2022-10-16, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivestedt
Stopp och belägg. En universitetslektor som går på ett mingel i anslutning till arbetet måste bete sig professionellt. I min värld innebär det att undvika att bli överförfriskad och att avstå från att betrakta studenter som potentiella ligg. Börjar man dessutom tafsa som en kåt bläckfisk utan motpartens samtycke är beteendet inte enbart olämpligt utan också brottsligt. Jag gillar Sebastian och jag är övertygad om att han kommer att skärpa sig och återhämta sig, men låt oss inte förminska händelsens allvar. Det tjänar ingen på.

Nej, det ska man verkligen inte förminska.
Vad är det han ska återhämta sig från? Bakfyllan?

Nej, men jag kan inte delta i diskussionen som sådan eftersom jag inte har kännedom om vad som är vad kring SW.
Jag ser gärna att BH med flera inte lyckas sopa några oförrätter under mattan.
Och det vore synd om något av de här personerna inte gjort skäl för kritiken och istället blir hjältar.

Om SW har bilden etsat sig fast om en bläckfisk😂 så kanske att jag bildgooglar imorgon.
Citera
2022-12-07, 18:06
Medlem
Han fick sparken.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/gu-larare-sparkas-efter-sexuella-trakasserier-mot-studenter
Citera
2022-12-08, 14:44
Medlem
Inte alls förvånad , fick udda vibbar från denna person redan när personen var doktorand.
Citera
2022-12-08, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinga
Inte alls förvånad , fick udda vibbar från denna person redan när personen var doktorand.

Men ge er nu. Han har aldrig haft något av det här slaget i de mängder av utvärderingar som gjorts och han har haft massvis med förtroendeuppdrag som studenter självmant givit honom. Man kan inte komma nu och säga att det alltid varit något fel, det är att förfalska historien.

Jättetråkigt hela den här historien för samtliga inblandade dock. Förhoppningsvis känner studenterna att det fick någon form av upprättelse.
Citera
2022-12-08, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tollborg
Men ge er nu. Han har aldrig haft något av det här slaget i de mängder av utvärderingar som gjorts och han har haft massvis med förtroendeuppdrag som studenter självmant givit honom. Man kan inte komma nu och säga att det alltid varit något fel, det är att förfalska historien.

Jättetråkigt hela den här historien för samtliga inblandade dock. Förhoppningsvis känner studenterna att det fick någon form av upprättelse.

Ge dig nu , nyskapat konto som bara försvarar denna personen. Inte alls suspekt.

Säger inte att det alltid varit något fel, jag säger att jag inte alls är förvånad.
Dock finns det andra professorer som har relationer med studenter som jag är förvånad det inte är.
Senast redigerad av dinga 2022-12-08 kl. 17:57.
Citera
2022-12-08, 18:56
Medlem
Snoppdoggydogs avatar
GU-lärare sparkas efter sexuella trakasserier mot studenter

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/gu-larare-sparkas-efter-sexuella-trakasserier-mot-studenter

Citat:
En lärare vid Göteborgs universitet får sparken efter att ha utretts för sexuella trakasserier mot studenter.

Det var i samband med en kickoff för ett projekt som läraren varit verksam i som händelsen ska ha inträffat. Till studenttidningen sa en av de utsatta:

– Han tog på våra bröst och rumpor och trots att vi puttade bort honom så förstod han inte.

Vad tycker ni om denna stjärna? En till lärare som inte förstår att man inte får tafsa!

Var det bra att han fick sparken eller överreagerade (PAN) genom att sparka honom?
Citera
2022-12-08, 19:01
Medlem
Varför slog dom honom inte sönder och samman?
Putta bort? Vad är det?
Citera
2022-12-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinga
Ge dig nu , nyskapat konto som bara försvarar denna personen. Inte alls suspekt.

Säger inte att det alltid varit något fel, jag säger att jag inte alls är förvånad.
Dock finns det andra professorer som har relationer med studenter som jag är förvånad det inte är.

Man skapar väl olika konton för olika frågor om man ens bryr sig att kommentera i något ämne på ett forum som det här.

Det är helt onödigt att inte hålla sig till saken ändå. Ovärdigt av jurister att hålla på och dreva och hitta på saker som inte varit föremål för minsta klagan förr. Nu handlar ju inte detta om relationer ens utan om ett enskilt tillfälle med stort alkoholintag hos samtliga inblandade. Väldigt tragiskt i sig självt absolut och nu har det ju då fått en lösning som väl samtliga borde vara nöjda med.
Citera
2022-12-08, 19:52
Medlem
Asmodeusvults avatar
Vad var han lärare i för ämnen?
Citera
2022-12-08, 19:59
Medlem
Daikokus avatar
Är det bevisat, eller är det en kvinnlig elev som inte fått de betyg hon ville ha? Kanske tom snackat ihop sig med en klasskamrat som också är missnöjd.
Citera
2022-12-08, 20:20
Moderator
Chantres avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2022-12-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
De borde ha mer under fötterna för att ens påbörja en utredning.

Sms bilder och konversationer låter mer troligt.

Handfasta bevis.

Inte alls. Efter #metoo räcker det med en anklagelse så är man rökt. Kolla Lasse Kronér som blev av med jobb och allt p.g.a. falska anklagelser. Sen visade det sig vara falskt och han fick tillbaka jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in