2022-12-10, 01:58
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Som sagt simma på. Kan inte ens hitta på egna one liners. tsss tsss tsss.

Vilka framgångar hittar du på att jag talat om nu? Varför öda tid på att vrida fram fabler ur andras utsagor? Ingen går på det...Och kräva svar när du absolut inga faktiska ger själv... fjant.

Tack för ditt inlägg. Jag har läst och lyssnat på de obefintliga argumenten. Fortfarande står ordet "förlorare" skrivet i din panna gällande dina argument i den aktuella konflikten. Vad kan detta bero på tror du?
Citera
2022-12-10, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Tack för ditt inlägg. Jag har läst och lyssnat på de obefintliga argumenten. Fortfarande står ordet "förlorare" skrivet i din panna gällande dina argument i den aktuella konflikten. Vad kan detta bero på tror du?

Det beror på att du inte tar in vad som skrivs och är driven på ett sätt som gör att du följer en propaganda skapad av den ryska ledningen till den milda grad att du antingen är lurad eller betald.
Senast redigerad av hektorstyle 2022-12-10 kl. 02:02.
Citera
2022-12-10, 02:02
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Du vet egentligen också att dom blir jätteglada och skryter om det när dom då och då lyckas med sin allra senaste version av Pansir. Tänker att dom lyckas ibland när förutsättningarna är optimala. Lycka till med en ZU 23 bemannad av nyinryckta alkoholister på ett lerfält.
Kommentar:
jag hittade en artikel från 2017 om att ett modifierat Phalanx-system kunde skjuta ner granater med hjälp av kombinerad radar och kamera styrning:
https://www.businessinsider.com/army-shoots-down-enemy-mortars-rockets-2017-2?r=US&IR=T
Notera att detta är en målstyrd 20 mm Gatlingkanon som skjuter 75 skott i sekunden (!).

Så det ligger inom det möjligas ram att ett top-of-the-line ryskt radarstyrt system (Pantsir?) skulle kunna göra något liknande. Men eftersom Solbrillorna inte är riktigt som vi andra så kan han inte nöja sig med det utan han inbillar sig, och försöker övertyga andra om, att detta var möjligt med en 40 mm Bofors på 60-talet.

Sedan är naturligtvis iden att använda ett av Rysslands dyraste LV-system för att skydda enskilda stridsvagnar mot artilleri… lite orealistisk. Men det är en annan fråga.
Citera
2022-12-10, 02:03
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Det beror på att du inte tar in vad som skrivs och är driven på ett vis som gör att du följer en propaganda skapad av den ryska ledningen till den grad att du antingen är lurad eller betald.

Propaganda? Är västmedia sanningsenliga i den här konflikten, eller styrs allt från USA? Vad tror du du själv? Min uppfattning av läget är glasklar. Det faktum att du och många andra är grundluade är inte mitt problem, eller hur?
Citera
2022-12-10, 02:08
Medlem
Citat:
Propaganda? Är västmedia sanningsenliga i den här konflikten, eller styrs allt från USA? Vad tror du du själv? Min uppfattning av läget är glasklar. Det faktum att du och många andra är grundluade är inte mitt problem, eller hur?

Ja, du hittar något närmre verkligheten om du följer västlig media än om du följer rysk media som är styrd med en ordentlig järnhand backad av 1 000 000 poliser som annars korrigerar det på gator och torg. Det fattar du också, det är alldeles glasklart.

Du vet också om att du inte kan försöka studsa tillbaka detta faktum. Det du egentligen försöker trycka på är att i västländer (som förövrigt innefattar väldigt många olika länder och kulturer), så finns det en gemensam idé om att anfallskrig där ett land invaderar ett annat och attackerar civil befolkning, då finns det värderingar som liksom sätter stopp för det.

Det jag säger är att det inte ska förekomma anfallskrig där ett lands militär har som fokus att förstöra för den civila befolkningen i ett annat land. Detta är det sista varvet du drar din propaganda, det är slut nu.
Citera
2022-12-10, 02:08
Medlem
Citat:

Det beror helt klart på att du har svårt att ta in fakta. Dessutom, fäblässen för att upprepat förutspå utkomsten av krigets olika faser för att varje gång ha väldigt fel. Det är din grej tydligen, inget någon tycks kunna hjälpa dig med. Onödigt att ställa dig frågor och be om svar, då man aldrig får några, du bara svammlar vidare. Läser man dina konversationer bakåt är du en liten och tom, men mycket högt skramlande tunna.

Inget annat vännen.
Citera
2022-12-10, 02:10
Medlem
Citat:
Hur många civila rysktalande i Donbass har lämlästats och dött av ukrainskt och västunderstött artilleri? Det tänkte du inte på eller?

Inte i närheten av lika många civila rysktalande i Donbas som dödats eller lemlästats av rysk artilleri.
Citera
2022-12-10, 02:11
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Det beror helt klart på att du har svårt att ta in fakta. Dessutom, fäblässen för att upprepat förutspå utkomsten av krigets olika faser för att varje gång ha väldigt fel. Det är din grej tydligen, inget någon tycks kunna hjälpa dig med. Onödigt att ställa dig frågor och be om svar, då man aldrig får några, du bara svammlar vidare. Läser man dina konversationer bakåt är du en liten och tom, men mycket högt skramlande tunna.

Inget annat vännen.

Jag förutspådde "krigets" utgång från dag 1: Ukraina förlorar. Låt oss återkoppla framöver...
Citera
2022-12-10, 02:13
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Inte i närheten av lika många civila rysktalande i Donbas som dödats eller lemlästats av rysk artilleri.

Källa tack!
Citera
2022-12-10, 02:13
Medlem
Citat:

Ingen är sanningsenlig förutom putin. Endast putin kan du lita på. Det har han klargjort i dagarna. Så kommer inte dina fakta direkt från honom kan du lägga ner knattrandet på tangenterna.....Ingen har någon anledning att tro dig.
Citera
2022-12-10, 02:16
Medlem
Citat:
Jag förutspådde "krigets" utgång från dag 1: Ukraina förlorar. Låt oss återkoppla framöver...

Fortfarande inget att komma med.....
Förutom trådnedskräpning.
Tycker du inte att läsarskaran är lite väl tunn just nu för ditt effektsökande tramseri? Se så nu, och låt oss se om det dyker upp några fakta i stället.

Tack, och dags att sova fyllan av sig vännen.
Citera
2022-12-10, 02:17
Medlem
Citat:
Källa tack!

Källa på ditt eget trams eller käft....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto