2022-12-09, 10:47
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Vi pratar inte om priset, som är såklart en spekulationsbubbla, utan om framstegen gällande handlare som tar betalt i bitcoin. Varför försöker du blanda bort korten konstant? Det var ju uppenbart det som frågan handlade om.

Eftersom "adresser" aldrig försvinner så är det såklart inte förvånande att den siffran endast växer och inte krymper.
Jag pratar om priset, då det är en AV MÅNGA indikatorer på hur det går.

Klicka på alla länkarna så får du fler indikatorer.
2022-12-09, 10:52
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag pratar om priset, då det är en AV MÅNGA indikatorer på hur det går.

Klicka på alla länkarna så får du fler indikatorer.
Inga av dessa var relevanta för min fråga om framsteg för handlare som tar betalt i bitcoin. Vad är det för fel på din läsförmåga?

De siffrorna är heller inte relevanta i något annat avseende heller.

P.s. Du klagar på källor från twitter men varenda bild du postar är ju från bitcoin-twittrare och bloggare och dylikt. Varför?
2022-12-09, 10:58
Medlem
Leastons avatar
Citat:
P.s. Du klagar på källor från twitter men varenda bild du postar är ju från bitcoin-twittrare och bloggare och dylikt. Varför?
Om du har argument för att statistiken är fel så är du välkommen att påpeka det, och backa upp med trovärdigare källa, men jag antar att du inte har sådan information?
2022-12-09, 11:03
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Om du har argument för att statistiken är fel så är du välkommen att påpeka det, och backa upp med trovärdigare källa, men jag antar att du inte har sådan information?
Jag har svarat att statistiken är irrelevant för ämnet och därför missvisande.

Kan du nu svara varför det inte har skett några framsteg inom området handlare som tar betalt i bitcoin?
2022-12-09, 11:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag har svarat att statistiken är irrelevant för ämnet och därför missvisande.

Kan du nu svara varför det inte har skett några framsteg inom området handlare som tar betalt i bitcoin?
Om vi koncentrerar oss på Bitcoin the Network (pengar) så släpar den ju efter då Bitcoin the Asset (tillgången) fortfarande är i ett etableringsstadie. Att handla för en valuta vars värde i snitt kommer dubbleras varje år är lika dumt som att hålla en fiatvaluta vars värde minskar varje år.

Men med ovan i åtanke så har utvecklingen på Lightninglagret ändå varit explotionsartad (vilket framgick tydligt i en av länkarna tidigare). Lightninglagret är som bekant ett lager för att transferera Bitcoin.
Bara 3 år efter Lightning introducerades så har vi redan 2 länder gjort Bitcoin till Legal tender och ett par andra är i piplinen.

Men även i övriga världen är det på gång. Strike har precis introducerat sin lösning som snart når ut till hundratals miljoner och CashApp har sin på gång som når ännu fler.

Det skulle fortskynda utvecklingen om det blir klarheter i regleringar, så att företag kan hoppa på detta utan risk. Dessa regleringar tror jag kommer i samband med kommande val i USA som är ett år bort, och sedan kan det gå fort.

Så om man förstår vad jag just försökte förklara så är utvecklingen stor. Vi är i ett stadie att infrastrukturen håller på att läggas, och så fort det blir klarheter i regleringar så kan massadoptionen påbörjas.

Att tekniken funkar har vi massor av bevis på runt om i världen. Fantastiskt mtp att Lightning bara funnits sedan 2018.
https://www.youtube.com/watch?v=xoXsMRRmErU&t=155s
https://www.youtube.com/watch?v=Tlhvnpi2ukA
https://www.youtube.com/watch?v=dD2-T7TX2rk&t=1948s
https://www.youtube.com/watch?v=07-LT9h844k
osv osv
2022-12-09, 11:21
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Om vi koncentrerar oss på Bitcoin the Network (pengar) så släpar den ju efter då Bitcoin the Asset (tillgången) fortfarande är i ett etableringsstadie. Att handla för en valuta vars värde i snitt kommer dubbleras varje år är lika dumt som att hålla en fiatvaluta vars värde minskar varje år.

Men med ovan i åtanke så har utvecklingen på Lightninglagret ändå varit explotionsartad (vilket framgick tydligt i en av länkarna tidigare). Lightninglagret är som bekant ett lager för att transferera Bitcoin.
Bara 3 år efter Lightning introducerades så har vi redan 2 länder gjort Bitcoin till Legal tender och ett par andra är i piplinen.

Men även i övriga världen är det på gång. Strike har precis introducerat sin lösning som snart når ut till hundratals miljoner och CashApp har sin på gång som når ännu fler.

Det skulle fortskynda utvecklingen om det blir klarheter i regleringar, så att företag kan hoppa på detta utan risk. Dessa regleringar tror jag kommer i samband med kommande val i USA som är ett år bort, och sedan kan det gå fort.

Så om man förstår vad jag just försökte förklara så är utvecklingen stor. Vi är i ett stadie att infrastrukturen håller på att läggas, och så fort det blir klarheter i regleringar så kan massadoptionen påbörjas.

Att tekniken funkar har vi massor av bevis på runt om i världen. Fantastiskt mtp att Lightning bara funnits sedan 2018.
https://www.youtube.com/watch?v=xoXsMRRmErU&t=155s
https://www.youtube.com/watch?v=Tlhvnpi2ukA
https://www.youtube.com/watch?v=dD2-T7TX2rk&t=1948s
https://www.youtube.com/watch?v=07-LT9h844k
osv osv
Lightning fungerar dåligt eller inte alls (i skala)
Strike är en traditionell banktjänst

Har du åtminstone accepterat nu att bitcoin saknar värde i sig, precis som en fiatvaluta? Jag har inte sett några motargument ännu.

