2022-12-12, 02:42
Medlem
Hej,

Jag har tittat på Messenger (Krävs bla Facebook och mobilnummer), Skype, Signal mm men alla kräver något som en 6 åring inte är redo för.

Finns det någon bra app typ Messenger som fungerar enkelt som inte kräver mobilnummer eller liknande? Vår 6 åring vill bara kunna ringa videosamtal, chatta, skicka bilder mm från sin surfplatta till familjen.
Citera
2022-12-12, 02:50
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetare52
Hej,

Jag har tittat på Messenger (Krävs bla Facebook och mobilnummer), Skype, Signal mm men alla kräver något som en 6 åring inte är redo för.

Finns det någon bra app typ Messenger som fungerar enkelt som inte kräver mobilnummer eller liknande? Vår 6 åring vill bara kunna ringa videosamtal, chatta, skicka bilder mm från sin surfplatta till familjen.

Finns viber,
Citera
2022-12-12, 03:13
Medlem
Palisongs avatar
Betala ett par kronor för ett verifierings-sms till valfri tjänst

https://onlinesim.io
Citera
2022-12-12, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Finns viber,
Viber krävde ett mobilnummer för att kunna ta emot en aktiveringskod, kan jag ange mitt mobilnummer även om jag också kommer ha Viber på min telefon medans mitt barn kommer ha det på sin surfplatta?
Citera
2022-12-12, 04:59
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Viber krävde ett mobilnummer för att kunna ta emot en aktiveringskod, kan jag ange mitt mobilnummer även om jag också kommer ha Viber på min telefon medans mitt barn kommer ha det på sin surfplatta?

Jajamen, jag har då gjort så.
Citera
2022-12-12, 06:12
Medlem
Citat:

Det går 👍
Citera
2022-12-12, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Det går 👍
Tack så mycket!
Citera
2022-12-12, 15:26
Medlem
Citat:
Tack så mycket!

Annars kommer Signal inom kort att ta bort telefonnummer som krav när de går över till användarnamn. SMS-stödet i Signal kommer snart att försvinna, om det inte redan gjort det.

Om du vill ha ett bättre alternativ till Viber framöver tänkte jag.
Citera
2022-12-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Det går 👍

Detta funkade inte, jag vill ju alltså att mitt barn skall kunna ha ett eget konto på sin surfplatta och jag har mitt egna, när jag försöker så blir det ett och samma konto på både min mobil och hennes surfplatta.
Hur kommer man runt detta?
Citera
2022-12-12, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Annars kommer Signal inom kort att ta bort telefonnummer som krav när de går över till användarnamn. SMS-stödet i Signal kommer snart att försvinna, om det inte redan gjort det.

Om du vill ha ett bättre alternativ till Viber framöver tänkte jag.

När jag testade Signal nu så krävdes telefonnummer så det går inte än iaf,
Citera
2022-12-12, 18:24
Medlem
Raggarspinns avatar
Facetime och iMessage fungerar med barnkonto utan mobilnummer. Men ni kanske använder Android. Google Duo, hangouts, meet och Allo är Googles motsvarighet men jag vet ingen som använder dessa.
Citera
2022-12-12, 23:07
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Hej,

En annan lösning kan vara att skaffa ett halebop kontantkort och fylla på med 1kr halebop GO. Sedan registrera de konton ni behöver till barnet. Glöm bort, kasta bort SIM-kortet sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in