2022-12-09, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Ok Klippet är 11 sekunder men det tog så länge minst för honom att lära sig att det är smartare att gå utåt sidan, dels bär det bättre och dels halkar man inte så lätt. Ja ja prideparader brukar ju sällan hållas i halvfrusna diken och dessutom skall man undvika is där vattnet kan tänkas röra sig som i ett nyss tillfruset dike.

Du får nog hoppas de ukrainska stridsvagnsförarna och fordonsförarna är lite mer "lersmarta" än den där fjanten.

Lite is på ytan, men en stridsvagn flyter nog fram som en gråsten i vällingen. Det vill säga inte alls. Är det lika mjukt en halvmeter ner får alla fordon problem utom bv206.
Citera
2022-12-09, 13:48
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det var Ryska nyheter om Polen... men jag hitta även en sida nu på engelska via en länk Ryssland vidarebefordra. så den som vill läsa kan kolla här... https://notesfrompoland.com/2022/12/09/up-to-200000-poles-to-be-called-up-for-military-training-next-year/

Men kan också tillägga text från ryska nyheterna.

"Tidigare sa den pensionerade amerikanska marinkårens underrättelseofficer Scott Ritter att Polen har för avsikt att ockupera den västra delen av Ukraina , för vilken de skickar sina trupper för att stödja Kiev

Enligt honom är Warszawa "intresserad" av de territorier och städer i den västra delen av Ukraina som var en del av Polen 1939.

Ritter uttryckte också åsikten att den polska armén inte har någon erfarenhet av att genomföra militära operationer, så nu skickar de faktiskt sin militär till Ukrainas väpnade styrkor (APU) för att träna och träna dem att slåss.

Enligt Ritter har Warszawa skickat "tiotusentals polska soldater" till Ukraina som kämpar på sidan av Kiev i ukrainska uniformer."
Lyssna inte på Scott Ritter som enskild källa. Snälla. Vad han säger betyder ingenting. Han kan säga vad som helst. Ingen bryr sig. ingen bör bry sig.
Citera
2022-12-09, 13:49
Medlem
qwerty-66s avatar
Hur kan ett köpcentrum explodera såhär? Smällarna kommer i tät följd över ett stort område...

https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1601123478941630464?t=gzSNzCWPNnDK8gdY1KunSA&s=19
Citera
2022-12-09, 13:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Hur kan ett köpcentrum explodera såhär? Smällarna kommer i tät följd över ett stort område...

https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1601123478941630464?t=gzSNzCWPNnDK8gdY1KunSA&s=19

Jag sätter min sista tampong på att det är ett attentat, garanterat en ny false flag beordrad av putin eller surovikin för att skylla på ukraina. Eller kanske får kazakhstan skulden så det kan börja bombas loss lite därnere...
Citera
2022-12-09, 13:52
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Lyssna inte på Scott Ritter som enskild källa. Snälla. Vad han säger betyder ingenting. Han kan säga vad som helst. Ingen bryr sig. ingen bör bry sig.

Scott Ritter är en dömd pedofil som jobbar för ryzzen numera. Endast ryzztrollen länkar till hans inlägg.

Så att länka till pedo Scott = ryzztroll
Citera
2022-12-09, 13:53
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:

Jävlar vad det smäller!!
Kan ju omöjligt vara en "vanlig" eldsvåda - väggar o tak slängs ju iväg i explosionerna.
Citera
2022-12-09, 13:54
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
I artikel i Expressen som någon lagt in och jag kommenterade säger han:

"– Natos viktigaste uppgift att förhindra ett fullskaligt krig i Europa, säger han till NRK."

Det där du citerar har inget med "viktigaste uppgift att göra" utan hans syn på krigsläget och att han fortfarande (officiellt!) anser att Ukrainas-regering bestämmer när det är dags för fredsförhandlingar.

Kan faktiskt vara så att en slags inofficiell uppgörelse redan är träffad mellan Nato och Ryssland. Så långt går vi och så långt går ni sas. Tycker tongångarna mellan Nato och Ryssland varit förhållandevis varma, bättre uttryckt mindre kalla, sedan Ryssland drog sig tillbaka i Cherson och ukrainarna lät dem göra detta i godan ro. Tänk efter.
Du sitter ju bara och fantiserar som vanligt!

Du är nog ensam om att se det du önskar!

Det finns inget som tyder på att det är några varma tongångar mellan Nato och Ryssland, snarare tvärt om. Ryssland forsätter att hota med massförstörelsevapen.

Hur du kan inbilla dig att det skulle gjorts nån deal mellan Nato och Ryssland är ju obegripligt för alla med en fungerande hjärna
.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Jag sätter min sista tampong på att det är ett attentat, garanterat en ny false flag beordrad av putin eller surovikin för att skylla på ukraina. Eller kanske får kazakhstan skulden så det kan börja bombas loss lite därnere...

Ja, nån skumt är det... Ser ut som "fuel air bombs" som smäller i serie. Är väl troligast att Putin ligger bakom som du säger.
Citera
Medlem
Citat:

Enligt uppgift är det f.d. Ikea. Törs man besöka sitt lokala Ikea i morgon, eller är det risk att flyga i luften?

Jag tror på min första teori, någon blev förbannad när det inte låg någon insexnyckel i paketet och hämnades.
Citera
2022-12-09, 13:56
Medlem
Conceptions avatar
Citat:

Tyckte jag såg någon skriva att det är gasledningar som exploderar. Ryssland värmer väl upp allting med gas misstänker jag.
Citera
2022-12-09, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det var Ryska nyheter om Polen... men jag hitta även en sida nu på engelska via en länk Ryssland vidarebefordra. så den som vill läsa kan kolla här... https://notesfrompoland.com/2022/12/09/up-to-200000-poles-to-be-called-up-for-military-training-next-year/

Men kan också tillägga text från ryska nyheterna.

"Tidigare sa den pensionerade amerikanska marinkårens underrättelseofficer Scott Ritter att Polen har för avsikt att ockupera den västra delen av Ukraina , för vilken de skickar sina trupper för att stödja Kiev

Enligt honom är Warszawa "intresserad" av de territorier och städer i den västra delen av Ukraina som var en del av Polen 1939.

Ritter uttryckte också åsikten att den polska armén inte har någon erfarenhet av att genomföra militära operationer, så nu skickar de faktiskt sin militär till Ukrainas väpnade styrkor (APU) för att träna och träna dem att slåss.

Enligt Ritter har Warszawa skickat "tiotusentals polska soldater" till Ukraina som kämpar på sidan av Kiev i ukrainska uniformer."

Då kan du vara lugn för att det är en rysstrollning bestäld av antigen en fjortis, eller mer troligt av kreml.

Scott ritter är en dömd sexförbrytare (pedo) som efter sin tid på kåken får nöja sig med att skriva RT artiklar.
Citera
2022-12-09, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Alla får lägga eget pussel.
Om det inte uttryckligen står att Ukraina vinner kriget så är det automatiskt en fejknyhet.
Den enda stora förloraren i allt detta är Europa

Vi väntar på dina länkar ang polska soldaterna. Men du har väl redan blivit motbevisad ÅTERIGEN?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in