2022-12-12, 10:04
Medlem
Fy nu är det västmedia som repeterar "rysk propaganda".
Citat:
Russia has now put its economy on a war footing, called up the reserves, and assembled hundreds of thousands of troops, including both conscripts and volunteers. This army is equipped with Russia's most sophisticated weapons, and contrary to much Western reporting, is far from demoralized. Ukraine on the other hand has exhausted its armories and is totally dependent on Western military support to continue the war. As Chairman of the Joint Chiefs of Staff General Mark Milley noted last week, Ukraine has done about all it can.

Citat:
Once Ukraine's rich black soil has firmly frozen, a massive Russian onslaught will commence. In fact, it has already begun at the important transportation hub of Bakhmut, which has become something of a Ukrainian Verdun. We expect Bakhmut to fall and predict that without much more Western support, Russia will recapture Kharkov, Kherson, and the remainder of the Donbas by next summer.
Citat:
Before the war, far right Ukrainian nationalist groups like the Azov Brigade were soundly condemned by the U.S. Congress. Kiev's determined campaign against the Russian language is analogous to the Canadian government trying to ban French in Quebec. Ukrainian shells have killed hundreds of civilians (dokumenterat felaktiga siffror, men de erkänner åtminstone att det är ukrainarna som bombar) in the Donbas and there are emerging reports of Ukrainian war crimes. The truly moral course of action would be to end this war with negotiations rather than prolong the suffering the Ukrainian people in a conflict they are unlikely to win without risking American lives.
https://www.newsweek.com/lessons-us-civil-war-show-why-ukraine-cant-win-opinion-1764992

(FB) Hur många ukrainska soldater dött?

Sinande vapenlager i väst finns det många artiklar om. Jag räknar med att ukrainarna inte kommer att kunna supply sina trupper i Bakhmut inom en snar framtid. Gråt Nato troll, gråt. Situationen är inte i er favör.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-12-12 kl. 10:38.
Citera
2022-12-12, 10:11
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Vad vi ser är att Ukraina har förlorat 15-20 procent av sitt territorium till motståndaren.
Känns det bra att Ryzzhelvetet bombat sönder städer där befolkningen till stor del är rysktalande? Känns det som en seger att etniska ryzzar lever i misär, utan el, värme och vatten? Luktar det seger?
Citera
2022-12-12, 10:35
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz

https://www.newsweek.com/lessons-us-civil-war-show-why-ukraine-cant-win-opinion-1764992

Sinande vapenlager i väst finns det många artiklar om. Jag räknar med att ukrainarna inte kommer att kunna supply sina trupper i Bakhmut inom en snar framtid.
Det är ett svammel under avdelningen ”Opinion” som givetvis betyder bara ”åsikt”. Gfoeller har tidigare trampat i klaveret och gjort bort sig grovt med sina genomskinligt ryzzvänliga åsikter, här ett exempel att skratta åt: https://www.newsweek.com/nearly-90-percent-world-isnt-following-us-ukraine-opinion-1743061 .

Gfoellers fru heter Tatiana och är ryska. Vi ser varför Gfoeller har anledning att ljuga till Kremls fördel.

Och OM det skulle vara så att Ryzzhelvetet har sofistikerade vapen så hade vi sett dom för länge, länge sedan. Och deras efterblivna barbarer och fyllon som de skrapat ihop har ingen moral. Alla trovärdiga ryska källor, som t ex dessa Orchers egna berättelser, säger att de är totalt demoraliserade.

Han är precis som dåren McGregor en nyttig idiot för Kreml. Det finns tyvärr sådana. Oftast är de det för att ryzzsvinen har en hållhake på dem. Oftast något snuskigt som pedofili eller annan sexuell avvikelse.
Citera
2022-12-12, 10:37
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:

Sinande vapenlager i väst finns det många artiklar om. Jag räknar med att ukrainarna inte kommer att kunna supply sina trupper i Bakhmut inom en snar framtid.
Det är ett svammel under avdelningen ”Opinion” som givetvis betyder bara ”åsikt”. Gfoeller har tidigare trampat i klaveret och gjort bort sig grovt med sina genomskinligt ryzzvänliga åsikter, här ett exempel att skratta åt: https://www.newsweek.com/nearly-90-percent-world-isnt-following-us-ukraine-opinion-1743061 .

Gfoellers fru heter Tatiana och är ryska. Vi ser varför Gfoeller har anledning att ljuga till Kremls fördel.

Och OM det skulle vara så att Ryzzhelvetet har sofistikerade vapen så hade vi sett dom för länge, länge sedan. Och deras efterblivna barbarer och fyllon som de skrapat ihop har ingen moral. Alla trovärdiga ryska källor, som t ex dessa Orchers egna berättelser, säger att de är totalt demoraliserade.

