2022-12-09, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Att vi har två skyldiga mgm inlåsta finns det väl egentligen inga tvivel på.
Men hur blir det om JJ går efter TT och erbjuder den inte ont anade TT skjuts istället för att ta cykeln, finns den möjligheten ?

Om JJ druckit känns risken väldigt liten att TT velat åka med henne.
Citera
2022-12-09, 21:22
Medlem
Novotars avatar
Vad skrev expressen ang nya frågor/press till häktade nyligen?
Citera
2022-12-09, 21:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det verkar som grannen inte riktigt köpte hennes förklaring om den fulla kompisen som hade ramlat.Minns jag rätt återkom han till dunsarna och frågade fler än en gång vad det var som lät.

Det spär bara på min tro att en eller två kroppar inte kan orsaka dunsar som grannen upplever att taket skakade. Något annat tungt har åkt i golvet minst två gånger.

Vet inte hur han såg på det riktigt, men han berättar ju i podden att han ville fortsätta att prata om hur det gått för kompisen, men att JJ avledde ämnet med frågor om vad han och hans familj hade gjort i helgen och om de hade haft roligt. Något som han alltså la märke till.

Någonstans verkar han ha en oro över vad som har hänt, dvs att något inte riktigt stämmer... magkänslan.

Nu är ju hans deltagande i podden gjord efter det att tjejerna är häktade, då är det kanske lättare att se i backspegeln.

Men jag tror att hans magkänsla är riktig. Dunsarna är inte vanliga dunsar. Man kan lätt bli bortkollrad av att JJ försäkrar att det inte är något att oroa sig för, och den som han kanske var mest orolig över var väl att JJ blivit påpucklad. Och hon verkade ju oskadd.
Citera
2022-12-09, 21:49
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vet inte hur han såg på det riktigt, men han berättar ju i podden att han ville fortsätta att prata om hur det gått för kompisen, men att JJ avledde ämnet med frågor om vad han och hans familj hade gjort i helgen och om de hade haft roligt. Något som han alltså la märke till.

Någonstans verkar han ha en oro över vad som har hänt, dvs att något inte riktigt stämmer... magkänslan.

Nu är ju hans deltagande i podden gjord efter det att tjejerna är häktade, då är det kanske lättare att se i backspegeln.

Men jag tror att hans magkänsla är riktig. Dunsarna är inte vanliga dunsar. Man kan lätt bli bortkollrad av att JJ försäkrar att det inte är något att oroa sig för, och den som han kanske var mest orolig över var väl att JJ blivit påpucklad. Och hon verkade ju oskadd.
Eftersom J ofta hade fester kanske det rentav är så att någon överförfriskad drattat i golvet vid tidigare tillfälle. Grannen kan ha hört det och tyckt att det lät som om någon stökat och fallit och inte brytt sig. Han har ju i så fall kunnat jämföra med det ljudet och konstaterat att det inte lät likadant nu.
Givetvis är detta bara en av mina funderingar, är det väl bäst att tillägga.
Citera
2022-12-09, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Grannen frågade J vad det var för dunsar han hade hört. J visste vilka dunsar han menade. Hon förklarade att hennes kompis var full och hade ramlat.

Fyfan vilken panik TT måste ha haft..
Citera
2022-12-09, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Om JJ druckit känns risken väldigt liten att TT velat åka med henne.

JJ fick gömma liket i panik.

Vem som bar ner TT till bilen spelar väl inte så stor roll?
Citera
2022-12-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Blandar jag ihop det? För i så fall skulle Tove troligen inte sova i AW,s lägenhet? Varför ringde han då 01:49? Om de nu inte skulle sova båda 2 i AW,s mammas lägenhet.

För att han var orolig för vad en agressiv och svaetsjuk JJ skulle göra med en upprörd TT?
Citera
2022-12-09, 22:06
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Och du påstår fortfarande att det INTE kan vara grannen som stod för dunsarna själv?! Men behövde alibi när JJ dök upp i trappen?! (hypotes)

För jävulen …rhis… ge upp.

Dina fantasier om hur detta har gått till är ju närmast liknande tvångstankar.

Du är helt oförmögen att ta in andra åsikter än ”grannen” trotts att du blivit totalt överbevisad flera gånger.

Sök hjälp för dina tvångstankar.
Citera
2022-12-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Nu får du lägga av med grannen!
Dunsarna kommer ju från JJs lägenhet enligt grannen under(som du anser är GM) och grannen mittemot.
Vi har förklarat för dig 1000 gånger och polisen har sagt att det är inga andra misstänkta just för att det finns såna personer som dig!
Men du verkar ha jävligt svårt att lyssna på vad alla säger till dig, som sagt ring till polisen och berätta för de hur fel de har!
Det är ju han som har ringt på hos JJ flertalet ggr!
Skulle han mörda någon för att sedan springa runt i trapphuset och knacka dörr??????????
GE UPP

Egentligen ganska intressant vad mitt intresse för grannen kan uppröra vissa?! Det är ju ord mot ord gissar jag mellan grannen och JJ, eller har JJ sagt att det ringde på dörren? Sen att det ser illa ut för JJ i andra avseenden är en annan sak. Sen, som tjej skulle jag nog tveka att åka med någon som stod i trappen och väntade, därav hennes oro kanske..
Jag tror vi får döpa om tråden till "hur vi sätter dit JJ".
Citera
2022-12-09, 22:28
Medlem
Citat:
Egentligen ganska intressant vad mitt intresse för grannen kan uppröra vissa?! Det är ju ord mot ord gissar jag mellan grannen och JJ, eller har JJ sagt att det ringde på dörren? Sen att det ser illa ut för JJ i andra avseenden är en annan sak. Sen, som tjej skulle jag nog tveka att åka med någon som stod i trappen och väntade, därav hennes oro kanske..
Jag tror vi får döpa om tråden till "hur vi sätter dit JJ".

Det är absolut inte ord mot ord i detta läget, grannen är ett vittne och inget annat.
Kommer rapportera alla din inlägg som trams i fortsättningen.
Har börjat inse att du håller på med den här "grannhistorien" enbart för att vilseleda och skydda din kära JJ.
Citera
2022-12-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ fick gömma liket i panik.

Vem som bar ner TT till bilen spelar väl inte så stor roll?

Vad pratar du om nu?
Det var inte det som var på tal, utan att TT ska ha blivit erbjuden skjuts hem av JJ ist för att ha cyklat, vilket jag inte ser som troligt.
Citera
2022-12-09, 22:51
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Vad pratar du om nu?
Det var inte det som var på tal, utan att TT ska ha blivit erbjuden skjuts hem av JJ ist för att ha cyklat, vilket jag inte ser som troligt.

Varför inte vilket säger emot det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in