2022-12-10, 20:23
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Pedofiler, vad menar du?

Om du undrar varför alla hatar din husse och hans orcher så begrunda de krigsbrott som ditt älskade pissland utfört.

Att ryssarna begått brott mot krigets lagar är det ingen som förnekar. Det intressanta är hur ni ZZelenZZsky fanboys ursäktar och relativiserar ukrainska krigsbrott. Ni är mentalt och moraliskt bankrutt - riktiga horor helt enkelt. Ni är den svarta själen som försöker åkalla ljuset; ni är pedofilen som åberopar "fri kärlek". Ni är mörkret, ni är ondskan.
Citera
2022-12-10, 20:26
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Jag vet inte riktigt om man kan säga att det var kompetenta, men de vågade ju käfta emot Stalin så det säger väl lite i alla fall.
Hänsynslösa var de ju i alla fall och man utnyttjade sina numerära och materiella överlägsenhet för att köra slut på den tyska krigsmakten.

Det finns så mycket att säga om det enorma ryska misslyckandet, det är så mycket som är fel som begåtts att Ukrainas framgång främst kan tillskrivas Ryssarnas inkompetens.

Hade Ryssland gått in med fler män och utrustning i början av kriget och klarat av att hålla uppe ett momentum så hade det kunnat gått annorlunda.
Nu är det försent, styrkeförhållandet har skiftat till Ukrainas fördel.

Just nu är det nedförsbacke för Ryssland, jag vet inte de ska kunna vända detta med de pågående förlusterna man har i speciellt materiell, det finns inte en chans att man kan ersätta förlusterna i samma takt.
Himars och annat västerländskt artilleri är billigt och kan enkelt användas för att göra enorm skada på Ryssland.

Som det är nu så tror jag att Ryssland succesivt kommer att nötas ner.
Tar vi alla robotar och missiler som Ryssland använder på Ukrainsk infrastruktur så innebär det färre robotar och missiler för att möta en Ukrainsk offensiv eller göra en egen offensiv.
Man kan bara producera en begränsad mängd, så enkelt är det.

Jag tror Ryssland i princip kommer vara utkörda från Krim och Östra Ukraina innan nästa år är slut.
Det kan dock rent av ske en total kollaps med Ryska soldater som gör uppror och helt enkelt vänder hemåt varav Ukraina tar tillbaka massor av land utan större motstånd.
Detta är något jag vi kommer få se där stora områden faller utan något större motstånd.
Jag tycker mig ha insett att materiell och numerär överlägsenhet är ryssarnas är ryssarnas trumfkort även denna gång, men då får de bannemig se till att ta bättre hand om de fordon etc. de förfogar över.

Kan hålla med om detta:
Citat:
Det finns så mycket att säga om det enorma ryska misslyckandet, det är så mycket som är fel som begåtts att Ukrainas framgång främst kan tillskrivas Ryssarnas inkompetens.
HIMARS är också ett riktigt jävla rövdyrt system, inte billigt någonstans, men det verkar i alla fall inte gå till spillo utan vidare. Det finns visserligen exempel på att ukrainare också har sönder materiel. Bara inte i riktigt samma skala. Ryska robotar och raketer är heller inte billiga, men sådana tycks man fortfarande kunna producera. De nyttjas sällan aktivt i strid, så jag tycker man kan räkna bort dem.

Min framtidsprognos är dyster. Flera generationer ryska och ukrainska män myllade i Donetsk. Det är dit alla stridande graviterar. En stor jävla magnet. Det vete tusan om UAF ens ger sig på att korsa floden söder om Kherson.
Senast redigerad av Blot-Sven 2022-12-10 kl. 21:18.
Citera
2022-12-10, 20:26
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
En ryss är en vidrig skapelse i de flestas ögon i dagsläget, självförvållat av er primitiva bögar med frontmannen 160cm poopin i byxan som er ledare

Men varför har inte den ukrainska nazistarmén vunnit över den ryska mongolarmén? Ni har ju hela det analsexkladdiga väst bakom er?
Citera
2022-12-10, 20:30
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Haha nej! Svin som förespråkar denna invasion av ett självständigt land förtjänar att brinna i helvetet. Inklusive lapdogs som du själv.

