2022-12-10, 22:14
Medlem
nidhoogens avatar
Förgörd kolumn med UAF fordon, förmodligen i närheten av Bakhmut (där UAF lider grova förluster, vilket gör kuksugarna i tråden upprörda).

https://t.me/DonbassDevushka/36327

Previously unpublished video of a destroyed armored column of the AFU
Citera
2022-12-10, 22:14
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Teoretiskt går det väl att oskadliggöra typ var 100:e granat eller nåt.
Men att systematiskt skjuta ner artellerigranater går ju inte. Det är som att träffa en gevärskula med en lite mindre gevärskula
Det jag försökte få Solbrillorna att begripa är att med radarstyrning kan du inte träffa ett 2-3 dm^2 mål med direktträff, du behöver zonrör (’proximity fuse’) med radar eller annan detektor. Problemet då är att en 30-40 mm granat med zonrör kommer att vara väsentligt dyrare än den 155 mm granat du försöker träffa. Så du kan inte gärna dra iväg 50-100 plugg på en granat.

Om du i stället vill träffa målet direkt, då är det osannolikt att det räcker med radar; ett optiskt system med högre upplösning krävs, vilket också Pantsir har. Dessutom krävs antagligen än j-a eldhastighet, som Phalanx gatling-kanon eller Pantsirs dubbla 30 mm akan. Att man skulle kunnat skjuta ner artillerigranater med en Bofors 40 mm på 60-talet finns såvitt vi vet bara i Solbrillornas, förvisso rymliga, fantasi.

Oavsett LV-systemens förmåga så är Solbrillornas grundpåstående att ”ca 33 % av Excalibur skjuts ner av äldre ryska LV-system” helt obekräftat, och högst sannolikt nys. Om så vore fallet vore Excaliburs framtid mörk, för de granaterna är inte billiga, men jag tror BAEs aktieägare kan sova lugnt.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-12-10 kl. 22:21.
Citera
2022-12-10, 22:16
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Är ej påverkad av kokain men jag noterar att du har svårt att besvara enkla frågor om Ryzzlands bevekelsegrunder.

Ok, så enligt dig så hotas Ryssland militärt av att fler länder väljer att ansluta sig till NATO. HUR hotar NATO Ryssland militärt? Mig veterligen har NATO aldrig haft några ambitioner att anfalla Ryssland.

Nato är en militärallians. Om du inte begriper implikationerna av nato visasvi ryssen så förklarar det allt. Ryssen gör rätt som sätter ned foten mot nato. vi kan diskutera det här i all oändlighet. Faktum kvarstår: nato har inget att göra i närheten av ryssen - och väljer nato att expandera är det en fientlig handling mot ryssen. Så ser verkligheten ut. Du kan grina nu, men äg din perversa syn på militära angelägenheter.. jävla pajas
Citera
2022-12-10, 22:17
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Bara för att du har en ideologi, behöver inte jag ha det. Om du har läst om Ryssland och dess historia, vet du att imperialismen är det genomgående. Från Ivan den förskräcklige fram till i dag.

Om du har läst rysk litteratur förstår du att vi inte kan integrerar med dem, för de vill inte integrera med oss. De gånger som Ryssland har utvecklats, har det varit när de vänt sig mot väst. Samtidigt är väst det många ryssar avskyr. Man vill skapa sin egen storhet med rysk kultur. Då ser man bakåt, men det finns inte mycket rysk kultur.

Man vill se sig som bättre än väst men har inte förmågan att vara det. Så man växlar mellan att stänga inne sig och vända sig mot väst. Men inget av det leder till en nöjaktig utveckling hos dem. Väst leder till utveckling men beroende, instängning leder till oberoende men ingen utveckling.

Nej jag "vet" inte. Du svamlar, utan substans.
Citera
2022-12-10, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Trams. det är klart du och din kladdiga analsexideologi försöker utmåla ryssen som en psykopat som är helt irrationell och bara intresserad av att öka sitt territorium. men det går inte med mig. jag har läst mer rysk historia än vad du och dina pajaskompisar någonsin kommer göra. och jag känner den ryska litteraturen. Har Ryssland betett sig illa? Ja, otvivelaktigt, men gör det Ryssland till ett land vi inte kan interagera med? Nej, självklar inte. Ryssland ligger där det gör - och det kommer inte flytta på sig

Jaha.

