Citat:
Ursprungligen postat av
akademikerfyllo
Propaganda? Är västmedia sanningsenliga i den här konflikten, eller styrs allt från USA? Vad tror du du själv? Min uppfattning av läget är glasklar. Det faktum att du och många andra är grundluade är inte mitt problem, eller hur?
Ja, du hittar något närmre verkligheten om du följer västlig media än om du följer rysk media som är styrd med en ordentlig järnhand backad av 1 000 000 poliser som annars korrigerar det på gator och torg. Det fattar du också, det är alldeles glasklart.
Du vet också om att du inte kan försöka studsa tillbaka detta faktum. Det du egentligen försöker trycka på är att i västländer (som förövrigt innefattar väldigt många olika länder och kulturer), så finns det en gemensam idé om att anfallskrig där ett land invaderar ett annat och attackerar civil befolkning, då finns det värderingar som liksom sätter stopp för det.
Det jag säger är att det inte ska förekomma anfallskrig där ett lands militär har som fokus att förstöra för den civila befolkningen i ett annat land. Detta är det sista varvet du drar din propaganda, det är slut nu.