2022-12-09, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
"Rysslands president Vladimir Putin sa under ett tal vid en mottagning på tröskeln till Heroes of the Fatherland Day att "buller, larm och sprak i hela universum" inte kommer att kunna hindra den ryska armén från att utföra stridsuppdrag under en speciell militär operation i Ukraina .

"Så fort vi rör oss, gör något: buller, larm, sprakande tjafs över hela universum. Detta kommer inte att störa våra stridsuppdrag”, sa Putin.

Enligt presidenten ska inga "nonsens och förfalskningar" hindra den ryska armén från att fullgöra sin plikt mot folket.

"Allt nonsens med informationskonfrontationen, informationsfyllning, alla möjliga förfalskningar borde hålla sig borta. De ska inte hindra oss från att fullgöra vår plikt mot vårt folk”, sa Putin.

Han tillade att man inte behöver vara särskilt erfaren i "informationskonfrontation" för att "vara medveten om de sanna händelserna." -Gazeta

Haha såg just nämnda klipp. Karln är ju klapp kanon! Påstås det inte att Putin är nykterist? Jeltsin hold my beer.

’Vem var det som började? Vem attackerade Kremlbron?’

Ps varför har de döpt det där stället till en engelskt namn?
Citera
2022-12-09, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Nu har du tagit miste.

Det absolut enda klipp jag under de senaste dagarna kommenterat är när en Nato-rukare försökte bevisa att ett helt annat klipp var falskt genom okunniga påstående och försökte sedan gå in på själva sakfrågan: Att klippet uppvisade ett krigsbrott.

Han som jag tjafsade med visste inget om maskinhallar och murgröna. :-) Djävligt OT diskussion som så mycket annat Nato-runkare ägnar sig åt.

Jag för min del tycker att det är lite skrämmande vilken upplösning av krigslagars följande vi ser i detta krig - då är det bara det som filmas vi ser. Skjuts och torteras nog många soldater där nu och jag tycker faktiskt detta är hemskt vem som än utsätts för det.

Det sistnämnda: Tycker du det är OT?

Du är ju helt vrickad.

Först hoppas du i flera inlägg på att piss-ryzzen ska ta död på så många ukrainare som möjligt - att det är för få med bara 100 000 stycken dödade, sen tycker du att det är ”hemskt” att krigets lagar inte respekteras.

Fy fan vad du är vidrig.
Citera
Medlem
Bakhmut köttkvarn - hur är döds- o skadeförhållandena mellan länderna där?
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Litauen plockar ner ett stort monument från Sovjet. Bra att markera mot ryssen ju. Inte så mycket gnäll nu från "pro-ryssar" i Baltikum längre.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1601153619696680960
Citera
2022-12-09, 11:56
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
I inlägg typ jag är inte för Ryssland men... så är i regel slutklämmen i inläggen som klär av och avslöjar verkliga avsikten med inläggen. Ofta väldigt tafflig prorysk slutkläm som då klär av personen totalt.
” jag är inte för Ryssland men..bla, bla, ukronazister… Folkmord på etniska ryssar i Donbass… bla, bla… NATO’s fel… tjat, tjat, tomt prat… Ryssland blev provocerad… skitsnack, skitsnack… korrupta Zelensky…. Bla, bla, bla… Azov torterade allt och alla… Putin vill bara skydda… struntprat, struntprat… EU, Biden, Nuland, kuppen i Kiev, Donbabwe och Luganda röstat för självständighet, Ryssland undviker civila mål, USA igen, Gorbatjov blev lovad….”
Citera
2022-12-09, 11:59
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Nästan synd att de allierade öppnade en andra front i Normandie 44 nu när man ser i efterhand hur Putler beter sig.
Citera
2022-12-09, 12:00
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Bakhmut köttkvarn - hur är döds- o skadeförhållandena mellan länderna där?
1:6, ukrainska:ryska förluster.
Dvs Ukraina håller på att vinna med 6-1, för att tala finska hockeytermer.
Citera
2022-12-09, 12:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goodbenny
Haha såg just nämnda klipp. Karln är ju klapp kanon! Påstås det inte att Putin är nykterist? Jeltsin hold my beer.

’Vem var det som började? Vem attackerade Kremlbron?’

Ps varför har de döpt det där stället till en engelskt namn?

Putin är illa ute i alkoholmissbruk, jag kollade nyss med en pålitlig källa i moskva. Således är det vi ser i nämnda video en aprak president som skämmer ut sig internationellt. Återigen...
Citera
2022-12-09, 12:02
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Nästan synd att de allierade öppnade en andra front i Normandie 44 nu när man ser i efterhand hur Putler beter sig.
Ja, världen hade varit mycket finare om man låtit gamle gode Adolf fått avsluta tåget i Öster i lugn och ro först.
Citera
2022-12-09, 12:02
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Putin dricker inte alkohol överhuvudtaget. Förvirringen och det fåniga flinet måste bero på något annat…

Han dricker inte överhuvudtaget, ståendes med ett glas i handen Man ser ju att han inte är sig själv, beroende på sjukdom, fylla, det vet ingen. Men ser då inte normal ut.
Citera
2022-12-09, 12:06
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/nato-toppen-fruktar-storkrig-med-ryssland-/

Tredje världskriget börjar i vinter?
Citera
2022-12-09, 12:10
Medlem
Bledsaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
En soldat i Röda Armén pratar med två polare på telefon. Förlusterna i Luhansk region för mobiksen är fruktansvärt stora. Soldaten säger att "mönstringen" i Nazi-Ryssland avslutades 1:a december och nu kan man börja nästa mobilisering. Men ingen ny mobilisering är ju beslutad än. Men det finns bara två vägar kvar för Röda Armén nu, full reträtt ut ur Ukraina eller ny mobilisering.

https://twitter.com/wartranslated/status/1601156448675057664
Det blev väl förbjudet att demonstrera typ överallt i Ryssland för inte så längesedan. Gissar att en ny våg av mobilisering är på gång. På julafton så klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in