Vad var det man liknade piss-ryzzland med på 70-talet?
"-Sibirien! Alla vet vars det ligger men ingen vill dit!"
Citera
2022-12-10, 22:20
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Nej jag "vet" inte. Du svamlar, utan substans.
Du har kanske läst om rysk kultur och historiska med kyrilliska bokstäver. Då kan det bli svårt, rena grekiskan skulle man kunna säga, om du förstår hänvisningen.
Eller så kan du inte dra slutsatser av det du läser.
Citera
2022-12-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
En svensk clown dog när hans fordon kolliderade med ett annat i paniken som uppstod när UAF lägger benen på ryggen från strategiskt viktiga Bakhmut.

https://t.me/ukr_leaks_eng/1252

Swedish media report on the death of a compatriot in Ukraine

A 20-year-old Swedish mercenary was killed in the Bakhmut direction. The death occurred during a collision with a combat vehicle during the evacuation of the wounded. The mercenary was a member of the battalion of "hospitallers". Numerous photographs show that hospitallers are doctors only on paper. In fact, it is a combat unit that uses ambulances for unhindered passage and transportation of weapons.
Hehe . Lite sagor så här kring julen är aldrig fel. Gärna fler ryska sagor tack. Det är så underhållande när man tack var länken vet att det bara är just sagor.
Citera
2022-12-10, 22:23
Medlem
Citat:
Nato är en militärallians. Om du inte begriper implikationerna av nato visasvi ryssen så förklarar det allt. Ryssen gör rätt som sätter ned foten mot nato. vi kan diskutera det här i all oändlighet. Faktum kvarstår: nato har inget att göra i närheten av ryssen - och väljer nato att expandera är det en fientlig handling mot ryssen. Så ser verkligheten ut. Du kan grina nu, men äg din perversa syn på militära angelägenheter.. jävla pajas

Fast du svarar inte på frågan utan rapar enbart upp det efterblivna mantrat om att NATOs expansion är ett "hot" mot Ryssland. Svara gärna på frågan: HUR hotar NATO Ryssland militärt?
Citera
2022-12-10, 22:24
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du läste kanske läst om rysk kultur och historiska med kyrilliska bokstäver. Då kan det bli svårt, rena grekiskan skulle man kunna säga, om du förstår hänvisningen.
Eller så kan du inte dra slutsatser av det du läser.

Det finns en psykologisk implikation av er monomana vilja att förminska allt ryskt. Jag är german, och är inte rasligt investerad i denna konflikt. Men det är intressant hur ni trasiga liberaler degenererat till primitiv biologistisk argumentation. Ni visar ert rätta ansikte - och det är intressant
Citera
2022-12-10, 22:25
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ja, och ukraina kommer snart utplåna mongolryssen!!!!"!"!"

SLAVA KOKAINI

I krig är det bättre med en 44-åring som gillar koks än en 70-åring som bajsar ner sig i trappor som ledare.
Citera
2022-12-10, 22:25
Medlem
Medan den proryska propagandan flödar kommer det in bilder och filmer om ukrainska precisionsattacker mot rysk bas i Melitopol och Kadiivka(påstås vara mot Wagner), samtidigt som det rapporteras om "smällar" i Nova Khakovka och Tokmak. Explosioner även på Krim, söder om Bachtjysaraj.
Ukraina kryper även närmare om än långsamt mot Kreminna.

https://twitter.com/Tendar/status/1601665561381212160
https://twitter.com/NOELreports/status/1601667849978011648
https://twitter.com/NOELreports/status/1601660691865538561
https://twitter.com/NOELreports/status/1601664499995770880
Citera
2022-12-10, 22:26
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Fast du svarar inte på frågan utan rapar enbart upp det efterblivna mantrat om att NATOs expansion är ett "hot" mot Ryssland. Svara gärna på frågan: HUR hotar NATO Ryssland militärt?

Är du efterbliven? Svaret på din fråga finns ovanför. Du klarar väl för fan att tillgodogöra dig information.
jävla pajas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in