2022-12-10, 02:45
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Ja, du är riktigt USA-fixerad. Nästan som du inte bryr dig ett skit om varken Ukraina eller Ryssland. Att ukrainska medborgare riskerar väldigt mycket vid robot-attacker, att du inte bryr dig ett skit om hur ryssar i Ryssland känner om kriget.

Ungefär som att du inte bryr dig om något som angår kriget, men ändå i snart ett år skriver om kriget på ett internetforum.

Det du bryr dig om är USA.

Ja, vad förväntar du dig? Detta är ju uppenbarligen uppenbarligen USA:s proxykrig mot Ryssland. Proxy är inte enbart Ukraina utan även EU, som förlorar hela sin ekonomiska framtid i denna konflikt.
Citera
2022-12-10, 02:47
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Okej, fast du är ett USA-fyllo. Har du nåt motargument? Denna tråd handlar om Rysslands invasion av Ukraina, inte om USA.

Med USA:s massiva vapenbistånd, hur i hela helvete kan du inbilla dig att USA inte är part i målet?
Citera
2022-12-10, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mitt syfte är bara att exponera västs uppenbara lögner. Hela medienarrativet angående Ukraina är förljuget och korrumperat av USA.

Har ens en endaste person tackat dig för den nya världsbilden du uppenbarat för denne?
Naturligtvis inte.

Fortsätt kampen! 😄
Citera
2022-12-10, 02:51
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men snälla. Ryssland har försökt erövra Bakhmut i 5-6 månader. Under de första månaderna kontrollerade man också den norra flanken i form av Lyman och Izium. Du inbillar dig nu att Ukraina saknar försvarslinjer V om Bakhmut. Varför då?

Om vi sedan talat topografi och du är intresserade av objektiv verklighet så är terrängen runt Bakhmut ganska platt, medan det finns ett antal höjder V om staden där du tror det är ”öppna fält”.
https://deepstatemap.live/en#10/48.6234/37.7779
Om nu det är viktigt för dig eller någon annan.

Lite festligt att du talar om ”kriget” till skillnad från ”enstaka slag” och sedan tar upp just ett enstaka slag (Bakhmut) som ett bevis på hur kriget kommer att gå, tycker du inte?

Bakhmut är på väg att omringas av Ryssland. Dessutom skär ryskt artilleri av ukrainska fösörjningslinjer som försvårar logistiken till egna trupper. Ryska missiler slår dessutom ut elektrisk infrastruktur, vilket ytterligare försvårar läget för Ukraina.
Citera
2022-12-10, 02:52
Medlem
Citat:
Ja, vad förväntar du dig? Detta är ju uppenbarligen uppenbarligen USA:s proxykrig mot Ryssland. Proxy är inte enbart Ukraina utan även EU, som förlorar hela sin ekonomiska framtid i denna konflikt.

Tycker du det känns som befolkningen i Ukraina tycker det är värt att kämpa eller att ge sig för att ingå som nån territoriell del utifrån en vision av den ryska ledningen? Putin blev besatt av Ukraina, du spelar på det och har av någon anledning ett agg mot USA vilket jag inte har nån aning om vad det beror på, berätta gärna så är det lättare att förstå.

Annars är det ärligt talat omöjligt, det låter mest som du är arg för att USA stöttar ett land som blev invaderat faktiskt försvarar sig. Utveckla gärna.
Citera
2022-12-10, 02:54
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ryssarna gör starka framryckningar i Donbass just nu. Hur känner du inför detta?
Skitsnack, du ljuger! Vilka byar har dom intagit?
Citera
2022-12-10, 02:55
Medlem
Citat:
Med USA:s massiva vapenbistånd, hur i hela helvete kan du inbilla dig att USA inte är part i målet?

Massivt enligt dig och förlorarna du står upp för? Lille vän, det finns mycket mycket mer.
Du måste förstå att de som vinner det här gör det på det vis de vet är bäst för dem.
Förlorarna gnäller mest. Du vet med dig hur gnällig du framstår.....
Citera
2022-12-10, 02:59
Medlem
Citat:

Om en stat blir invaderad av en annan är det okej att hjälpa till. Jag fattar att du försöker fiska efter att det var arrangerat. Hade jag sett dig bli attackerad på gatan hade jag hjälp dig oavsett om vi tycker olika om detta eller om något annat. Jag tror nog det är ungefär vad som gjorde att den ryska militären inte lyckades. Det blir så ibland.
Citera
2022-12-10, 03:00
Medlem
Citat:
Bakhmut är på väg att omringas av Ryssland. Dessutom skär ryskt artilleri av ukrainska fösörjningslinjer som försvårar logistiken till egna trupper. Ryska missiler slår dessutom ut elektrisk infrastruktur, vilket ytterligare försvårar läget för Ukraina.

