2022-12-10, 12:36
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
jag fattar mig inte på de flesta svenskar. Räcker det för er att han och resten av packet avgår? Är det inte fängelse i flera år som krävs? Argentina satte en fd president i fängelse, och flera andra sk "bananrepubliker" gör hela tiden likadant.

Det är Sverige som är en korrupt bananrepublik, inte länderna i Afrika, Öst osv.

Snarare "korvrepublik". . Här går de högsta ansvariga i den riktningen kuken pekar. Otroligt förtroendeingivande
Citera
2022-12-10, 12:39
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Fy skäms! Fattar inte att du har mage att i skydd av anonymitet skriva ett sådant inlägg. Tror inte att du skulle våga stå för detta om du mötte Bygden öga mot öga.

Tycker för övrigt att bedrövligt att se så må många tarvliga inlägg med angrepp på Linda H Staaf. Men tydligen är de unga män som inte är torra bakom öronen eller gamla senila gubbar som vill vädra sina egna misslyckande i relationer med det kvinnliga könet. Det finns ganska många av den sorten här på Flashback.

Det är du som borde skämmas. Din moral är helt åt helvete.

Istället för att ta saken som den är, dvs hur staaf agerat genom sin karriär, så fokuserar du (som alla svenska kvinnor) på de hemska männen.

Du har kass relation med din pappa va?
Citera
2022-12-10, 12:46
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Har av egen erfarenhet sett liknande grejer på arbetsplatser där det är ytterst olämpligt att kuken körs i fittan och de följder av nepotism, ojämnt arbetsansvar och tveksamma karriärer som följer på det.

I grunden är det ett socialbiologiskt problem. Människor knullar och umgås med de spenderar mycket tid med. Folk umgås och spenderar tid på jobbet. Leif GW Persson berättade något tänkvärt för många år sedan - kvinnor inom Polisen är antingen ihop med en snutkille eller har varit. Samma sak finns i Försvarsmakten. De blir ihop med killar trots att de vet att det inte är lämpligt.

Manliga befäl/läkare/lärare vet mycket väl att det är de som får ta smällen när det kommer ut att de skitit där de äter. Kvinnor förklär karriärsknullandet i ett "förhållande" för då ser det bättre ut när de beklagar sig över att "män inte kan hantera starka kvinnor i karriären" eller "jo, jag var visst förälskad". För män finns inga sådana offerkort att spela ut - och det ska enablers som Löfving och co. inte heller ha.

Jag kan tänka mig att Staafen efter konferensknull lagt upp sina stötar som "jag är redo för mer ansvar bara du ser till att skicka mig på internutbildningar och fixar du så jag får bära vapen vill jag att du trycker mig i fisen nu pappa". Klä upp jobbknullandet i arbetsdräkt så dumjäveln lättare ska intala sig själv att hon fått specialgräddfil för att hon är smart och ambitiös. "Att jag får tillgång till fittan har ju inget med det att göra."

Nej, fy fan. Detta är ett beteende som måste bekämpas.

Håller med dig fullständigt
Citera
2022-12-10, 12:49
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Att man som hög militär eller polis med all möjlig typ av utbildning i säkerhetsfrågor av olika slag låter sig luras av ett jävla sprutluder är inget annat än en katastrof och påvisar hur jävla inkompetent våra viktigaste institutioner blivit . ÖB skall sparkas och borde så gjorts direkt när dennes otrohet avslöjades.

Man är inte vilken privatperson som helst när man jobbar med rikets säkerhet.

Sprutludret kanske har koppling till Ryssland? Har det gjorts någon bakgrunds koll på henne öht? Kanske gjorts av den där iraniern som nu står åtalad för spioneri just nu?

