2022-12-10, 03:28
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Samma inlägg igen.... Fortfarande är det tydligt att du har dålig förståelse för hur slag/krig utvecklar sig. Inte heller har du vid något tillfälle visat prov på att du kan ta lärdom av vad som tidigare skett. Dina förutsägelser är därmed riktigt ointressanta. Att upprepa sig in absurdum, visar dessutom på ohälsa.....

Gäsp! Vad vill du ha sagt? Var konkret, och du får ett konkret svar därefter.
Citera
2022-12-10, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
En hel del har stridserfarenhet i Syrien.

Hur många? Kan du verifiera det?
Att strida i Syrien är det som att strida mot nato i Ukraina?
Citera
2022-12-10, 03:31
Medlem
Citat:
Gäsp! Vad vill du ha sagt? Var konkret, och du får ett konkret svar därefter.

Nu ljuger du igen. Det var väldigt många inlägg sedan jag ens bemödade mig att be dig om ett svar. Du har bevisat om och om att du ju faktiskt inga har. Det är bara att läsa dina tidigare dravel-svar. Så är det avgjort.
Konkret?
Hur konkret är du med dina overifierade gissningar?
Citera
2022-12-10, 03:33
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Hur många? Kan du verifiera det?
Att strida i Syrien är det som att strida mot nato i Ukraina?

Att många ryska soldater har erfarenhet av krig i Syrien är ju välkänt även inom västerländsk media. Har du verkligen missat det? Strida mot NATO? Jag trodde den officiella versionen var att det oskyldiga Ukraina blev invaderat av ett aggressivt Ryssland? Tack för att du upplyser mig om att det är NATO:s krig mot Ryssland. Det stämmer ju.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-12-10 kl. 03:36.
Citera
2022-12-10, 03:41
Medlem
Citat:
Att Bakhmut saknar militätstrategisk betydelse är en lögn i västmedia för att försöka mörka sina förluster. Bakhmut har mycket stor betydelse av många olika orsaker. Logistik är en viktig orsak. Sedan ligger vägen som sagt fri mot Kramatorsk, där det militära högkvarteret för UA ligger i Donbass...

Då har väl hela Ukraina varit den ryska ledningens mål? Nu hamnade den ryska ledningen i att sätta allt i Bakhmut och nu sitter du här i en svensk flashback-tråd och tragglar fram om Bakhmut. Ryck upp dig för fan.

Får du en kick av kriget eller? Förstår att det kittlar för dig att ta ställning mot USA och att följa en rysk propaganda, trots att du tvingas gripa efter halmstrån. Det är en del av det tragiska i detta krig.
Citera
Medlem
Citat:
Att många ryska soldater har erfarenhet av krig i Syrien är ju välkänt även inom västerländsk media. Har du verkligen missat det? Strida mot NATO? Jag trodde den officiella versionen var att det oskyldiga Ukraina blev invadera av ett aggressivt Ryssland? Tack för att du upplyser mig om att det är NATO:s krig mot Ryssland. Det stämmer ju.

Insinuerar du att jag enbart förlitar mig på västerländsk media? Ok....

Att många ryska soldater har stridit i Syrien betyder inte mycket mer än just det.
Hur många är de som är stridsdugliga i dag?

Och så svalde du
nato-betet helt förväntat! 😄

Man kan inte bli upplyst i något man redan är övertygad om vännen.
Du är för enkel för att förstå det själv....

Vi håller oss till din sanning, hur går det då för ryssarna som var i Syrien och bombade simpla rebeller?
Senast redigerad av Klevenson 2022-12-10 kl. 03:46.
Citera
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
En hel del har stridserfarenhet i Syrien.

Så 150 000 man har stridserfarenhet från Syrien och de har inte redan använts i kriget i Ukraina?

Ryzzarna använde sig mest av luftstridskrafter i Syrien som opererade från områden utanför Syrien, totalt 4300 ryzzka soldater deltog på Assads sida men nu är de alltså 150 000 och de har inte använts innan i Ukraina kriget?

Tror du på det själv eller tror du på det för att det är ditt jobb?
Citera
2022-12-10, 03:48
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Insinuerar du att jag enbart förlitar mig på västerländsk media? Ok....

Att många ryska soldater har stridit i Syrien betyder inte mycket mer än just det.
Hur många är de som är stridsdugliga i dag?

Och så svalde du
nato-betet helt förväntat! 😄

Du är för enkel för att förstå det själv....

Vi håller oss till din sanning, hur går det då för ryssarna som var i Syrien och bombade simpla rebeller?

Vilka sakargument har du? Det fetade ingår inte i den aktuella konflikten, men du kanske kan upplysa oss huruvida det är en nackdel med syrisk stridserfarenhet. Jag ser inte riktigt din poäng. Det finns ju ingen....
Citera
2022-12-10, 03:49
Medlem
Citat:
Vilka sakargument har du? Det fetade ingår inte i den aktuella konflikten, men du kanske kan upplysa oss huruvida det är en nackdel med syrisk stridserfarenhet. Jag ser inte riktigt din poäng. Det finns ju ingen....

Du tror inte det finns en gräns när människor faktiskt börjar ignorera dig eftersom du vägrar ta in vad som verklige händer i verkligheten? Du framstår som galen.
Citera
2022-12-10, 03:51
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Så 150 000 man har stridserfarenhet från Syrien och de har inte redan använts i kriget i Ukraina?

Ryzzarna använde sig mest av luftstridskrafter i Syrien som opererade från områden utanför Syrien, totalt 4300 ryzzka soldater deltog på Assads sida men nu är de alltså 150 000 och de har inte använts innan i Ukraina kriget?

Tror du på det själv eller tror du på det för att det är ditt jobb?

Du läser inte ens vad jag skriver. Det finns alltså 75 000 nya ryska soldater i frontlinjen. 75 000 soldater finns bakom frontlinjen i andra tjänster, logistik etcetera. Sedan ligger omkring 150 000 i militär träning bakom fronten.
Citera
2022-12-10, 03:57
Medlem
Citat:
Du läser inte ens vad jag skriver. Det finns alltså 75 000 nya ryska soldater i frontlinjen. 75 000 soldater finns bakom frontlinjen i andra tjänster, logistik etcetera. Sedan ligger omkring 150 000 i militär träning bakom fronten.

Fan vilket grovt inlägg, det fins ryska soldater vid frontlinjen av ekonomiska skäl, och så finns det ryska soldater på g till frontlinjen pga tvång. Själv sitter du på flashback, du är inte nära nån frontlinje för du är en liten fegis. Skriva på internet går bra för dig.
Citera
2022-12-10, 03:57
Medlem
Citat:

Och när förmågan tryter......

Bra jobbat men detta har vi gått igenom flera gånger redan, du tycks mig utmattad.

Att du inte ser poängen är inte överraskande.

Du är skyldig ett antal svar, till dess kan du släppa charaden om att det endast är vi med andra åsikter än dina som ska backa upp våra påståenden.

Skriver du nu igen utan att faktiskt svara, är det endast din låga självkänsla som strular med dig. Sista ordet är inte en tävling här.......

Fridens liljor din fobiska papegoja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in