2022-12-10, 23:18
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Nåja, jag bara konstaterar att ryssarna genom ord och handling förbjudit den typ av homosex och könsstympning av barn ni liberaler bejakar. Hur det går i kriget får vi se. Klart är att ryssarna verkar friskare än vad ni dårar som försvarar eländet är. Jag tror att i slutändan är det själsliga som avgör. Och där vinner ryssarna - ni kan lixom inte tävla med människor som inte tycker det är bra att ersätta vita människor med negrer och araber. Sorry! ni kan inte vinna på det politiska programmet
Problemet med din argumentation här är förstås de saker som du påstår att jag stöder, stöder jag inte. Däremot är jag förstås inte så totalt bäng i huvudet att jag tror att det är vad kriget handlar om. Tror man det är man totalt vilse i pannkakan. Bara Rysslands nyttiga lilla idiot för att hjälpa dem att stödja deras anfallskrig.
Lagarna man stiftade nu handlade inte om någon övertygelse, bara att söka support hos desillusionerade västerlänningar. Om det var något Putin verkligen brydde sig om, skulle de väl kommit för länge sedan, eller hur?
Citera
2022-12-10, 23:21
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Läskigt nog är Rysslands enda chans mot NATO ett nukleärt krig, men detta hade inneburit slutet för oss alla.
Hade ryssarna börjat skicka kärnvapen mot oss i Europa så hade vi snabbt utplånat nationen Ryssland. De har så oerhört många länder emot sig att de aldrig hade gått vinnande ur ett kärnvapenkrig. Visst skulle de dra med sig många av världens städer och länder i fallet, men Ryssland skulle knappast vinna ett kärnvapenkrig där de anfaller resten av världen.
Citera
2022-12-10, 23:23
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Problemet med din argumentation här är förstås de saker som du påstår att jag stöder, stöder jag inte. Däremot är jag förstås inte så totalt bäng i huvudet att jag tror att det är vad kriget handlar om. Tror man det är man totalt vilse i pannkakan. Bara Rysslands nyttiga lilla idiot för att hjälpa dem att stödja deras anfallskrig.
Lagarna man stiftade nu handlade inte om någon övertygelse, bara att söka support hos desillusionerade västerlänningar. Om det var något Putin verkligen brydde sig om, skulle de väl kommit för länge sedan, eller hur?

Sluta nu för fan. Fattar ni inte varför kriget började. Jag skiter egentligen i att slaver mördar varandra. finns ingen raslig komponent här. det är bara tragiskt här ur ett mänskligt perspektiv. men i den större geopolitiska ordningen så stödjer jag Ryssland - självklart! Ryssland slåss mot värderingar som du och dina sjuka kompanjoner står för.

ja, jag står för det, och i denna konflikt är Ryssland det minst onda - punkt slut!
Citera
2022-12-10, 23:24
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Hade ryssarna börjat skicka kärnvapen mot oss i Europa så hade vi snabbt utplånat nationen Ryssland. De har så oerhört många länder emot sig att de aldrig hade gått vinnande ur ett kärnvapenkrig. Visst skulle de dra med sig många av världens städer och länder i fallet, men Ryssland skulle knappast vinna ett kärnvapenkrig där de anfaller resten av världen.

Jag tror att en viss del av Rysslands kärnvapen är ineffektiva, väst har ett enormt övertag i både kärnvapen ( platform, inte mängder ) och skydd mot kärnvapen, men ett krig som involverar kärnvapen kommer bli förödande för båda parter. Det spelar ingen roll om den ena parten blir utplånad medans den andra sidan enbart får några hundratals kärnvapen på sig, det kommer att innebära utplåningen av modern civilisation. Även om NATO får iväg 2000 missiler och Ryssland 200, så är det slutet för all vår livsstil. Det är inget vi vill ha, finns ingen poäng att ens diskutera det
Citera
2022-12-10, 23:25
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Men hur kommer det sig att du känner till dessa filmer? Du behöver inte skämmas över att du går igång på anala våldtäkter
Det gör jag inte. Det är du som inte kan sluta prata om dina sexuella avarter och filmer du sett. Precis som i stort sett alla andra ryssvänner i tråden. Är det hårda lagar i Ryssland när det gäller sexuella avarter som gör att ni känner att ni behöver gå till svenska forum för att få ut er sexuella frustration?
Citera
2022-12-10, 23:26
Medlem
Citat:
Ryssland har inte kapacitet att stå tå mot tå mot väst, den största chansen de hade konventionellt var att infiltrera väst med spioner och ekonomisk krigsföring genom billig energi, men de blåste chansen för tidigt och nu går Europa igenom ett stålbad som smärtar men eliminerar Rysslands enda konventionella fördel

Ryssland har drivits tillbaka och har enbart ockuperat en femtedel av Ukraina, detta genom att NATO skickat ekonomiskt stöd och för det mesta gamla system, inga moderna stora system har skickats till Ukraina

