2022-12-10, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Kherson är ju ryskt territorium oavsett vilka som befinner sig i staden för närvarande. Vem vill stanna under dessa villkor om man inte gillar ryskt herravälde?

Njae, nu gick botten ur. 😄
Vi talade just om ryssens reträtt ur Kherson. Det stora nederlaget! Få se om du kan komma tillbaks på spåret och svara på detta!?
Du är så jäkla kass! 🤣
Citera
2022-12-10, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Då har dom tydligen sovit i många år. Putin varnade redan 2008. Trodde du att Putin skulle komma och säga nu att "det blev ingenting". "Det sket sig". "Jag vågar inte". Putin vill gärna att man tar honom på allvar. Man skall inte ignorera honom. Det kan bli katastrofalt.
Rädd liten jävel alltså... Vågar inte tappa ansiktet, att bli sedd som den nolla han faktiskt är. Han och Ryssland hade blivit respekterade betydligt mer ifall de betett sig civiliserat men eftersom de inte kan det bedöms de bara efter värdet för oss vilket är närmast noll. Deras råvaror går att ersättas någon annanstans
Citera
2022-12-10, 04:35
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Njae, nu gick botten ur. 😄
Vi talade just om ryssens reträtt ur Kherson. Det stora nederlaget! Få se om du kan komma tillbaks på spåret och svara på detta!?
Du är så jäkla kass! 🤣

Jag förstår inte vad ditt påstådda nederlag består i, då omkring 90 % av invånarna i dessa områden vill tillhöra Ryssland.
Citera
2022-12-10, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ni är så efterblivna. 3 olika inlägg om en siffra. Jag slog bara stockholm-Mariupol, det är 3100 km med bil. Sedan kan man räkna på 1000 olika sätt. Från västra ukrainas polska gräns till sveriges territorialvattengräns? Från mitten av Sverige till krigets epicentrum? Från Stockholm till Krims mest avlägsna spets?

Ni märker bara ord. För att ni har slut på argument.
Hur långt är det mellan Malmö och Helsingfors bilvägen? Ligger Finland långt ifrån Sverige?
Citera
2022-12-10, 04:40
Medlem
Citat:
Jag förstår inte vad ditt påstådda nederlag består i, då omkring 90 % av invånarna i dessa områden vill tillhöra Ryssland.

Tack!

Frågan var alltså huruvida ryska styrkor hals över huvud lämnade Dniepers norra strand och Kherson bakom sig strax efter det att putin framför väl regisserade kameror lovat att staden för alltid skulle försvaras av honom och hans styrkor.

Vi ska se om vi kan återgå dit fyllot? 🤣
Citera
2022-12-10, 04:46
Medlem
Citat:
Tack!

Frågan var alltså huruvida ryska styrkor hals över huvud lämnade Dniepers norra strand bakom sig strax efter det att putin framför väl regisserade kameror lovat att staden för alltid skulle försvaras av honom och hans styrkor.

Vi ska se om vi kan återgå dit fyllot? 🤣

Fyllots avsikt är att skifta fokus från att den ukrainska militären tagit tillbaks hela Kharkiv län och staden Kherson, och de kommer fortsätta. Soldater i den ryska militären har riktigt svag anledning att vara kvar där och kämpa, så kreml betalar några tusen till internet-troll för att legitimera etc.
Citera
2022-12-10, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Fyllots avsikt är att skifta fokus från att den ukrainska militären tagit tillbaks hela Kharkiv län och staden Kherson, och de kommer fortsätta. Soldater i den ryska militären har riktigt svag anledning att vara kvar där och kämpa, så kreml betalar några tusen till internet-troll för att legitimera etc.

Med noll finess. Men det är väl också meningen har jag förstått.

Tyvär har jag lite tid över att roa mig med token ett tag.

Ursäkta om jag stör..... 👌
Citera
2022-12-10, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Nyheter om stora polska förluster, 1200 döda ska vara lågt räknat. Skadade är inte med i siffrorna.

Among the most stunning bits of information that have recently surfaced, reports in Poland say that around 1,200 Polish “volunteers” have been killed in Ukraine. These appear to have been drawn from Poland’s active land army, which consists of three main divisions. “

Citing the factual evidence established by the news outlet Niezalezny Dziennik Polityczny, claimed on Monday that a large number of military burials have been taking place in the said cemetery, an estimated 1,200 Poles, who may have died fighting a war in Ukraine. The 1,700 plots for urns with cremated remains with “standardized tombstones” was built along the line of American war cemeteries.
Du har säkert källor på det där så varför delger du dem inte, är det för att du väljer ut de delar du vill vidarebefordra?
Citera
2022-12-10, 05:03
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:

Vad händer i Donbass just nu? Kan du rekapitulera de senaste nyheterna? Jo, Ukraina tappar en hel bataljon varje dag. Nästan 1000 man per dag. USA/EU/NATO gillar läget. Offra fler ukrainare för egna geopolitiska vinster. Fine fish!
Citera
2022-12-10, 05:03
Medlem
Citat:

Tror inte Ryssland kommer vinna VM i propaganda direkt.

Något som kommer analyseras i framtiden är helt klart en äldre befolkning i Ryssland som har anknytning till Sovjet, det handlar framförallt om äldre kvinnor som tycker det är okej att döda civila människor i Ukraina. Medellivslängd för män i Ryssland är 66 år och för kvinnor 76. Man hittar de som stödjer kriget hos en äldre befolkning. Ungdomar i Ryssland tycker generellt detta är galenskap.
Citera
2022-12-10, 05:05
Medlem
Citat:
Vad händer i Donbass just nu? Kan du rekapitulera de senaste nyheterna? Jo, Ukraina tappar en hel bataljon varje dag. Nästan 1000 man per dag. USA/EU/NATO gillar läget. Offra fler uktrainare för egna geopolitiska vinster. Fine fish!

Jag har hört att Ukrainarna tappar 10 man per dag och den ryska militären tappar 1000 man per dag. Jävligt dålig situation för den ryska militären när man försöker inta en stad i ungefär ett halvår och inte lyckas. Kanske det är bäst att vända hem till Ryssland?
Citera
2022-12-10, 05:07
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Tror inte Ryssland kommer vinna VM i propaganda direkt.

Något som kommer analyseras i framtiden är helt klart en äldre befolkning i Ryssland som har anknytning till Sovjet, det handlar framförallt om äldre kvinnor som tycker det är okej att döda civila människor i Ukraina. Medellivslängd för män i Ryssland är 66 år och för kvinnor 76. Man hittar de som stödjer kriget hos en äldre befolkning. Ungdomar i Ryssland tycker generellt detta är galenskap.

Det stämmer inte. Källa på det fetade tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in