Han är precis som dåren McGregor en nyttig idiot för Kreml. Det finns tyvärr sådana. Oftast är de det för att ryzzsvinen har en hållhake på dem. Oftast något snuskigt som pedofili eller annan sexuell avvikelse.

Lär dig skriva korrekt svenska, jävla ryzka trolläckel.
Citera
2022-12-12, 11:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Efter hänsynslösa missilangrepp och artillerield och tortyr, våldtäkter och massmord på rysktalande ukrainare och deras hem förstörda av Ryzzhelvetet. Städer förstörda, el, värme och vattenförsörjning avskurna. Etniska ryssar på flykt undan ryzzarmén. Deras fridfulla liv i Ukraina är för alltid bortblåst.
Känns det som en framgång? Känns det bra nu?
Det är precis just det ödet som väntade Ukraina om de valde att gå på USAs linje om krig mot Ryssland
Och värre lär det bli. McGregor har varnat hela tiden.
Känns det bra för dig nu ?
Ska vi inte se till att förlänga lidandet ytterligare några månader eller år?
Det finns ju mer kvar att förstöra och fler ukrainska soldater som ska dö eller lemlästas .
När bokslutet kommer om något år ska jag hålla dig ansvarig för allt onödigt död och lidande.
Citera
2022-12-12, 11:56
Medlem
Nihennas avatar
Citat:

Sinande vapenlager i väst finns det många artiklar om. Jag räknar med att ukrainarna inte kommer att kunna supply sina trupper i Bakhmut inom en snar framtid. Gråt Nato troll, gråt. Situationen är inte i er favör.

Citat:
David H. Rundell is a former chief of mission at the American Embassy in Saudi Arabia and the author of Vision or Mirage, Saudi Arabia at the Crossroads. Ambassador Michael Gfoeller is a former Political Advisor to the U.S. Central Command. He served for 15 years in Eastern Europe and the former Soviet Union.

Så två stycken utan någon militär erfarenhet? Dåså, då är det bara gissningar och teorier.
Citera
2022-12-12, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Det är precis just det ödet som väntade Ukraina om de valde att gå på USAs linje om krig mot Ryssland
Och värre lär det bli. McGregor har varnat hela tiden.
Känns det bra för dig nu ?
Ska vi inte se till att förlänga lidandet ytterligare några månader eller år?
Det finns ju mer kvar att förstöra och fler ukrainska soldater som ska dö eller lemlästas .
När bokslutet kommer om något år ska jag hålla dig ansvarig för allt onödigt död och lidande.

Så om jag säger till dig att ge mig alla dina grejer annars får du stryk och du vägrar.

Om jag då sopar på dig, dina familj och dina vänner så det ditt fel och inte mitt? Om du då hämtar ännu mer polare för att hjälpa dig och jag sopar på dom med, är även det ditt fel?

Försöker bara förstå din logik.
Citera
2022-12-12, 12:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Så om jag säger till dig att ge mig alla dina grejer annars får du stryk och du vägrar.

Om jag då sopar på dig, dina familj och dina vänner så det ditt fel och inte mitt? Om du då hämtar ännu mer polare för att hjälpa dig och jag sopar på dom med, är även det ditt fel?

Försöker bara förstå din logik.
Tråden handlar om McGregor lyssna på vad han har att säga om saken
Då kanske du förstår lite mer
https://youtu.be/b5S7MBjRiII
Citera
2022-12-12, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Tråden handlar om McGregor lyssna på vad han har att säga om saken
Då kanske du förstår lite mer
https://youtu.be/b5S7MBjRiII

Så ditt svar blir inget svar?

Vad MacGregor säger är helt irrelevant i min fråga till dig. Min fråga avsåg att försöka förstå ditt resonemang vilket vi många har svårt att göra.

När det avser MacGregor har det klarlagts sedan länge att han haft fel i det mesta han sagt.
Citera
2022-12-12, 13:00
Medlem
Lantbruks avatar
MacGregor intervjuas av miltärhistorikern Michael Vlahos (tre delar):

https://m.youtube.com/@Dr.MichaelVlahos/videos

^ rekommenderas varmt.
Citera
2022-12-12, 13:11
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Så två stycken utan någon militär erfarenhet? Dåså, då är det bara gissningar och teorier.
Både Rundell och Gfoeller har bott och arbetat i Sovjetryssland och blivit konsulter efter att varit karriärdiplomater. Konsulter med uppgift att jobba för Kreml.
Citera
2022-12-12, 13:19
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Både Rundell och Gfoeller har bott och arbetat i Sovjetryssland och blivit konsulter efter att varit karriärdiplomater. Konsulter med uppgift att jobba för Kreml.
Ännu bättre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in