2022-12-10, 15:15
Medlem
Helt avsett, enligt min lilla koll i hennes bok där hon påstår att hon tagit lastbilskort vid 19 och sedan kört yrkesmässigt med långtradare. Problemet är att man inte per automatik får E kort eller att man som 19årig inte får ens lastbilskort. Om man argumenterar att de gamla reglerna gälle då så fick hon inte heller köra långtradare vid 19. Den andra uppenbara lögnen är att hon plugga juridik i USA och är efter jobbat i tingsrätt. Som vad? Hon gör sken av som domare, åklagare eller något likande. Hur skulle det kunna vara möjligt med en amerikans examen? Om hon ens har det. Hennes bok ”Ulv i fårakläder” verkar mera var fria fantasier. Men det är ett bra bevisvärde på hennes omdöme och ärlighet.

Ljuger man om det ena lär man ljuga om det andra.
Citera
2022-12-10, 15:15
Medlem
Pethuglins avatar
Det här säker varit uppe här tidigare men tål att upprepas.

Linda Staaf vill ha mer makt. Hon har själv sökt sig till Justitiedepartementet. Hon har nog siktet på en ministerpost.

"Är arbetet på Justitiedepartementet en reträttpost?
Jag ser det som ett steg uppåt i karriären. Jag har inte tidigare varit vid ett departement, något som jag ser som en lucka i mitt CV. Jag vill lära mig den politiska styrningen.
Vad finns det för andra poster sen?
– Nu får vi ta ett steg i taget. Nu är det här ett bra steg."

https://www.expressen.se/nyheter/linda-h-staaf-lamnar-polisen-fatt-nytt-jobb/
Citera
2022-12-10, 15:16
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Vem blir nästa chef för NOA efter horan, eller kommer verksamheten att avvecklas genom att uppgifterna flyttas över till andra verksamheter?

Man kommer bara ändra "betäckningen" till NhOrA. Annars blir det detsamma. .
Citera
2022-12-10, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Hade väntat att vissa typer inte gillar mitt inlägg. Ni inbillar er i er sunkiga fantasi att personen ni åsyftar har fått sin karriär p g a ligg. Så heter det alltid när en tjej/kvinna erhåller en tjänst i konkurens med män. Det har jag själv erfarenheter av. Linda H Staaf har gjort ett mycket bra och förtjänstfullt arbete. Sedan kan ni skriva och babbla er skit så mycket ni vill. Det är ju fritt fram på det här forumet att i skydd av anonymitet uttryck nedsättande omdömen om offentliga personer.

Tjänster erhålls även i konkurrens med andra kvinnor. Det är grundläggande att inte ha den typen av relationer med sina chefer. Konkurrensramen ska vara sakliga grunder. Inget annat.
Citera
2022-12-10, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Misstänker du att de har nån speciell politisk agenda? Tror du det är privatpersoner eller personer kopplade till nån politisk organisation som har intresse av Wikis innehåll?
Det finns inte mer än 10 personer i Sverige som heter @nders Wenner5ten. Är det en slump att en av dessa är Chef inom säkerhetsskydd, Säkerhetspolisen, Stockholm, Sverige?

*Yger på Wiki heter @nders Wenner5ten
Citera
2022-12-10, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Hade väntat att vissa typer inte gillar mitt inlägg. Ni inbillar er i er sunkiga fantasi att personen ni åsyftar har fått sin karriär p g a ligg. Så heter det alltid när en tjej/kvinna erhåller en tjänst i konkurens med män. Det har jag själv erfarenheter av. Linda H Staaf har gjort ett mycket bra och förtjänstfullt arbete. Sedan kan ni skriva och babbla er skit så mycket ni vill. Det är ju fritt fram på det här forumet att i skydd av anonymitet uttryck nedsättande omdömen om offentliga personer.

Hahahhahhaha 😂😂😂

Det är bara en slump att hon råkat knulla med chef efter chef 😂😂😂
Citera
2022-12-10, 15:22
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Det finns inte mer än 10 personer i Sverige som heter @nders Wenner5ten. Är det en slump att en av dessa är Chef inom säkerhetsskydd, Säkerhetspolisen, Stockholm, Sverige?

*Yger på Wiki heter @nders Wenner5ten

Nej, det är den här Anders som modererar på Wikipedia.
https://www.dn.se/kultur-noje/eldsjalarna-som-fyller-wikipedia/
Citera
2022-12-10, 15:23
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
.
Fungerar inte så för de med höga ansvarsfulla poster,man har anställd personal att sköta marktjänst.
Citera
2022-12-10, 15:24
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Hon kan prata spanska (hemstudier enligt henne)franska (internat skola) och arabiska.

