2022-12-10, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ok, mulig jeg misforsto men hvis det er en sikkherhetsoffiser som har gitt råd til HHB1, hvordan kunne TH ha hatt noe med akkurat det å gjøre? Som skrevet før er vel dette noe politiet enkelt kan sjekke.

Hva tenker du foresten om PSS og MV. Kan de være aktuelle kandidater for deg?

Kan vel ha vært noe TH og presten synes var en smart greie det med å involvere sikkerhetsoffiseren i dette om det lot seg gjøre. Kan faktisk ha vært eneste grunn til at hun reiste på jobb den dagen.

Ikke aktuelle kandidater i overfallet på henne. Ikke involverte i drapet på henne og ikke kandidater til å ha fraktet henne til hennes siste «hvilested». Det er det jeg tenker om de to.
Citera
2022-12-10, 19:25
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kan vel ha vært noe TH og presten synes var en smart greie det med å involvere sikkerhetsoffiseren i dette om det lot seg gjøre. Kan faktisk ha vært eneste grunn til at hun reiste på jobb den dagen.

Ikke aktuelle kandidater i overfallet på henne. Ikke involverte i drapet på henne og ikke kandidater til å ha fraktet henne til hennes siste «hvilested». Det er det jeg tenker om de to.
Hvis «TH og presten involvere sikkerhetsoffiseren» som du skriver så er vel denne personen med på plottet. Greit å få avklart teorien din.

Har du noen formening om hvorfor det i kryptert e-post nevnes at AEH trengte «medical behandel» men at de bare kunne gi basic? Tyder dette på HHB1/TH også?
Senast redigerad av Legokatt 2022-12-10 kl. 19:31.
Citera
2022-12-10, 19:35
Medlem
Citat:
Hvis «TH og presten involvere sikkerhetsoffiseren» som du skriver så er vel denne personen med på plottet. Greit å få avklart teorien din. Uenig?

Involvere som i å oppsøke vedkommende med informasjon om kidnappingen for å søke råd.
Noe ingen av dem egentlig skulle være er i behov av. TH er helt STG og presten har i følge noen meget god evalueringsevne. Så god at hun nyter respekt av den blant flere faktisk.

Nå vil vel noen kunne påstå at de ikke stolte på disse vel utviklede egenskapene hos seg selv situasjonen tatt i betraktning. Selv er jeg usikker om det er tilfelle eller om de ønsket å fremstå som rådville når sikkerhetsoffiseren ble kontaktet. Det virker i hvertfall som om TH hadde bestemt seg for at politiet skulle kontaktes helt uavhengig av hva denne sikkerhetsoffiseren ville måtte anbefale.
Senast redigerad av Kokadu 2022-12-10 kl. 19:39. Anledning: Rette
Citera
2022-12-10, 19:53
Medlem
Citat:

Har du noen formening om hvorfor det i kryptert e-post nevnes at AEH trengte «medical behandel» men at de bare kunne gi basic? Tyder dette på HHB1/TH også?

Jeg tenker at trusselbrevet er fult av greier som kan peke på ulike miljøer og personer man ønsker peke på for selv å unngå pekinga fra politiet.

Og at du nå kanskje peker litt ekstra i retning av sikkerhetsoffiseren.
Senast redigerad av Kokadu 2022-12-10 kl. 19:54. Anledning: Tillegg
Citera
2022-12-10, 20:11
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Involvere som i å oppsøke vedkommende med informasjon om kidnappingen for å søke råd.
Noe ingen av dem egentlig skulle være er i behov av. TH er helt STG og presten har i følge noen meget god evalueringsevne. Så god at hun nyter respekt av den blant flere faktisk.

