2022-12-10, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du svarte på innlegget mitt, hvor jeg diskuterer eventuelle drapsmotiv, så det får du ta på egen kappe.

Mitt svar til deg var din påstand om at barna er voksne og uavhengige av sin far, og det vet du ingen ting om.

Så da avsporer du og kommer med masse vrøvl som vanlig.
Citera
2022-12-10, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Mitt svar til deg var din påstand om at barna er voksne og uavhengige av sin far, og det vet du ingen ting om.

Så da avsporer du og kommer med masse vrøvl som vanlig.
Dersom du ikke kan bekrefte at Hagenbarna er i et økonomisk avhengighetsforhold til sin far, så er det min påstand som gjelder - nemlig at Hagenbarna IKKE er i et avhengighetsforhold til sin far.
Citera
2022-12-10, 17:21
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Som jeg har nevnt før, tror jeg dette skyldes:
1. Hun var forfatter/medforfatter
2. Hun sa seg villig til å «ta en for laget».
Wow, det at en person nevnes i et trusselbrev automatisk skal bety at den samme personen forfattet det blir en svært løs teori og et svært labert grunnlag for å knytte HHB2 til saken. Her må flere brikker forklares for å understøtte teorien.. Men det må unanset bety at forfatter viste om HHB2 og ektemannen.

Hvordan forklarer hypotesen din de 8 anropene og at hytteturen ble utsatt i SMS kl 09.10?
Citera
2022-12-10, 17:24
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Opplysningene er hentet fra boka "Lørenskogmysteriet", og har ikke vært omtalt i media.
Episoden er kun omtalt én gang, og lyder som følger:
“Rundt 20 minutter senere ringte faren tilbake til Silje og ba henne komme hjem. Han virket rådvill og lurte på hva han skulle gjøre. Silje forteller at hun gikk til sikkerhetsoffiseren i militærleiren der hun jobber, og forklarte hva som hadde skjedd. Han ga råd om å melde fra til politiet.”
Dette er altså fra samtalen mellom TH og HHB1 som fant sted 14.01. Teoretisk sett kan TH
ha gitt sin datter en oppsummering av situasjonen og innholdet i brevet, f.eks. at det inneholdt
krav om løsepenger og en konkret trussel om at AE ville bli drept hvis politiet ble kontaktet.
Det ville være påfallende dersom TH ikke nevnte denne trusselen. Det er ikke utdypet hva
HHB1 konkret fikk vite, ei heller hva hun konkret fortalte sikkerhetsoffiseren.

Det er noe med dette som sier meg at dette ble gjort for å få et troverdighetsvitne.
En sikkerhetsoffiser fra forsvaret er ikke akkurat den verste personen i så måte.
Valget om å kontakte politiet var sannsynligvis allerede tatt da HHB1 spurte seg til råds.
Hun kan teoretisk sett ha gjort dette for å bistå sin far. Evt. var hun med på stagingen.

Ser nå forresten at MV har fått fjernet bryllupsvideoen for henne og PSS fra youtube-kanalen
til St/ovner Ta/mil Spo/rts Clu/b.

Følgende melding kommer opp:

This video is no longer available due to a copyright claim by m*rutha viv*k
I tillegg har hun altså tatt ned IG-konto, Facebook-konto og Linkedin-konto.

Det eneste som er igjen av spor på nettet er bedriftsopplysninger og Tise-kontoen.

Hva kan årsaken være? Omtale her i tråden? Eller er det noe mer på gang?

PSS på sin side har fremdeles Facebook-profilen stående. Er han i kasjotten? Er han blitt avhørt?
Vi vet ikke hvor lenge 14.01 samtalen varte. Den kunne ha vart helt frem til 14.10 da TH varslet politiet. Kanskje sikkerhetsoffiseren bisto under samtalen og gav råd, derfor ringte TH til politiet rett etterpå? Kan være en mulighet hvis ikke HHB1 fikk høre om trusselbrev i 13.40 samtalen. Ellers er det et poeng at ingen barn er siktet så det er plass til flere hypoteser.

Interessant det du fant om MV.
At det i kryptert e-post nevnes at AEH trengte «medical behandel» men at de bare kunne gi basic kan tyde på noen med kjenneskap til medisin / legeutdanning. Hvem vet
Citera
2022-12-10, 18:17
Medlem
Citat:
Dette er et godt poeng. Bruke datteren som "sendebud" for å spre inntrykket
av en fortvilt ektemann som trenger råd og hjelp. Sikkert ekstra greit å ha en
sikkerhetsoffiser på vitnelisten.

HHB1 rakk kanskje aldri å ringe tilbake med offisersrådet før hun ble kontaktet av
politiet og bedt om å møte ved Rådhuset sammen med TEH.

