Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Men ingen har ju underskattat Ryssland, allra minst Finland. Varför tror du Finland ansökt om NATO-medlemskap om de underskattade Ryssland? Alla blev ju förvånade av att Ryssland lyckats så dåligt, de överskattade ju Ryssland.
Du svarar aldrig på vad andra skriver utan går igång med dina egna haranger om helt andra ämnen.
För femtioelfte gången så heter jag Heja Finland inte Heja Finnar. Det finns inga asiatiska stammar i Finland och min stam svenskarna har nog isolerat sig mer än rikssvenskarna. Jag har bara svenska släktingar bak till 1500-talet. Innan dess vet jag inte.
Men herreje... du sitter ju och diskuterar Nato´s erfarenheter som ju faktiskt hiitintills ofta varit mot en tekniskt och militärt underlägsen fiende och vad det nu kan betyda för stridssätt och vapensystem.
Ok - jag la mig i en debatt med mina egna tankar men om man har problem med att andra tänker på annat sätt behöver man faktiskt inte svara. Löjligt att nu komma dragande med att du minsann inte har några (mongol) anor utan bara svenska. Klart jag inte tycker sverigefinnar är Finländare men jag tycker det är pinsamt att du då har flaggan och Heja Finland som nick.
Det blir nästan till ett löjligt skämt när du påstår att det inte finns en nedlåtande och föraktande syn på ryssar i tråden och MENA-folk i ditt parti. Alla har den inte i tråden men många - samma med SD.
Det är historiskt bevisat: Den som underskattar fienden i ett krig riskerar förlora just av det skälet. Putin tänker ganska långt - även tidsmässigt, just det där har blivit ett riktigt stort problem för Nato men också något som kan sätta krokben för ryssland självt med grandiosa planer.
Vad är en smutsig hop förvirrade primitiva och aggressiva fyllon att frukta? Eller indianer som dricker sitt eldvatten tills de krälar runt som djur? Eller karelare - de primitva och "ryska" vildarna som finnarna försökte tämja. Det är så mycket gammal lortig rasism som ligger i botten och skvalpar i ert tänk.
Om du på något sätt har kontakt med parti SD - hur har resonemangen kring detta krig gått.
Vad gäller organiserat politiska har jag mest kontakt med folk i V och Mp. Det här kriget har faktiskt ställt en del av dem i samma dilemman som folk i SD vad jag tror. Intressant sak. Det finns/fanns ju en hel del "Ryss-Troll" i SD nämligen.