Håller med dig. Man kan förvänta sig mer av män som jobbar med så pass viktiga ämbeten. Att sjunka så lågt så att man meriterar en kvinna bara för att hon suger kuken, det är sjukt lågt. Det är fruktansvärt lågt.
Citera
2022-12-10, 12:51
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Håller med dig. Man kan förvänta sig mer av män som jobbar med så pass viktiga ämbeten. Att sjunka så lågt så att man meriterar en kvinna bara för att hon suger kuken, det är sjukt lågt. Det är fruktansvärt lågt.

Ägnar man sig åt otrohet och sexuella perversioner, spelmissbruk, narkotikum är man en säkerhetsrisk.
Gäller även om, man är djupt skuldsatt.

Ska tas ur tjänst.
Citera
2022-12-10, 13:02
Medlem
Mats Löfving ser inte ut som en sexig typ för Linds
Citera
2022-12-10, 13:05
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Du visste inte hur rätt du hade

Citerar från webbsidan

Citat:
som tonåring blev hon distriktsmästare i styrkelyft och satte nytt distriktsrekord i bänkpress. Som 17-åring gick hon i internatskola i Frankrike.

Som 19-åring tog hon lastbilskort och började direkt efter studenten att köra långtradare runt hela Sverige. I samma veva tog hon också flygcertifikat. Hon läste sedan juridik i USA och även utbildat sig till civilekonom. Efter ett antal år som jurist och civilekonom inom rättsväsendet började hon 2004 arbeta vid polismyndigheten och har omfattande erfarenhet av att arbeta mot grov organiserad brottslighet. Hon är idag polismästare vid Nationella operativa avdelningen, NOA.

Det var under föräldraledigheten med sitt första barn, 2012, som Linda började skriva med ett seriöst syfte att ge ut en bok. Hon anmälde sig då till Skrivarakademin i Stockholm och självklart blev valet då att skriva en polisroman. Hon jobbade därefter med manuset till Ulv i fårakläder vid sidan av sitt ordinarie jobb.

Styrkelyft, internatskola Frankrike, lastbilskort, flygcertikifikat, juridikstudier i USA och utbildat sig till civilekonom och jurist samt författare av skönlitteratur.

Antingen är hon en arisk övermänniska eller så är det något som inte stämmer här.

Från lastbilschaufför till polismästare vid NOA.
Skriver bok under föräldraledighet.

Hon verkar vara högt och lågt och lite av en adrenalinjunkie.
Passar en sanningssökare till ett administrativt arbete?

Har någon verifierat hennes CV?
Citera
2022-12-10, 13:08
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Mycket märkligt att Staaf inte finns på Wiki. Vad beror det på?

Cover up deluxe.
Går det inte att söka på cachade sidor?

Alla hennes otroliga utbildningar.. Har hon examinerats i någon av dem eller bara antagits, läst lite och bytt?
Citera
2022-12-10, 13:12
Medlem
Det är så skämmigt att vara svenskt. Det är som att det inte finns några vuxna kvar öht.

Varför har inte våran osynliga statsminister ersatt hela bunten och sparken ut pajasarna utan lön på gatan? Suger hon även Kristerssons kotte?
Citera
Medlem
Glorian på Sned - Paolo Roberto - Göran Lambertz - Lennart Geijer - Jan Staaf?- Mats Löfving-
Micael Byden - Anders Thornborg dock med byxorna fortfarande på (än så länge i alla fall)
Fan vet om vi inte skall ta med Erik Åsbrink-Ylva Johansson Göran Persson-Anitra Steen
o sen har vi kanske Mållgan-Strandhäll - Mona Sahlin-Labbe Salinas
Citera
Medlem
IdunLos avatar
Man kan tydligen fylla en hel tråd om Staafs utseende, moral, knullbarhet och psyke - det är inte ofta man ser länkar till Svensk damtidning på Flashback - men det värsta av allt är väl ändå att den här anställningen godkändes i samtliga instanser.