Nå vil vel noen kunne påstå at de ikke stolte på disse vel utviklede egenskapene hos seg selv situasjonen tatt i betraktning. Selv er jeg usikker om det er tilfelle eller om de ønsket å fremstå som rådville når sikkerhetsoffiseren ble kontaktet. Det virker i hvertfall som om TH hadde bestemt seg for at politiet skulle kontaktes helt uavhengig av hva denne sikkerhetsoffiseren ville måtte anbefale.
TH var vist rådvill kl 13.40 men kontaktet politiet kl 14.10, dvs det kunne ha vært basert på samtalen som startet kl 14.01 og som vi ikke vet når sluttet.

At det var TH som forfattet krypterte e-poster er det mindre sannsynlighet for fordi han antagelig vis var under hemmelig etterforsking samt at det ikke finnes bevis for at han forfattet dem.

Hva med krypterte e-poster. Holder du ikke en liten åpning for at enten PSS eller MV kunne ha forfattet dem?
Citera
2022-12-10, 20:18
Medlem
Citat:

Hva med krypterte e-poster. Holder du ikke en liten åpning for at enten PSS eller MV kunne ha forfattet dem?

Ingen åpning her for akkurat det. Men holder det åpent hvorvidt medforfatter til trusselbrevet kan ha måttet forfatte e-postene alene.
Citera
2022-12-10, 20:27
Medlem
Citat:
TH var vist rådvill kl 13.40 men kontaktet politiet kl 14.10, dvs det kunne ha vært basert på samtalen som startet kl 14.01 og som vi ikke vet når sluttet.

Det virker som du konsekvent overser fakta i saken, selv om informasjonen forlengst er gjort tilgjengelig flere ganger.

Nå kontaktet ikke TH politiet kl 14.10, men kl 14.08. Og det var ikke kl. 13.40 TH var "rådvill", men tilsynelatende kl 14.01.

Her teller hvert minutt, spesielt med tanke på hvor kort tid det gikk fra TH skal ha oppdaget trusselbrevet og slepesporene.
Informasjonen du ser bort i fra er at TH allerede før han snakket med HHB1 kl. 14.01 hadde bestemt seg for å ringe politiet.

Har du glemt THs skjellsettende "tankestund" han aldri vil glemme da han besluttet å kontakte politiet, før samtalen med HHB1.
Senast redigerad av Jayce 2022-12-10 kl. 20:30.
Citera
2022-12-10, 20:35
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ingen åpning her for akkurat det. Men holder det åpent hvorvidt medforfatter til trusselbrevet kan ha måttet forfatte e-postene alene.
Neivel, ingen svindlere i teorien din, men kan du utdype hva du mener med «medforfatter av trusellbrev måtte forfatte krypterte e-poster alene» Hva bygger du det på? (ord/setninger/språk/annet)
Citera
2022-12-10, 20:54
Medlem
Citat:
Neivel, ingen svindlere i teorien din, men kan du utdype hva du mener med «medforfatter av trusellbrev måtte forfatte krypterte e-poster alene» Hva bygger du det på? (ord/setninger/språk/annet)

Jeg skrev holder åpent. Artig skrivefeil. Jeg lar meg ikke forvirre av ord/setninger/språk og annet. Slike ting kan manipuleres for å få det til å fremstå slik man ønsker det fremstilt.
Citera
2022-12-10, 21:01
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Hvordan forklarer hypotesen din de 8 anropene og at hytteturen ble utsatt i SMS kl 09.10?
Alle oppringningene og sms har jeg forklart opp og i mente her inne, det vet du godt. Ingen her har hittil greid å slå sprekker i min hypotese, aller minst du.
Citera
2022-12-10, 21:04
Medlem
TwoThousands avatar
Varning för känsliga läsare.
Citera
2022-12-10, 21:04
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg skrev holder åpent. Artig skrivefeil. Jeg lar meg ikke forvirre av ord/setninger/språk og annet. Slike ting kan manipuleres for å få det til å fremstå slik man ønsker det fremstilt.
Ja du virker smart. Kan f.eks «medical/basic» behandling være plantet i kryptert e-post for å lure noen til å tro at forfatter hadde kjennskap til medisin/legeutdanning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in