2022-12-08, 21:59
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Känner Håkan sedan många år, dock ingen kontakt på senare tid.

Otroligt bra frontman för ffa Nordman, hoppas han kommer upp på spåret igen

Stämmer det att han umgicks flitigt med Christer Pettersson när han bodde i Skutskär?
Citera
2022-12-08, 22:13
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Stämmer det att han umgicks flitigt med Christer Pettersson när han bodde i Skutskär?

Jag har aldrig hört om det, vet inte.

Men jag tror inte det, Håkan är väldigt ”mjuk” ödmjuk, inkännande, kändisskapet har aldrig stigit honom åt huvudet, liksom Mats…

Nu bor han i Halmstad, nygift, ”lycklig som en nypippad sädesärla”

Hans egna ord,
Citera
2022-12-11, 22:45
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Han har knarkat och supit (ingen har tvingat honom att göra det) och sårat en massa människor som stod honom nära inklusive sina barn.
Hur kan man respektera det?
Jag önskar honom inget illa och hoppas han får/fått rätsida på sitt liv, men respekt....knappast.
Vilka droger?
Citera
2022-12-12, 00:49
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vilka droger?

Snackar lite om det här:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/P4vpV5/nordmans-hakan-hemlin-om-tv4-klippet-obehagligt

Misstänker att han var djupt nere i ett heroinberoende med tanke på att det rörde sig om sprutor:

Citat:
När Håkan Hemlin, 53, var liten ville han bli rockstjärna. Men så började han i fel ände.

– Jag började med ”drugs” väldigt tidigt. Sen har jag aldrig varit den rikaste killen i mitt liv, men när vi slog igenom blev möjligheterna mycket större.

Han berättar hur han började ”partyknarka”, något som slutade med att han ”partyknarkade” varje dag i åtta år.

– Då var det nålar i armarna, benen, fötterna. Överallt, säger Håkan Hemlin i TV4:s ”Så mycket bättre”.
Citera
2022-12-12, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Snackar lite om det här:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/P4vpV5/nordmans-hakan-hemlin-om-tv4-klippet-obehagligt

Misstänker att han var djupt nere i ett heroinberoende med tanke på att det rörde sig om sprutor:
Injicerade amfetamin.
Det var hans kärlek inte heroin
Citera
2022-12-12, 08:58
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roggaluktargris
Injicerade amfetamin.
Enligt Niklas Kvarforth som sjunger en duett med Håkan menar att Håkan var beroende av heroin. Men har läst att Håkan har sagt att han inte tog heroin.
Citera
2022-12-12, 09:09
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Ingen som pratar om Nordman nu när han är med på så mycket bättre?

Är han en antikrist? Med tanke på korset..

Eller vill han bara skapa en identitet och tilltala en målgrupp?
Provocera. Ge igen på de dumma kristna..

För hänget är upp o ner va. Korset? Eller är det nån form av tors hammare? Samma sak? Allt gott!
Det är så många som missförstår Gud.

Tycker det liknar vargkorset/varghammaren.

Användes på slutet av vikingatiden när kristendomen börjat göra sitt intåg. Fördelen med att bära det var att det gick att tolka som både en hammare eller ett kors beroende på vilket situation man var i.

Håkan är väl historieintresserad.
Citera
2022-12-12, 10:58
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roggaluktargris
Injicerade amfetamin.

Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Enligt Niklas Kvarforth som sjunger en duett med Håkan menar att Håkan var beroende av heroin. Men har läst att Håkan har sagt att han inte tog heroin.

Verkar som att amfetamin kan ha varit huvuddrogen men han har kört på med en del annat också förstår man:

Citat:
Vad var det för droger du använde?

- Amfetamin och hasch. Sen kunde jag blanda ut det med xylocain och tandläkarbedövning, det innehåller ju kokain.

Heroin då?

- Näe, det var inte min grej, sitta och klia sönder ansiktet. Det slutade för mig att jag var tvungen att ta amfetamin för att både kunna sova, äta och vakna. Jag var tvungen att ha det bara för att bli normal.

https://www.expressen.se/noje/musik/nordman-om-knarket-och-vagen-tillbaka/

Citat:
Samtidigt, under hösten 2001, kämpade Håkan Hemlin med att besegra knarket.

-Då försökte jag sluta, och började att äta morfin i stället. Men det var dumt tänkt, morfin och heroin görs ju av samma ämne.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/5VEV21/hemlin-var-drogad-i-tv
Senast redigerad av snillet_1 2022-12-12 kl. 11:00.
Citera
2022-12-12, 12:11
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar

Användes på slutet av vikingatiden när kristendomen börjat göra sitt intåg. Fördelen med att bära det var att det gick att tolka som både en hammare eller ett kors beroende på vilket situation man var i.

Jaså det kände jag inte till. Ja det är ju en kamp många gånger.
Citera
2022-12-13, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar

Citat:
Jaså det kände jag inte till. Ja det är ju en kamp många gånger.

Gällande vargkors så vet man inte något om hur pass vanligt det var, och att det ”användes på slutet av vikingatiden” är något av en överdrift, då man i arkeologiskt sammanhang bara hittat ett enda ”vargkors”. Det finns alltså bara ett enda exempel vilket snarare talar för att det var något av en unik företeelse och inte något som man i allmänhet använde sig av. Däremot var det inte ovanligt att man bar både kristna symboler och hedniska, vilket också avspeglas i gravsammanhang.
Citera
2022-12-13, 16:22
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Gällande vargkors så vet man inte något om hur pass vanligt det var, och att det ”användes på slutet av vikingatiden” är något av en överdrift, då man i arkeologiskt sammanhang bara hittat ett enda ”vargkors”. Det finns alltså bara ett enda exempel vilket snarare talar för att det var något av en unik företeelse och inte något som man i allmänhet använde sig av. Däremot var det inte ovanligt att man bar både kristna symboler och hedniska, vilket också avspeglas i gravsammanhang.
Kändes som en antikrist pryl. Ok ja ibland kan det räcka med en grej eller enstaka som blir mytisk. Eller vad man ska säga. Det får en aura
Citera
2022-12-13, 17:12
Medlem
Citat:
Kändes som en antikrist pryl. Ok ja ibland kan det räcka med en grej eller enstaka som blir mytisk. Eller vad man ska säga. Det får en aura
Precis, det är ju ett vackert smycke som helt klart har fått en egen betydelse och symbolism idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in