Polisforskaren Stefan Holgersson, som var först med att granska Staafs meriter, är mest kritisk mot Thornberg. Holgersson reagerar bland annat på att Thornberg enbart informerade Löfving och inte Staaf om säkerhetschefen Ari Stenmans polisanmälan mot Löfving.
Citat:
Stefan Holgersson är kritisk både till att anmälan lades ned så snabbt utan att målsägande hade hörts – samt till uppgiften att Thornberg enbart ska ha informerat den misstänkte.

– Hade det här varit ett relationsärende så hade utredarna vänt sig i graven om någon agerat på det här sättet.

Han tror att agerandet beror på en ”tradition av att man skyddar höga chefer” och att man inte vill att den här typen av information ska läcka.

Så du tycker inte att Anders Thornberg har agerat rätt?

– Nej, han agerar ju inte rätt och inte efteråt heller, hur han svarar på frågor. Utan det blir nästan som en papegoja hur han svarar.

Borde Mats Löfving sitta kvar på sin position?

– Jag forskar inte på Mats Löfving, utan på hur verksamheten fungerar och om man tittar på hur verksamheten fungerar i Stockholm så finns det väl skäl att få in nytt blod, ja.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisforskaren-stefan-holgersson-om-mats-lofving-och-anders-thornberg
Om det är så här polisledningen agerar överlag så undrar man vilka andra potentiellt skadliga incidenter och ageranden som man har mörkat.

I intervjun pekar Holgersson dessutom på det verkliga problemet - att den här typen av vänskapskorruption inte är straffbar i Sverige. Han konstaterar också ”att de som forskar på korruption menar att Sverige bör vidga korruptionsbegreppet i brottsbalken.”.

Det är ju helt sjukt att det inte är straffbart. Man få hoppas att den här pinsamma och samtidigt extremt allvarliga soppan leder till en kriminalisering.
Citera
2022-12-10, 13:14
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Men det krävs väl lite mer än "spridda kurser"?

Polisman får använda sitt vapen under vissa förutsättningar, noga reglerade, i utövande av tjänst och med laga befogenhet. Förutom polis, finns idag anställda inom Kustbevakningen och tullkriminalen som har tjänstevapen. Det finns en kategori till, men det är skyddsvakter på speciella av Länsstyrelsen godkända objekt. Kan Linda "snabbspårats" genom en skyddsvaktutbildning för att få ut ett tjänstevapen att hänga vid höften? Vilket är i så fall skyddsobjektet? Muttan?

Den här detaljen har jag hakat upp mig på, verkligen, för det går helt på tvärs med den annars ytterst njugga inställning polisen har till vapen ägare, jägare och sportskyttar, där man närmast ser alla beväpnade medborgare som ett presumtivt hot mot samhället. Här har man tydligen på enklaste sätt hängt en Sig Sauer på höften på en civilanställd hos polisen!

Min vaktutbildning i det militära 1978-79 gick på 5 minuter. Med myndig stämma ropa "Militärvaktpost ärende frågas... Vid inget svar vapnet i färdigställning och ropa "halt eller jag skjuter skarpt"...därefter varningsskott och sedan verkanseld mot benen i första hand.

När vi gick vaktpost hade vi skarp ammo med en extra säkring med polismans befogenhet.

Egentligen mer eftersom vi hade rätt att skjuta verkanseld utan att behöva åberopa nödvärnsrätt eller annat trams. Lyder de inte uppmaningen så har du att slå larm och i värsta fall behöva skjuta.

Kan man ge 19 åriga värnpliktiga dessa befogenheter efter att på skjutbanan på löpande band fått skjuta på en plåtgubbe...kan man egentligen ge vem som helst dessa befogenheter. Under förutsättningar att du är utbildad på ditt vapen...AK4

Med tanke på hur många idioter som stått vaktpost genom åren med dessa befogenheter råder jag alla att stanna direkt och följa uppmaningen.

Det hände nån gång att en berusad idiot från krogen under sin nattvandring hem hem provocerade en vaktpost.

Han kontaktade vaktbefälet som ringde polis och grep fanstyget.
Senast redigerad av Rektangel 2022-12-10 kl. 13:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in