Hon har studerat juridik i Usa och jobbat inom “federal och statlig “ nivå som hon själv citerar.
Hon har kennelklubb eller något liknande som hon engagerar sin lilla fria tid på enligt hennes hemsida.
Hon e 45 år? Hur har hon hunnit med allt detta ? Bara en person som inte har karriär eller jobb har tid med allt detta.
Och hon har två barn på köper och hon ska hålla koll på vem hon ligger med på jobbet och behaga både familj hemma och behaga arbetakollegor och vara superhero på fritiden.

Enligt en kommentar på twitter har hon Juridisk examen från stockholms universitet… men det var väl inte sant? Jag har uppfattat det som att när hon satt ting i tingsrätten har hon då passat på att plugga sina jurdiska poäng kombinerat med den från usa… men hur kan hon blivit antagen som ting i rätten med amerikanska jurist betyg? VARFÖR HAR MAN RADERAT HENNES WIKI MEN INTE FB IG OCH HEMSIDA?

Kanske har någon redan 2004-2006 fått slickepinnen avsmakad, och fixat in henne vid tinget?

WIKI kan vem som helst gå in och skriva/redigera på, så det är kanske inte önskvärt att bjuda på den möjligheten i det här läget. Dom andra styr hon ju själv över.

Någon med insyn och fakta längre tillbaka kanske anonymt skulle kunna tillföra intressant information på WIKI, vilket verkligen skulle vara välkommet.

Man undrar ju hur det ser ut med tidigare relationer och befordringar i arbetslivet, vilka meriter som varit avgörande?
Citera
2022-12-10, 15:27
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Linda Staaf har nog sugit många kukar i sitt liv. Inte en chans att hon är där hon är utan att få släppa sin fitta loss till gamla fula gubbar som är helt efterblivna och totalt inkompetenta. Även om Lindas fitta klättrat högt utan kompetens, så visar detta också att folk med utbildning och erfarenhet är helt odugliga. Det har vi dessa polisgubbar som exempel.
Säker på att ryker ur arselhålet på na`,väl i klass med Lill-Babs.
Citera
2022-12-10, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Att hon nu går ut och hävdar att hon är utsatt är en smutskastningskampanj. Som kvinna och chef ligger ligger hon iomi exakt i den linje som alla hävdar att hon gjort hela tiden. Reglerna regler ju inte henne. Hon är kvinna och allt är ok för henne. Ingen som helst självinsikt och total förnekelse. Och givetvis är inget hennes fel. Hon åberopar ett kvinnligt frikort. De kärringar som går på hennes dumheter är antingen av samma låga natur eller fullständigt ointelligenta.

Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Kanske har någon redan 2004-2006 fått slickepinnen avsmakad, och fixat in henne vid tinget?

WIKI kan vem som helst gå in och skriva/redigera på, så det är kanske inte önskvärt att bjuda på den möjligheten i det här läget. Dom andra styr hon ju själv över.

Någon med insyn och fakta längre tillbaka kanske anonymt skulle kunna tillföra intressant information på WIKI, vilket verkligen skulle vara välkommet.

Man undrar ju hur det ser ut med tidigare relationer och befordringar i arbetslivet, vilka meriter som varit avgörande?

Hennes första man Herr Staaf var polischef när hon jobbade på ekonomi avdelningen. Sen har hon bara legat med chef efter chef, löfving, bydén.. finns det fler där mellan?

Hon har kommenterat sista dagarnas händelse och hänvisar till att det är smutskampanj och bara för hon e kvinna… jag vet att det är tufft för kvinnor inom polisyrket men Hon behöver inte dra kvinnokortet i detta då hon faktist har legat till sig positioner…. Hon får ju ta ansvar, likväl löfving och byden. Alla 3 bör avgå… Detta är en skandal.

Att hon också gömmer sitt CV och meriter…. Ingen bevis någonstans! Som någon skrev ovan att hon e duktig manipulator,,, fått 2 olika poliser att anmäla Löfving åt henne men hon själv nekar till att han gjort något brottsligh. Hon kallade löfvings beteende respektlöst… säger hon som legat med micael bydén medans han var gift och tagen… detta är som en circus.
Citera
2022-12-10, 15:37
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Hennes första man Herr Staaf var polischef när hon jobbade på ekonomi avdelningen. Sen har hon bara legat med chef efter chef, löfving, bydén.. finns det fler där mellan?

Hon har kommenterat sista dagarnas händelse och hänvisar till att det är smutskampanj och bara för hon e kvinna… jag vet att det är tufft för kvinnor inom polisyrket men Hon behöver inte dra kvinnokortet i detta då hon faktist har legat till sig positioner…. Hon får ju ta ansvar, likväl löfving och byden. Alla 3 bör avgå… Detta är en skandal.

Att hon också gömmer sitt CV och meriter…. Ingen bevis någonstans! Som någon skrev ovan att hon e duktig manipulator,,, fått 2 olika poliser att anmäla Löfving åt henne men hon själv nekar till att han gjort något brottsligh. Hon kallade löfvings beteende respektlöst… säger hon som legat med micael bydén medans han var gift och tagen… detta är som en circus.
Håller helt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in