Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
”Att ta något olovligt är att ta något utan samtycke” säger ju ingenting eftersom barnet inte heller förstår vad samtycke är.
Men för att du inte ska tjata om på vilket sätt det inte är svaret på min fråga så säger vi att det VAR svaret på min fråga.
Min följdfråga blev ”och hur förklarar du vad samtycke är?”
För det första, Det som avgör om meningen säger något eller säger inget till barnet beror på hur gammalt barnet är. Hur gammalt är barnet du prata om?
Annars kan man vara extra tydlig till barnet o säga.
Olovligen innebär att man ta något utan personens tillåtelse alltså motsatsen till lovligen, och lovligen betyder att man ta något med med personens tillåtelse
Förstå man tillåtelse förstå man olovligen.
Menar du att barnet inte förstå vad tillåtelse betyder? Det är liksom avgörande för om barnet förstå vad olovligen innebär.
För det andra, Om det nu va svaret på din fråga. Varför svarade du nej när jag frågade dig på om det va svaret på din fråga?
För det tredje, Du skrev ”Fast nu definierar man inte ett uteblivet nej som samtycke” Har du någon rättslig källa på det?
Och
Så om en kvinna och en man har sex utan att någon av dom gör motstånd eller säger nej vem är då skyldig?