dörrar etc.

Kommer aldrig glömma när en bekant hade hämtat nåt kilo grönt och packat upp det ur vakuum från sportväskan inne i sin etta - med fönstret öppet. Jag kom för att hämta en femma gräs men ville nästan vända i trapphuset av ren noja, sen fick jag ge grabbarna i den lgh en snabblektion i do's and dont's gällande luftflöden. Han var dock en sån flexare som sprang runt på hemmafester med väskor med gräs bara för att visa sig cool.
Citera
2022-12-12, 15:44
Medlem
Mlyrics avatar
Är det inget alternativ att gå ut och röka?
Citera
2022-12-12, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Om du ska blåsa ut genom fönstret så se till att blåsa ut upptill. Nertill fönstret kommer kalluft in. Upptill går varmluft ut. Ser dock jävligt märkligt ut när grannen med neddragna persienner i tid och otid öppnar fönstret och bolmar ut 'okänd rök'..

Skapa undertryck om du ska röka genom fläkten så att all luft går därigenom. Klassiskt misstag att folk tror att öppna fönster på något sätt skulle minska lukter, istället tiodubblar dem luftflödet som går från deras lägenhet till trapphuset genom springor i dörrar etc.

Kommer aldrig glömma när en bekant hade hämtat nåt kilo grönt och packat upp det ur vakuum från sportväskan inne i sin etta - med fönstret öppet. Jag kom för att hämta en femma gräs men ville nästan vända i trapphuset av ren noja, sen fick jag ge grabbarna i den lgh en snabblektion i do's and dont's gällande luftflöden. Han var dock en sån flexare som sprang runt på hemmafester med väskor med gräs bara för att visa sig cool.
Det är jag ju egentligen medveten om men har väl inte klockat de när jag varit bäng hehe. Har ingen granne med "insyn" till mitt fönster så den biten är lugn. Tack för tipset!
Citera
2022-12-12, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mlyric
Är det inget alternativ att gå ut och röka?
Klart det är ett alternativ men så segt nu när de börjar närma sig -20 varje kväll.
Citera
2022-12-12, 17:49
Medlem
Slå lite olja i en kastrull eller stekpanna ta sedan fram en kulinarisk kryddblandning tex garam masala eller nu till juletid så passar blandningen sju kryddor som du kan handla i närmsta orientaliska affär.
Fräs kryddorna medans du blossar på🫡
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in