2022-12-07, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg trodde mye av det jeg skriver gjorde at det er enkelt å oppfatte hvem jeg ønsker rettferdighet for i dette. Svaret er Fru Hagen.

Det kan være vanskelig for AEH å få rettferdighet fordi liket sannsynligvis ikke vil bli funnet. Så det er bare en tanke som TH vil fortsette å leve med fordi uttrykket var hans.
Citera
2022-12-07, 23:02
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg tror ikke du er i behov av min vurdering av hvorvidt teorien din er gjennomtenkt eller ikke.

Tenker mer det er et bekreftelsesbehov som lurer i kulissene her. Etter du er gitt den, ber du meg om min teori vurdert på alle brikkene. Deretter kan du fortelle meg om hvilke svakheter min har og med det få din til å fremstå som suverent bedre fordi du har alle brikkene i din. Dette selv om ingenting tilsier at alle brikker hører hjemme i denne historien. Og slik går dagene, ukene og årene faktisk.

Her kommer allikevel min vurdering som ikke kommer til å bli fulgt opp med min teori. Gjennomtenkt er den sikkert, overtenkt til og med. Men den har store svakheter.
Det er plass til mange teorier og målet burde ikke være å vinne men å delta. Kanskje blir AEH aldri funnet og saken renner ut i en coldcase.. derfor burde flere løsninger, TH skyldig eller ikke, holdes åpent tenker jeg
Citera
2022-12-07, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det burde være en enkel sak for politiet å sjekke med sikkerhetsoffiseren hva som skjedde og hva denne personen baserte rådet sitt på. Dvs hvis HHB1 løy om noen burde det være enkelt å avsløre.

For alt vi vet er nok dette sjekket for lenge siden. Hvem vet
Hva tenker ektemannen om dette. Rømme til Australia?
Citera
2022-12-07, 23:35
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hva tenker ektemannen om dette. Rømme til Australia?
Han liker det nok ikke og mener hun ble kidnappet, men 123’ plass å lete burde nok være på andre siden av jorden
Citera
2022-12-07, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det kan være vanskelig for AEH å få rettferdighet fordi liket sannsynligvis ikke vil bli funnet. Så det er bare en tanke som TH vil fortsette å leve med fordi uttrykket var hans.

De har lav terskel for å søke etter henne visstnok. Hva enn de legger i det. Kanskje de har mottatt flere tips de følger opp for tiden eller kanskje det er en oppfordring om å tipse.

Jeg tror de kan få han dømt uten lik, da på sterke indisier.
Citera
2022-12-07, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det er plass til mange teorier og målet burde ikke være å vinne men å delta. Kanskje blir AEH aldri funnet og saken renner ut i en coldcase.. derfor burde flere løsninger, TH skyldig eller ikke, holdes åpent tenker jeg

Jeg tror hun blir funnet. Ikke at man nødvendigvis er avhengig av det.
Citera
2022-12-08, 07:33
Medlem
Citat:
De har lav terskel for å søke etter henne visstnok. Hva enn de legger i det. Kanskje de har mottatt flere tips de følger opp for tiden eller kanskje det er en oppfordring om å tipse.

Jeg tror de kan få han dømt uten lik, da på sterke indisier.

Man kan lure på om de har funnet ut hvor AEH kan ha blitt gjemt.
Citera
2022-12-08, 09:09
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
I slike situasjoner ja

Mye tyder på ren manipulasjon av barna. Gi de troen på at deres bidrag ville være viktige i denne sammenhengen. Hvilket de overhodet ikke var. Beslutningen var tatt.

Rådvill, i behov av deres hjelp. En person av THs «kaliber» er ikke i behov av noens hjelp. Han er i behov av nikkedukker han kan bruke i det han selv har lagt planer for å bruke de til uten at de forstår at de blir nettopp brukt.

Dette er et godt poeng. Bruke datteren som "sendebud" for å spre inntrykket
av en fortvilt ektemann som trenger råd og hjelp. Sikkert ekstra greit å ha en
sikkerhetsoffiser på vitnelisten.

HHB1 rakk kanskje aldri å ringe tilbake med offisersrådet før hun ble kontaktet av
politiet og bedt om å møte ved Rådhuset sammen med TEH.

Det kan virke som om det hastet for TH å få satt hjulene i gang hos politiet før
noen rakk å få baktanker. Han visste vel at det ville være vanskeligere å så tvil
om narrativet når lovens lange arm hadde overtatt regien.

I tillegg fikk han satt en effektiv stopper for eventuelle lokale etterlysninger.

Hvis f.eks. HHB1 hadde begynt å ringe rundt til naboer, slekt og venner, ville
nyheten om forsvinningen være umulig å holde skjult.
Citera
2022-12-08, 11:49
Medlem
Alle var visst sent ute den dagen AE ble meldt savnet. Rutinene var ikke som de pleide.

- TH kom senere på jobb enn vanlig. Begrunnelsen var et sent teaterbesøk kvelden før.
- HHB1 virker å ha kommet senere på jobb den dagen. Begrunnelsen var et sykt barn.
- TEH var sent ute. Begrunnelsen var at han hadde hatt en dårlig natt og trengte søvn.
Citera
2022-12-08, 21:34
Medlem
Slettsnokens avatar
«HHB1 kontaktet sikkerhetsoffiseren» er helt nytt for meg. Det er bare nok et ledd i overstagingen som preger denne saken.

Overdrevet omfattende trusselbrev, forvrengt språk, strips, tape, slepespor, Sprox, hagle på soverommet, trusselen mot den ene datteren, ulovlig anskaffet våpen, TH’s bil på parkeringen 0914, TH’s mange teorier, klageskrivet og mye mer er andre eksempler på overstaging.
Citera
2022-12-08, 21:39
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hva har skjedd med slettsnoken. Forduftet.
Har ikke forduftet btw, bare funnet meg et annet liv… kan fort bli en besettelse dette her
Citera
2022-12-08, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Har ikke forduftet btw, bare funnet meg et annet liv… kan fort bli en besettelse dette her
snoker i noe annet kanskje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in