2022-12-09, 22:24
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage

Möte mellan USA och Ryssland.
Citera
2022-12-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Hur många meter har Ukraina vunnit sen Kherson?

Ukraina försvar sig så de vinner så länge de nekar ryssland att uppnå militärstrategiskt relvanta mål.

det var därför jag ställde frågan till dig, men jag antar att det var en rysstrollning bara, så bakhmut är fortfarande lika avlägset som det var 1aug?
Citera
2022-12-09, 22:26
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage

Möte mellan USA och Ryssland.
Du får gärna citera! Dels för att jag inte hittar något om det, och dels för att det är bra om texten finns sparad i tråden. Ett flöde uppdateras fort.
Citera
2022-12-09, 22:27
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ukraina försvar sig så de vinner så länge de nekar ryssland att uppnå militärstrategiskt relvanta mål.

det var därför jag ställde frågan till dig, men jag antar att det var en rysstrollning bara, så bakhmut är fortfarande lika avlägset som det var 1aug?
Ukraina förlorar mark i Bakhmut. Ivanhrad och delar av Opytne är nu rysskt.
Citera
2022-12-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Du får gärna citera! Dels för att jag inte hittar något om det, och dels för att det är bra om texten finns sparad i tråden. Ett flöde uppdateras fort.
Går man ner i rullisten så ska det handla om "svåra frågor".
Citera
2022-12-09, 22:31
Medlem
aztlans avatar
Citat:
"Russia is expanding and modernizing its nuclear arsenal"- US Secretary of Defense Lloyd Austin

"Russia is also modernizing and expanding its nuclear arsenal," Lloyd Austin said at the inauguration ceremony of the commander of the US Strategic Command, which manages the nuclear arsenal of the States."

Ryssland och Kina förbereder för krig mot väst. Västvärlden håller på att falla sönder, om man frågar en kines eller ryss så vill dom bli en forskare, soldat, astronaut. I väst så vill man bli icke-binär, influencer, only-fans modell osv. Ryssland/Kina kommer styra världen inom 10år.
Då får nog ruskies börja med att försöka klara av Ukraina först innan man ska ta över hela världen 😆, är det 160cm poopin i blöja och högklackat som ska regera worlwide?
Citera
2022-12-09, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Igår utryckte du tvivel över dina lögner i tråden och övervägde att upphöra med att ta del av vad som skrivs om kriget.
Hur gick det?

Hur fick han det till att Ryssland kommer få vara med och styra? Ryssland kommer vara Kinas gimp som dom plockar fram ur lådan för att göra konstiga saker åt dom.
Citera
2022-12-09, 22:34
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Går man ner i rullisten så ska det handla om "svåra frågor".
Tackar! Hittade. Då pyttsar vi in det här, tycker jag:
Uppgifter: Möte mellan Ryssland och USA

Representanter från USA och Ryssland ska träffas i Istanbul under fredagen, skriver den ryska statliga nyhetsbyrån Tass enligt Reuters.

Det framgår inte vad mötet ska handla om annat än att "svåra frågor" står på agendan.
Vore väl jävla bra om det kunde bli ett produktivt möte.

Hoppas Ryssland skickar Lavrov.
Citera
2022-12-09, 22:35
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Då får nog ruskies börja med att försöka klara av Ukraina först innan man ska ta över hela världen 😆, är det 160cm poopin i blöja och högklackat som ska regera worlwide?
Rysslands arme kommer göra om, göra rätt. Dom vet problemen, korruption osv. Det kommer bli bättre. Kina blir starkare än USA när som helst.
Citera
2022-12-09, 22:41
Medlem
Citat:
Ukraina förlorar mark i Bakhmut. Ivanhrad och delar av Opytne är nu rysskt.

Opytne är en by i donbass (dvs ryssland enligt ryssarna) med 50 invånare (2019) ,
Ivanhrad är det samma visa med, men ska tydligen ha (haft) en befolkning på 150....

Battle for bakhmut (dvs ryssarnas namn på storoffensiven som inleddes 1 augusti) har mao fortfarande misslyckats såhär 4 månader senare?

Jag hoppas du var ironisk, vilket trots allt är mindre tragiskt och patetiskt (om än marginellt) än att du menade allvar.....
Citera
2022-12-09, 22:42
Medlem
jonjonesHWs avatar
The US no longer insists that the Armed Forces of Ukraine do not strike on Russian territory, as they are less afraid of an escalation from Moscow - The Times.

Citera
2022-12-09, 22:42
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ingen är förvånad!

Hur länge kan en sån regim överleva?
Den har i överlevt med samma principer sedan 1917. Ryssarna har inget problem med detta utan tycker att det är som det ska vara. Titta på rysstrollen i den här tråden, de tycks leva och skriva efter just dessa principer i varenda inlägg. Tro inte att ryssar har moral eller ideal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in