2022-12-10, 19:03
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Har nogon nemd norska Tandberg? Dom produserade TV och stereo på 60-70 och delar av 80-talet. Mycket god kvalitet. Kassettspälaren TCD 310 er det vel nogon som kommer ihåg?

Norska flygsälskapet Braathens SAFE. Uppkjöpt av SAS og direkt lagt ned.

Italienske Cagiva som tilvärkade motorcycklar. Finns dom nu? Tävlade i Paris-Dakar och tilvärkade en 750 och 900 Elefant, båda med Ducati motor. Bra greier!

Och tyska Telefunken som var ett vanligt tv-märke i svenska hem.
Citera
2022-12-10, 19:17
Medlem
lugna ner digs avatar
Vad hände med MaTex? Minns när jag var liten, då kunde mat stöta på ett av stadens original Matex-Carola när man handlade med morsan, både kul och lite läskigt.
Citera
2022-12-10, 19:18
Medlem
Nu har jag inte läst hela tråden och kan ha nänts men Galne Gunnar, va tog dom vägen?
Citera
2022-12-10, 19:20
Medlem
bubblecups avatar
[quote=Stark-Senap|82709697]OK, så det betyder att Volvo inte heller finns längre?
Både Volvo och Hasselblad tillverkas fortfarande i Gbg och bägge företagen ägs av kineser.
Tänk det var nytt för mig, att Volvo har upphört.

Dricker du dåligt hembränt så här på lördags eftermiddagen eller, du svarar på påståenden som aldrig sagts och svarar på frågor som bara finns i ditt huvud, är allt väl? Sluta knarka och låt tangentbordet vila du skämmer bort dig själv.
Citera
2022-12-10, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men läs på innan du uttalar dig. De hade utvecklat en persondator med grafiskt gränssnitt och mus och de klarade inte att sälja något av det. De utvecklade ethernet.

Finns många videos på youtube om det, du verkar ha missat allihop inkl. alla filmer om Steve Jobs som blev världskändis för att han snodde Xeroxpatent: https://www.youtube.com/watch?v=54CyHBI1d6Y

Och Xerox är inte speciellt stora längre nej, de är konkurrenshotade.

du förstår ju inte vad tråden handlar om...

https://www.businessinsider.com/xerox-was-actually-first-to-invent-the-pc-they-just-forgot-to-do-anything-with-it-2012-2?r=US&IR=T
Citera
2022-12-10, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
Man kan säkert göra en lista på bara kläder.
Vad hette det där klädmärket med två små fötter i loggan?

Hang ten?
Citera
2022-12-10, 19:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
du förstår ju inte vad tråden handlar om...

https://www.businessinsider.com/xerox-was-actually-first-to-invent-the-pc-they-just-forgot-to-do-anything-with-it-2012-2?r=US&IR=T

Jo jag förstår vad tråden handlar om. Jag förstår också att Xerox aktiekurs inte har utvecklats sen deras storhetstid och att Xerox antagligen inte kommer att existera som företag om 10 år utan kommer bli uppköpta och demonterade.
Citera
2022-12-10, 19:27
Medlem
Abwehrs avatar
Kanske redan har skrivits men Kodak är väl fortfarande jävlig stora på röntgen-film?
Så de är väl inte helt borträknade?
Citera
2022-12-10, 19:27
Medlem
Camal trophy
Citera
2022-12-10, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Cheap Monday jeans

"buyers are turned off by its satanic-style logo: a skull with a cross turned upside-down on its forehead."
https://www.google.com/amp/s/www.nbcnews.com/news/amp/wbna10653030

Jo Men ägare Örjan Andersson måste gjort världens deal när han sålde några jeansbutiker till HM för nästan en miljard. Men det är väl kaffepengar för HM
Citera
2022-12-10, 19:30
Medlem
Storm klocka
Citera
2022-12-10, 19:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Och Brut 33 för oss som inte hade råd med Brut. (finns kopior på ebay men det är inte samma sak, luktar likadant några minuter bara).

Min far, salig i åminnelse sedan över 30 år, hade Brut som sin favorit och doften sitter kvar i mitt luktorgan. Köpte en flaska Brut när jag var i Tjeckien för något år sedan och det var samma doft och nog satt den kvar längre än några minuter. Kanske finns Brut och Brut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in