Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Det verkar som grannen inte riktigt köpte hennes förklaring om den fulla kompisen som hade ramlat.Minns jag rätt återkom han till dunsarna och frågade fler än en gång vad det var som lät.
Det spär bara på min tro att en eller två kroppar inte kan orsaka dunsar som grannen upplever att taket skakade. Något annat tungt har åkt i golvet minst två gånger.
Vet inte hur han såg på det riktigt, men han berättar ju i podden att han ville fortsätta att prata om hur det gått för kompisen, men att JJ avledde ämnet med frågor om vad han och hans familj hade gjort i helgen och om de hade haft roligt. Något som han alltså la märke till.
Någonstans verkar han ha en oro över vad som har hänt, dvs att något inte riktigt stämmer... magkänslan.
Nu är ju hans deltagande i podden gjord efter det att tjejerna är häktade, då är det kanske lättare att se i backspegeln.
Men jag tror att hans magkänsla är riktig. Dunsarna är inte vanliga dunsar. Man kan lätt bli bortkollrad av att JJ försäkrar att det inte är något att oroa sig för, och den som han kanske var mest orolig över var väl att JJ blivit påpucklad. Och hon verkade ju oskadd.