Läskigt nog är Rysslands enda chans mot NATO ett nukleärt krig, men detta hade inneburit slutet för oss alla.
Ryssland kan inte ens etablera luftkontroll över Ukraina, hur tror du det går mot moderna luftvärnssystem och F-35or? ( Som förövrigt är det mesta moderna massproducerade flyget )

Dream on, man

Ryssarna har varit o är jävligt skickliga på att parasitera - de vill inte att deras spioner skall åka fast men gör de det so what - de egna topparna skyddas genom diplomatisk immunitet - fattar inte varför väst har accepterat deras ambassader o militärattacheer - vad har de sistnämnda i väst att göra

OM vi leker med tanken på att ryska manfallet i bahkmut är 4-1 eller 6-1 hur läängee vill då Putin hålla på - lääängee - men hur länge vill ryska soldater o övriga hålla på o dö, skadas o frysa?
Citera
2022-12-10, 23:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Du kanske borde vända på det där.. Ryssland har blivit aggressivare pga Natos vill expandera till deras gränser.

NATO-länder har funnits vid Rysslands gränser i 70 år så vad menar du menar vill expandera till deras gräns?
Citera
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Sluta nu för fan. Fattar ni inte varför kriget började. Jag skiter egentligen i att slaver mördar varandra. finns ingen raslig komponent här. det är bara tragiskt här ur ett mänskligt perspektiv. men i den större geopolitiska ordningen så stödjer jag Ryssland - självklart! Ryssland slåss mot värderingar som du och dina sjuka kompanjoner står för.

ja, jag står för det, och i denna konflikt är Ryssland det minst onda - punkt slut!

Ryssland är ett av världens mest korrumperade länder, med stor fattigdom, enorma klasskillnader, stor andel muslimer och ortodoxa galningar, nog för att jag ibland har stark aversion mot västs dekadens, men Rysslands skitsystem är absolut inget vi vill ha i väst. Landet har en lång historia av korruption, förtryck och destruktiva värderingar

Jag har hellre ett äckligt pridetåg än att kolla på en militärparad och sen gå hem till min skitiga lägenhet och slava för 5000kr i månaden medans fri information blir censurerad och intvingad i krig
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Jag tror att en viss del av Rysslands kärnvapen är ineffektiva, väst har ett enormt övertag i både kärnvapen ( platform, inte mängder ) och skydd mot kärnvapen, men ett krig som involverar kärnvapen kommer bli förödande för båda parter. Det spelar ingen roll om den ena parten blir utplånad medans den andra sidan enbart får några hundratals kärnvapen på sig, det kommer att innebära utplåningen av modern civilisation. Även om NATO får iväg 2000 missiler och Ryssland 200, så är det slutet för all vår livsstil. Det är inget vi vill ha, finns ingen poäng att ens diskutera det
Visst, jag håller med dig om det. Men den poäng jag försökte göra, onödigt implicit, är att Ryssland vet att de skulle gå ”förlorande” ur ett kärnvapenkrig mot resten av världen. Det gör att det inte är troligt att de kommer anfalla västländer med kärnvapen.
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

Ha! Lurad!
Citera
2022-12-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ryssland har inte kapacitet att stå tå mot tå mot väst, den största chansen de hade konventionellt var att infiltrera väst med spioner och ekonomisk krigsföring genom billig energi, men de blåste chansen för tidigt och nu går Europa igenom ett stålbad som smärtar men eliminerar Rysslands enda konventionella fördel

Ryssland har drivits tillbaka och har enbart ockuperat en femtedel av Ukraina, detta genom att NATO skickat ekonomiskt stöd och för det mesta gamla system, inga moderna stora system har skickats till Ukraina

Ryssland kan inte ens etablera luftkontroll över Ukraina, hur tror du det går mot moderna luftvärnssystem och F-35or? ( Som förövrigt är det mesta moderna massproducerade flyget )

Dream on, man
Ett nukleärt krig mot väst hade likväl slutat med ett totalt nederlag för Sovjetryssland, vilket de själva förstått sedan minst 50 år. Därför har man med framgång lyckade skrämma befolkningen i väst med desinformation om kärnvapenkrigets fasor. Ryssen har dock aldrig vidtagit några serösa åtgärder att skydda den egna befolkningen från ett kärnvapenkrig.
Citera
2022-12-10, 23:38
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Ett nukleärt krig mot väst hade likväl slutat med ett totalt nederlag för Sovjetryssland, vilket de själva förstått sedan minst 50 år. Därför har man med framgång lyckade skrämma befolkningen i väst med desinformation om kärnvapenkrigets fasor. Ryssen har dock aldrig vidtagit några serösa åtgärder att skydda den egna befolkningen från ett kärnvapenkrig.

Jag håller med!! Varför inte kärnvapenkrig??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in