2022-12-09, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Rätta mig om jag har fel, men hom har väl inte studerat 6-7 år till jurist? Jag uppfattade det som att det var någon amerikansk kurs online eller usa som alla kommer in på och det var 1-2 år? Att hon suttit i två tingrätter som
Hon uttrycker sig kan ju vara vad som helst …

Jag har också suttit i flera tingsrätter. Kvalificerar det mig som sökande? 😬
Citera
2022-12-09, 23:51
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Han är ingen riktig man även om han har lånat en uniform och för att få den med massa skrot på axlarna så har han slickat några rövar på väg upp inom försvarsmakten.

Vi är inne i en tid då de flesta makthavare beter sig som stollar utan sunt förnuft, så det är därför samhället håller på att raseras....

En överbefälhavare som styr sitt liv efter sin kuk är oroväckande... Dock tror jag hans tidigare familj har det bättre utan han....

Exakt så!!

Finns inga bra eller mindre bra höga chefer inom staten. Alla är katastrofala och korrupta.
Och alla får sin lön via maffiaverksamheten via skatter.

Men fann om en knegare röker en joint. Då blir det pådrag.
Citera
2022-12-09, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Exakt så!!

Finns inga bra eller mindre bra höga chefer inom staten. Alla är katastrofala och korrupta.
Och alla får sin lön via maffiaverksamheten via skatter.

Men fann om en knegare röker en joint. Då blir det pådrag.

miljonärerna och skattefifflarna går fria
dom handlar aldrig bara för en tia
och torskar du finns ingen förmildrande omständighet

/Bängen trålar
Citera
2022-12-09, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vad för dig att tro att horbocken skulle vara välkommen tillbaka?

En man kan alltid hitta tillbaka till sin familj och att leva ett familjeliv är inte alltid lätt alla gånger.

Men just nu hat han stått i kulisserna bara tittat på vad som hände med Mats för att inse att han kan vara nästa person att utsattas för falska anklagelser av det här ludret.
Citera
2022-12-10, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Hon är född 1976 och när hon började att arbeta vid polismyndigheten 2004 var hon alltså 28 år. Och innan dess studerade hon tydligen. Normaltid för en svensk juristutbildning är 4,5 år och ekonomutbildning är väl nästan lika lång. Har hon efter juristexamen fullgjort tingstjänstgöring är den normalt två år på heltid.

Hennes CV är ju värre än Jan Guillous.
Verkar vara en övermänniska.

Man kan läsa parallellt och utöver detta tillgodoräkna en del kurser..

Därmed inte sagt att jag skulle tro på hennes CV innan det är offentliggjort och dubbelkollat.

En ambitiös kvinna med talang och flit skulle inte knulla sig till positioner. En som gärna hoppar över ”hårt arbete” knullar hellre än pluggar eller arbetar.

Så jag tror att Linda är en Refaat el-Sayed..
Citera
2022-12-10, 00:01
Bannlyst
Citat:
Vad för dig att tro att horbocken skulle vara välkommen tillbaka?

Det finns barn i bilden som fortfarande är minderåriga och behöver både sin mamma och sin pappa och det kan få föräldrarna att samsas för barnens skull.

Det är barnen som lider som sagt mest av detta.
Citera
2022-12-10, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Hon ser ut att vara glad i kuk måste jag säga.

Bild
http://www.svenskadeckarfestivalen.se/2019/10/02/linda-h-staaf/

Du var två år före din tid…
Citera
2022-12-10, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
En man kan alltid hitta tillbaka till sin familj och att leva ett familjeliv är inte alltid lätt alla gånger.

Men just nu hat han stått i kulisserna bara tittat på vad som hände med Mats för att inse att han kan vara nästa person att utsattas för falska anklagelser av det här ludret.

Även om han skulle hitta vägen tillbaka kan det hända att exfrun trots allt har någon heder kvar och föredrar en ny man istället för denne som doppar den i allmänt gods..

Det är inte lätt med familjelivet, men ingen säger att frun måste stå ut med vilka offentliga förnedringar som helst för att ”behålla sin position”. Det finns uppenbarligen fler kåta män där ute..
Citera
2022-12-10, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
För nio månader sedan postades detta inlägg, som pekar på den missunsamhet som finns hos gråtmilda personer som känner sig förbigågna utav en framgångsrik och intelligent välutbildad kvinna.
Till råga på allt annat "orättvist" så är hon snygg dessutom, attans ojuste.. eller.

Ingen klarsynt person borde idag (9 mån senare) vara förvånad över den styrka som beskrivs i hennes insatser tillsammans med Europol, FBI samt övr aktörer i bl.a. operation Trojan Shield.

Well done Linda!👍
You've made the Baddies pissed off!

Detta åldrades väl…
Citera
2022-12-10, 00:08
Bannlyst
Byden!
Kasta ut ludret ut ur huset och åk raka vägen till dina barn!
Citera
2022-12-10, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Det finns barn i bilden som fortfarande är minderåriga och behöver både sin mamma och sin pappa och det kan få föräldrarna att samsas för barnens skull.

Det är barnen som lider som sagt mest av detta.

Låt oss nu inte överdriva kärnfamiljens betydelse (trots att jag är en anhängare).
Barn mår SÄMST i familjer där föräldrarna är osams. Att växa upp med skilda föräldrar är alltså sämsta alternativet.

Kan inte vara lätt att reparera den här offentliga förnedringen. Till och med en gammal vän/kollega har sagt upp bekantskapen med honom och ställt sig på fruns sida. Offentligt!
Citera
2022-12-10, 00:13
Bannlyst
Citat:
Även om han skulle hitta vägen tillbaka kan det hända att exfrun trots allt har någon heder kvar och föredrar en ny man istället för denne som doppar den i allmänt gods..

Det är inte lätt med familjelivet, men ingen säger att frun måste stå ut med vilka offentliga förnedringar som helst för att ”behålla sin position”. Det finns uppenbarligen fler kåta män där ute..

När barnen finns med i bilden är det centrala och mest nödvändigaste att fokusera på dem i första hand.
Konstigt att Byden och hans Anita inte gick i terapi.
Men uppståndelsen med detta ludret kommer som en väckarklocka för Byden och troligen kommer hans kollegor och vänner att få honom att inse sina ödesdigra misstag och då kommer han att slänga ut skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in