Undrar fortfarande också varför i praktiken inga handlare är intresserade av att ta emot bitcoin. Det låter ju helt fantastiskt på alla sätt. Är handlarna dumma?
2022-12-09, 11:26
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Lightning fungerar dåligt eller inte alls (i skala)
Strike är en traditionell banktjänst

Har du åtminstone accepterat nu att bitcoin saknar värde i sig, precis som en fiatvaluta? Jag har inte sett några motargument ännu.

Undrar fortfarande också varför i praktiken inga handlare är intresserade av att ta emot bitcoin. Det låter ju helt fantastiskt på alla sätt. Är handlarna dumma?
Du har fått svar på alla frågor i tidigare inlägg. Ofta i inlägget du citerar när du säger att du inte fått svar.

Det blir löjligt och meningslöst att försöka hjälpa dig, när du tycker det är viktigare att inte tappa ansiktet för att du haft fel.

Ställ inte om dina frågor för det ger dig ingen poäng. Läs svaren du fått från olika folk. Att låtsas som att du inte fått svar ger dig ingen poäng.

Bry dig inte om att svara på detta, för jag är klar med dig för nu.
(det kommer ju förstås ett svar, då det är viktigt för dig att få sista ordet precis som det betyder något)
Senast redigerad av Leaston 2022-12-09 kl. 11:37.
2022-12-09, 11:28
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du har fått svar på alla frågor i tidigare inlägg. Ofta i inlägget du citerar när du säger att du inte fått svar.

Det blir löjligt och meningslöst att försöka hjälpa dig, när du tycker det är viktigare att tappa ansiktet för att du haft fel.

Ställ inte om dina frågor för det ger dig ingen poäng. Läs svaren du fått från olika folk. Att låtsas som att du inte fått svar ger dig ingen poäng.

Bry dig inte om att svara på detta, för jag är klar med dig för nu.
(det kommer ju förstås ett svar, då det är viktigt för dig att få sista ordet precis som det betyder något)
Jag undrar vilken skribent som är mest trögfattad, du eller Papper1512. Det är helt otroligt, men samtidigt lite underhållande.

Ni lyckas inte producera några argument utan skriker om antingen halmstrån eller postar youtube-länkar till en kille i keps som "argument".

Ni kan inte svara på enkla frågor. Frågan om vilket värde en bitcoin har i sig är fortfarande obesvarad. Antagligen för att ni innerst inne vet att ni är helt fel ute.

Mitt tips är i alla fall att ni säljer alla era bitcoins så snart som möjligt nu för att rädda de få besparingar ni fortfarande har kvar.
2022-12-09, 11:35
Medlem
Citat:

Hur ska det här ens fungera med den värdelösa kapacitet som finns hos bitcoin (lightning borträknat, för det fungerar inte ens i skala)?

BTCPay-systemet inbegriper lightning.

Det finns för övrigt andra opensourceprojekt än BTCPay som håller på med betalningslösningar för butiker, så BTCPay bör mest ses som ett bra exempel.
2022-12-09, 11:39
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
BTCPay-systemet inbegriper lightning.

Det finns för övrigt andra opensourceprojekt än BTCPay som håller på med betalningslösningar för butiker, så BTCPay bör mest ses som ett bra exempel.
Ah, så då kommer det alltså inte fungera för mer än en handfull användare.

Utöver problemet med skalning så är det också omöjligt att onboarda (dvs öppna nya kanaler) en meningsfull andel av befolkningen till lightning.

Men lycka till!
2022-12-09, 11:42
Medlem
Citat:
Intressant. Skall kolla igenom vid tillfälle.

Värt att nämna är dock att företag föredrar att köpa tjänster och få support. Tror man kan titta på detta lite som man tittar på Linux för privat bruk vs Linux på de största företagen. Ja, Linux är billigare men företag vill fortfarande köpa tjänsten av någon som då också ansvarar för att den funkar.

Men bra med opensource projekt som pressar Strike, CashApp och alla andra att hålla nere priserna. Korvgubben, frisören, hela privat hantverksbranchen, cafet och miljontals sådana köpspunkter kör säkert gärna på sådana lösningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Även många större företag kommer att gå över till en sådan här lösning, tror jag, åtminstone när de har slutat använda eller kraftigt minskat användningen av fiat så att behovet av växling har upphört. Just att helt och hållet få bort alla transaktionskostnader är ändå en viktig konkurrensfördel. Och tekniken är ju rätt så simpel, sedan den väl är installerad och klar.

Jag ser framför mig att betalsystemet bara blir en del av företagets IT-system som helhet. Om ett företag hyr in konsulter som installerar och underhåller IT-systemet så kommer i tjänsten ingå att se tlll att betalsystemet fungerar, att webbplatsen fungerar, att E-post och andra kommunikationsvägar fungerar etc. Konsulten i sin tur använder t.ex. BTCPay eller någon annan gratis opensourcelösning. Om företaget har en egen IT-avdelning ser den till att betalsystemet och all annan IT fungerar och använder även då BTCPay eller dylik gratislösning.
2022-12-09, 11:44
Medlem
Citat:
Ah, så då kommer det alltså inte fungera för mer än en handfull användare.

Utöver problemet med skalning så är det också omöjligt att onboarda (dvs öppna nya kanaler) en meningsfull andel av befolkningen till lightning.

Men lycka till!

Det kommer att gå bra, ska du se. Luta dig tillbaka och njut bara. Men du får inte ha för bråttom. Du kan kolla upp hur det framskrider en gång per år eller så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in