Det kan virke som om det hastet for TH å få satt hjulene i gang hos politiet før
noen rakk å få baktanker. Han visste vel at det ville være vanskeligere å så tvil
om narrativet når lovens lange arm hadde overtatt regien.

I tillegg fikk han satt en effektiv stopper for eventuelle lokale etterlysninger.

Hvis f.eks. HHB1 hadde begynt å ringe rundt til naboer, slekt og venner, ville
nyheten om forsvinningen være umulig å holde skjult.

Nei jeg ser ikke bort fra at avgjørelsen allerede var tatt av offisersrådet og at barna ble manipulert til å tro at deres eventuelle bidrag var av noe betydning i dette.
Citera
2022-12-10, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Dette indikerer nokså klart at th er forfatter av brevet.

Enig. Men jeg tror han har en språkdyktig «medforfatter». Om da ikke TH selv også på det området kan overraske.
Citera
2022-12-10, 18:28
Medlem
Kan det være at hesten (HHB2) var ansett til å være den som ville rope høyest om å betale disse «kidnapperne»? Da i tillegg til at hun ville ta litt selvstendige avgjørelser i forhold til å lufte litt om forholdene hjemme? Tenker litt på den lille «testen» hun mulig ble utsatt for av presten om dette kallenavnet på hennes mor som hun ble konfrontert med å skulle ha bidratt med i sine samtaler med politiet.

Man setter enkelt en stopper for slik oppførsel ved å nevne henne og mannens navn + mere familie eventuelt. I brevet hun skriver forstår man at noen har skremt vannet av henne ved å gjøre det. Hun var vel også opptatt av at å betale kunne bety at moren ble drept. Tenkte kanskje sikkert også at da er vi neste på lista når de ser at her er det mer penger å hente.

Det er av sine egne man skal ha det blir min tanke.
Citera
2022-12-10, 18:29
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Nei jeg ser ikke bort fra at avgjørelsen allerede var tatt av offisersrådet og at barna ble manipulert til å tro at deres eventuelle bidrag var av noe betydning i dette.
Kan du forklare teorien bedre slik at jeg forstår. Sikkerhetsoffiser med på plottet eller ikke?
Citera
2022-12-10, 18:30
Medlem
Citat:

HHB1 er vel det familiemedlemmet som har hatt flest verv og sittet lengst i farens styrer.
Men slik jeg har forstått regner det ikke akkurat penger på henne.

«Været» kan, som kjent, endre seg fort.
Citera
2022-12-10, 18:37
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Så er spørsmålet når det står i boka at "HHB1 gikk til offiseren på jobben" som i at hun var på jobb eller på annet vis kontaktet ham via tlf hjemmefra. Andre har nevnt at begge barna var hjemme og burde kunne stikke hjem og se til AE om TH var så bekymret.
En mulighet er at HHB1 var hjemme før lunsj mens ektemmannen dro på jobb. Deretter dro ektemmanne hjem og HHB1 på jobb, dvs at de delte på ansvaret for sykt barn.

Kan forklare hvorfor HHB1 var hjemme på morgenen og eventuelt på jobb under 13.40/14.10 samtalen. Tenker det kan være en forklaring hvis HHB1 ble bistått av en sikerhetsoffiser på jobb. En teori
Citera
2022-12-10, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Kan du forklare teorien bedre slik at jeg forstår. Sikkerhetsoffiser med på plottet eller ikke?

Man skal aldri se helt bort fra at det kan være noen farlige forbindelser som kan være oversett i dette, men sikkerhetsoffiseren er ikke på listen min over mistenkte for øyeblikket.

Tenkte mer på øverstkommanderendes rolle i dette når jeg skrev det jeg skrev. Ved nærmere ettertanke kan det forsåvidt være både far og prest det når jeg tenker meg om.
Senast redigerad av Kokadu 2022-12-10 kl. 18:43. Anledning: Tillegg
Citera
2022-12-10, 18:56
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Man skal aldri se helt bort fra at det kan være noen farlige forbindelser som kan være oversett i dette, men sikkerhetsoffiseren er ikke på listen min over mistenkte for øyeblikket.

Tenkte mer på øverstkommanderendes rolle i dette når jeg skrev det jeg skrev. Ved nærmere ettertanke kan det forsåvidt være både far og prest det når jeg tenker meg om.
Ok, mulig jeg misforsto men hvis det er en sikkherhetsoffiser som har gitt råd til HHB1, hvordan kunne TH ha hatt noe med akkurat det å gjøre? Som skrevet før er vel dette noe politiet enkelt kan sjekke.

Hva tenker du foresten om PSS og MV. Kan de være aktuelle kandidater for deg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in