2022-12-09, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revsaxen
Är det Linda som får bära hundhuvudet i denna soppa, kanske Staaf är inblandad i någon sexhärva som cheferna själv är inblandad i och Linda blir slagpåsen, tycker synd om Linda H Staaf, vem skulle vija vara i hennes kläder/tillvaro, jobbar de eller är de bortkopplad tillsvidare?
Det är välmest synd om barnen, det äldsta är väl 10 år
Citera
2022-12-09, 16:13
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Självklart, och då välkomnas en ny oberoende utredning där det kan grävas i om kvinnan knullat till sig en chefsposition eller hon på ett konkurrenskraftigt sätt (exklusive könskvotering) fått tjänsten.

Men bara det att hon fått tjänsten där hennes närmsta chef också varit hennes förste påsättare, gör det hela tvivelaktigt.
Ja, det var ju exakt det jag skrev. Det är strålande att tillsättningen av Staaf har polisanmälts. Så får det fan inte gå till. Jag är förvånad över att Löfving kom undan med det från första början. Den typen av anställningar behandlas ju i flera instanser.

Polisen har en gigantisk kostsam HR-avdelning och ändå kan en sådan anställning gå igenom. Helt ofattbart!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa

Byden har förlorat förståndet, vilket man märkte redan när han gick gay parad.
Citera
Medlem
revsaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa

Sant, hoppas hela familjen håller sig undan drevet.
Citera
2022-12-09, 16:14
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Han möter en skam som är svår att leva med och då finns det inget att uppmuntra.

Det viktigaste är att han återfår sin ära och heder som är viktigare än livet.

Ett kvitto på att han förstår hur illa det är? Absolut min vän.

Staaf är dock alldeles för självupptagen för att reflektera över vad hon gör. Tur att hon rent efterblivet naivt anmälde detta. Finns ingen vinst för Linda längre. Hoppas såklart också på självmord, men de brukar inte besitta den inre kraften för det.

Sanningen är som vatten, den finner sin väg.
Citera
2022-12-09, 16:14
Medlem
Daikokus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Jag har svårt att se Linda Staaf börja arbeta på Justitiedepartementet.
Hon lär gå under jorden.

Vet inte om jag håller med - landet är fullt av kvinnliga misslyckanden och ändå sitter de kvar - kanske flyttade en aning snett uppåt i stället för rakt uppåt, men ut åker de inte. allmänheten har så kort minne.
Exemplen finns både inom stat o kommun
Citera
2022-12-09, 16:17
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Ja, det var ju exakt det jag skrev. Det är strålande att tillsättningen av Staaf har polisanmälts. Så får det fan inte gå till. Jag är förvånad över att Löfving kom undan med det från första början. Den typen av anställningar behandlas ju i flera instanser.

Polisen har en gigantisk kostsam HR-avdelning och ändå kan en sådan anställning gå igenom. Helt ofattbart!

Framförallt när man har utländska intressen att infiltrera SÄPO och andra myndigheter.

Detta behöver inte Polisen just nu, bara avgå alla inblandade.

Tyvärr är detta vanligare än vad vi tror(kanske inte relationsdeoen) men politiska biten med att få in rätt politisk synvinkel på höga poster inom allt.

Något framförallt S är duktiga på.
Citera
2022-12-09, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hanteringen av toppcheferna: ”Skulle inte nå större krets”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisskandalen

Polisen mörkar fakta....
Linda H Staaf kände oro för sin egen säkerhet (enligt videoklippet). Varför det?
Citera
2022-12-09, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Ett kvitto på att han förstår hur illa det är? Absolut min vän.

Staaf är dock alldeles för självupptagen för att reflektera över vad hon gör. Tur att hon rent efterblivet naivt anmälde detta. Finns ingen vinst för Linda längre. Hoppas såklart också på självmord, men de brukar inte besitta den inre kraften för det.

Sanningen är som vatten, den finner sin väg.

Hon är en fegis för självmord. Kanske gör hon det med piller och sprit senare. Men jag tror att hon går under jorden och hoppas att det är tillräckligt.

Två av Sveriges främsta myndighetsutövare har tydligen gjort bort sig så totalt och då måste äran och hedern komma först. Om inte för sig själva, för sitt land åtminstone.
Senast redigerad av Shageki 2022-12-09 kl. 16:24.
Citera
2022-12-09, 16:20
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Är det Linda som får bära hundhuvudet i denna soppa, kanske Staaf är inblandad i någon sexhärva som cheferna själv är inblandad i och Linda blir slagpåsen, tycker synd om Linda H Staaf, vem skulle vija vara i hennes kläder/tillvaro, jobbar de eller är de bortkopplad tillsvidare?

Hon verkar trivas bäst utan kläder.
Citera
2022-12-09, 16:21
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Linda H Staaf kände oro för sin egen säkerhet (enligt videoklippet). Varför det?

Kreativ bokföring. Rimmar bra i den allmänna opinionen för att sänka en motståndare. Psykopater är en cancer i organisationer.
Citera
2022-12-09, 16:21
Medlem
Starbacks avatar
Citat:

Det är inte synd om he4nne. Det borde vara uppenbart för alla hur hon har tagit sig fram till nuvarande position. Saknar du tankekraft. Hon hade tydligen också varit på Bydin enligt annan användare. Blir Linda slagpåsen så är det säkerligen inte helt obefogat.

Jag tror hon föraktar poliser i allmänhet och polischefer i synnerhet. Det utstrålar den här historien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in