Bakhmut är inte över ännu. Kriget är inte över ännu. Den försvarande sidan, i sin helhet, har mycket mycket mer att sätta in. Detta görs när det behövs, och i slutändan kommer ryssen förlora. Tyvär. Ditt evinnerliga tjat här inne kommer inte ändra på detta ett skvatt.
Citera
2022-12-10, 03:00
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men snälla. Ryssland har försökt erövra Bakhmut i 5-6 månader. Under de första månaderna kontrollerade man också den norra flanken i form av Lyman och Izium. Du inbillar dig nu att Ukraina saknar försvarslinjer V om Bakhmut. Varför då?

Om vi sedan talat topografi och du är intresserade av objektiv verklighet så är terrängen runt Bakhmut ganska platt, medan det finns ett antal höjder V om staden där du tror det är ”öppna fält”.
https://deepstatemap.live/en#10/48.6234/37.7779
Om nu det är viktigt för dig eller någon annan.

Lite festligt att du talar om ”kriget” till skillnad från ”enstaka slag” och sedan tar upp just ett enstaka slag (Bakhmut) som ett bevis på hur kriget kommer att gå, tycker du inte?

Ryssland har verkligen ett momentum i Bakhmut nu. Detta vet du mycket väl. Topografi? Jag är väl medveten om topgrafin i detta område. Jag ser inga som helst hinder för det översägsna ryska artilleriet i den befintliga topografin. Ukraina har inte alls någon motsvarighet att sätta in. Ukraina befinner sig i ett nytt Verdun, med skyttegravskrig a la WW1. Kyla, lera, sjukdom, artilleri, infanteri. En bataljon av UA:s soldater försvinnner varje dag. Omkring 200 döda och 600 skadade. Hur länge håller det?

Att väst och UA nekar förhandlingsbordet borde straffas som folkmord.
Citera
2022-12-10, 03:05
Medlem
Citat:
Ryssland har verkligen ett momentum i Bakhmut nu. Detta vet du mycket väl. Topografi? Jag är väl medveten om topgrafin i detta område. Jag ser inga som helst hinder för det översägsna ryska artilleriet i den befintliga topografin. Ukraina har inte alls någon motsvarighet att sätta in. Ukraina befinner sig i ett nytt Verdun, med skyttegravskrig a la WW1. Kyla, lera, sjukdom, artiller, infanteri. En bataljon av UA:s soldater försvinnner varje dag. Omkring 200 döda och 600 skadade. Hur länge håller det?

Bakhmut spelar ingen roll, du har snöat in dig där eftersom den ryska propagandan sagt att du ska göra precis så. Situationen där har skapat att ryska förband har tagit extrema förluster, det är Wagner där dit en hel del nyligen mobiliserade sökt sig hamnat. De har familjer, tror du inte det märks?

Den ryska militären borde vända om.
Citera
2022-12-10, 03:05
Medlem
Citat:
Ryssland har verkligen ett momentum i Bakhmut nu. Detta vet du mycket väl. Topografi? Jag är väl medveten om topgrafin i detta område. Jag ser inga som helst hinder för det översägsna ryska artilleriet i den befintliga topografin. Ukraina har inte alls någon motsvarighet att sätta in. Ukraina befinner sig i ett nytt Verdun, med skyttegravskrig a la WW1. Kyla, lera, sjukdom, artiller, infanteri. En bataljon av UA:s soldater försvinnner varje dag. Omkring 200 döda och 600 skadade. Hur länge håller det?

Som vanligt i inlägg efter inlägg kan vi konstatera att du gärna vill förstå dig på denna konflikt, men ditt personliga agg (fobier?) mot parter av den samma grumlar ditt omdöme å det grövsta. Det är tydligt.

Så vi avfärdar dig som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in