Citat:
Ursprungligen postat av
Noobermench
Nato har inte varit inblandade en endaste dag.
Varför skulle man vilja ändra på det?
Tidigare har inte precis Stoltennberg sagt att det var
huvuduppgiften.
För min del tolkar jag detta som att Nato så fort och smärtfritt vill få slut på kriget. Västerlandet orkar rent ekonomiskt inte längre. Det måste bli fred snart helt enkelt!
Ok jag kan inte förvänta mig att Nato-runkare skall tolka det så men nog borde ni kunna förstå att inställningen till kriget sakta men säkert håller på att förändras inom Nato. Helt tondöva kan ni ju inte vara även om ni får era analyser från Pasikivi (han har ju iofs beskyllts för defaetism sista tiden) och Kenneth Grägg.
Ni borde ju veta inte minst från ukrainska källor att kriget pågår för fullt när de publicerar stora ryska förluster men ändå inga stora fronförändringar. Rysslands offebsivn sker på ett annat sätt än de Ukrainska det är kanske dags att förstå det?
Wagners ägare säger ju faktiskt att han önskar att Ukraina försöker hålla Bahkmut så länge som möjligt för deras del - kan vara fräcka lögner men också sanning. Oj oj oj vad många ukraiska förband som förts fram som förstärkningar till den staden. Vart har de sedan tagit vägen?