2022-12-10, 23:53
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Det går dåligt för Ryssland. Man har snart slut på egna robotar och tvingas köpa halvskräp ifrån Iran.
När man gjort slut på dessa sen står man barskrapade. Man kan ej producera speciellt många nya själva pga sanktioner.

Ryssland är körda.

Ok, det låter inte bra, jag som hoppas på Ryssland
Citera
2022-12-10, 23:54
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Odessa strömlöst efter ryska attacker, 1,5 miljoner utan elektricitet.

Det verkar inte alls gå bra för Ukraina. Är det början på slutet redan?
Nu kan dom inte se tv. Då får dom ge upp
Citera
2022-12-10, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Hur går det med kriget? Sanningen är ju att ryssarna fick slut på missiler redan i april. Har det märkts nånting på kriget?

Vi märker att orchernas mästerliga offensiv består av att gräva skyttgravar.
Genom terrorbombningar av civila vinner man inga krig.
Citera
2022-12-10, 23:55
Medlem
Citat:
Va fan är du påverkad av kokain?

Självklart är ryska säkerhetsfrågor legitima för den ryska statsmakten. Är du efterbliven?

Ja, Ryssland hotas militärt av Natos utvidgning; är detta omöjligt att förstå?

Vilken utvidgning? Vilka länder var aktuella för medlemskap före februari i år? (För tydlighetens skull: De länder som sökt medlemskap efter Rysslands invasion av Ukraina räknas inte.)

Och Nato var faktiskt på svår dekis sedan många år tillbaka. Försvarspakten hade nästan övergått till att vara en social förening med flotta middagar för makthavarna. Och USA:s förra president var ju nästan på väg att lägga ner hela Nato eftersom organisationen var onödig. Det är Putins invasion som gjort Nato mer vitalt och attraktivt än vad det varit på åratal. Så om Ryssland kände sig hotat av det slumrande Nato så lyckades Putin verkligen väcka liv i liket. På sitt sätt imponerande gjort, men ganska obegripligt agerat. Hade Putin nöjt sig med erövringarna 2014 hade nog Nato fortsatt vara på väg mot nedläggning. Men Putin ville väl ha en yttre fiende...
Citera
2022-12-10, 23:56
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench

Så ryssen försöker vinna kriget genom "terrorbombningar"?
Citera
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Så hollywoodnazisterna vinner kriget?

Jag har inget med varken nazister eller hollywood att göra, så svara gärna konkret på mitt inlägg istället! Förklarar gärna de stora framgångar Ryssland gör
Citera
Medlem
Citat:
Ok, det låter inte bra, jag som hoppas på Ryssland

Ok, då ser det väldigt mörkt ut för dig.
Citera
2022-12-10, 23:57
Medlem
Citat:

Nä och Pootin borde ha lärt sig att man ockuperar inte ett annat lan 2022 det är inte 1939 längre men han lever väl kvar i den eran ännu längre tillbaka till Peter den store. Ska man gå med Pootins logik ska Finland ha tillbaka Karelen t.ex och Tyskland ska ha tillbaka Kaliningrad
Citera
2022-12-10, 23:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Sluta nu för fan. Fattar ni inte varför kriget började. Jag skiter egentligen i att slaver mördar varandra. finns ingen raslig komponent här. det är bara tragiskt här ur ett mänskligt perspektiv. men i den större geopolitiska ordningen så stödjer jag Ryssland - självklart! Ryssland slåss mot värderingar som du och dina sjuka kompanjoner står för.

ja, jag står för det, och i denna konflikt är Ryssland det minst onda - punkt slut!

Problemet är bara att Ryssland försöker expandera sin gräns/sfär. Inte att man försöker skydda sitt egna land/värderingar. "Ukraina skall väck ifrån kartan".

Ryssland (Putin) valde att gå in på ett annat lands territorium, med våld och makt.
Citera
2022-12-11, 00:01
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Problemet är bara att Ryssland försöker expandera sin gräns/sfär. Inte att man försöker skydda sitt egna land/värderingar. "Ukraina skall väck ifrån kartan".

Ryssland (Putin) valde att gå in på ett annat lands territorium, med våld och makt.

varför gick ryssen "in"? är din analys så flack att det bara handlar om "imperiet"?
Citera
2022-12-11, 00:03
Medlem
Nå goa stridsvagnar nu på tv4. Repmånad filmen. Dessa stridsvagnar borde väl finnas kvar?? Sänd till Ukraina!!!
Citera
2022-12-11, 00:03
Medlem
Citat:
Faktiskt har man precis överallt slutat med skyddsrum som ska skydda mot atomvapen.
Anledningen är enkel...det finns inget att komma ut till mer än en kvalfylld död i strålningssjuka.

haha. spelat för mycket dataspel?

4/5 stjärnor som turistattraktion
https://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g298561-d3627764-Reviews-Ground_Zero-Hiroshima_Hiroshima_Prefecture_Chugoku.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in