Citat:
Ursprungligen postat av
88SON
Men snälla, det hade slutat med ett nederlag för alla! Konventionella missiler kan störa ut en hel nation, som jag sa...även om enbart 20% av Ryssarnas kärnvapen går igenom så innebär det en mörk tidsålder för minst 20-30år för alla i väst.
Låt säga att Ryssland blir en stor parkeringsplats av NATOS vapen, även i det mest optimistiska scenario kommer det ske missväxt, miljontals döda och en återgång till medeltiden för väst. Man kan inte vinna ett kärnvapenkrig, även fast det finns en 10:1 ratio i nukleär kapacitet.
Det värsta är ju att Ryssarna hotar med det, de använder rädslan som ett vapen. Detta är tabu, är faktiskt överraskad att inte fler neutrala nationer markerat hårt mot detta, det hade drabbat alla. Lite som att slänga shackbordet i kaminen
Jag beklagar, men då har du köpt den sovjetryska propagandan om kärnvapenkrigets fasor, vilken enbart varit riktad med väst. Scenarior som bland annat förutsatte att samtliga kärnvapen skulle detonera samtidigt jämnt utspridda, utan att ett enda förstördes i det inledande skedet. Jag förstår att du blivit indoktrinerad att tro så, eftersom du vuxit upp i en sådant samhälle.
Det är exakt just den rädslan du beskriver som Sovjetryssland vill att du ska hysa - kärnvapen är så hemskt så vi låter mongolhorden få sitt ändå. Istället för att tvåla till sovjetrysslands militära skräp, vilket presterat uselt på slagfältet i alla moderna krig, en gång för alla.