Men varför har ni inte redan vunnit över ryssen? Jag trodde att ryssen var en förståndshandikappad mongol? Nog borde ni liberala analsexkladdiga godhetsapostlar redan vunnit kriget mot de primitiva "homofoba" ryssarna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Istället för att hjälpa sina "bröder" i Bakhmut så skjuter man hellre dyra HIMARS raketer mot ett café i Melitopol som inte sett strider på månader.

https://t.me/azmilitary11/30516?single

🇺🇦🏴‍☠️🚀🇷🇺 AFU fired HIMARS at a restaurant complex at a recreation center in Melitopol. There are victims among civilians
Som vanligt inget som bevisar eller styrker det du skriver för fem öre. Jävla neger, sluta köp den ryska propagandan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Att ryssarna begått brott mot krigets lagar är det ingen som förnekar. Det intressanta är hur ni ZZelenZZsky fanboys ursäktar och relativiserar ukrainska krigsbrott. Ni är mentalt och moraliskt bankrutt - riktiga horor helt enkelt. Ni är den svarta själen som försöker åkalla ljuset; ni är pedofilen som åberopar "fri kärlek". Ni är mörkret, ni är ondskan.

Sluta leka rollspel nu, grabben.

Här har du ryssens enda kompisar i denna fråga: Belarus, Eritrea, Nordkorea, Syrien. Gissa gemensam nämnare?

https://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_General_Assembly_Resolution_ES-11/1
Citera
2022-12-10, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Detta handlar inte om NATO. Detta handlar om ekonomi, demokrati och makt.
Putin kan aldrig tillåta Ukraina bli ett fritt land med ekonomiska framgång. Ryska befolkningen ska fortsatt kuvas så Putin och hans likar kan sitta kvar vid makten.

Mycket bra skrivet 👍
Citera
2022-12-10, 20:32
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej det är bara lilla Ukraina mot stooooora stajka Rossya. Om ni slutade med vodkan kanske ni skulle få tillbaka lite testosteron.

Jo, men ukrainas hollywoodnazister får ju vapen från hela västerlandet. Nog måste det räcka för att besegra de försupna ryssarna?
Citera
2022-12-10, 20:38
Medlem
jonjonesHWs avatar
Ukraina kan vara på väg att förlora staden Bachmut i regionen Donetsk. Ryska styrkor har bombat staden svårt och ryckt fram med marktrupper – trots stora förluster. Ett stort antal legosoldater från den ökända Wagnergruppen uppges strida vid fronten.
Ukrainas president Volodomyr Zelenskyj anklagar Ryssland för att ha totalförstört staden.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1018377
Citera
2022-12-10, 20:39
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jo, men ukrainas hollywoodnazister får ju vapen från hela västerlandet. Nog måste det räcka för att besegra de försupna ryssarna?

Hur skulle det gå till när ni skrev att ni kunde besegra Nato hur lätt som helst? Vapnen är ju dessutom gamla reliker från 90-talet. GMLRsen är ju de sämsta robotarna av alla som finns till Himars.

Hur skulle ni klara er mot F-22or, F-35or, Leopards, M1 Abrams, de senaste GMLRSen med 500km räckvidd etc?
Citera
2022-12-10, 20:39
Medlem
Citat:
Men varför har ni inte redan vunnit över ryssen? Jag trodde att ryssen var en förståndshandikappad mongol? Nog borde ni liberala analsexkladdiga godhetsapostlar redan vunnit kriget mot de primitiva "homofoba" ryssarna?

Dom har redan vunnit över ryssen, eller snarare har ryssen besgrat sigsjälva.
Citera
2022-12-10, 20:42
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Dom har redan vunnit över ryssen, eller snarare har ryssen besgrat sigsjälva.

Japp! Därför kommer hela Krim och östra delarna av ukraina att återigen återgå till ZZelenZZskys regim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in