2022-12-09, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag tvivlar på att de blev "förintade". Reträtten verkade ordnad.

Precis lika ordnad som den katastrofala invasionen i stort. Jag håller med. 😆
Citera
2022-12-09, 11:31
Medlem
Citat:
Där var inga 500 pansar som övergick i ukrainsk ägo vid Kiev-reträtten. De största förlusterna tror jag har varit i Donetsk oblast.

Källor på detta lösa påstående?
Citera
2022-12-09, 11:31
Medlem
Citat:
Där var inga 500 pansar som övergick i ukrainsk ägo vid Kiev-reträtten. De största förlusterna tror jag har varit i Donetsk oblast.

Nja. i april så uppgick de bekräftade erövrade ryska tanksen till fler än +200st

minns inte riktigt hur mycket av mark ryssarna fortfarande höll då nordöst om kiev i riktning mot kharkiev. men kiev var utom fara/räckhål då.
Citera
2022-12-09, 11:32
Medlem
Sgt.Blands avatar
En soldat i Röda Armén pratar med två polare på telefon. Förlusterna i Luhansk region för mobiksen är fruktansvärt stora. Soldaten säger att "mönstringen" i Nazi-Ryssland avslutades 1:a december och nu kan man börja nästa mobilisering. Men ingen ny mobilisering är ju beslutad än. Men det finns bara två vägar kvar för Röda Armén nu, full reträtt ut ur Ukraina eller ny mobilisering.

https://twitter.com/wartranslated/status/1601156448675057664
Citera
2022-12-09, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
De döda soldaterna i videofilmen är polska soldater från Afghanistan. År 2011...

https://www.flashback.org/sp82688576

Allt tyder på att detta var ännu en rysstrollning.

Tack, ante mig. Den användaren kommer ofta dragandes med sånt.
Citera
2022-12-09, 11:37
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Hur vet du att TV4 faktiskt sa så?
Personen har inte lämnat någon källa och inlägget är borttaget.
Det finns inte en chans att pro-ryssar idkar källkritik så det är tyvärr ingen idé att ens påtala det.

Jag har sett tusen ggr att pro-ryssar hävdar att Zelensky ljuger hela tiden. När man frågar om vad så får man direkt den roboten som föll i Polen. Det är vedertaget nu att han hävdade det innan utredningen var klar och han inte längre står vid de orden. Frågar men sedan vad han mer ljugit om så får man i 100 fall av 100 inget svar.

Vad är det man diskuterar egentligen?

Det enda som sker på forumet är ryss-lögner som sedan motbevisas. Sedan om och om och om igen. Lögnerna kommer bara tillbaka i ny form. Annan form. Se detta snack om polacker nu. Klippet var gammalt men av någon jävla anledning så får pro-ryssarna det till sanning för att de vill det.
Citera
2022-12-09, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Putin dricker inte alkohol överhuvudtaget. Förvirringen och det fåniga flinet måste bero på något annat…

Jag undrade också. Mediciner eller insikten om att han förstört sitt land och att det är på väg att bli allmänt känt.
Citera
2022-12-09, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Så var det dags för delningstemat igen.
Ryzzarna borde få en bit av Ukraina.
Finns naturligt vis inte en enda anledning för Ukraina att lämna över en endaste meter av sitt land till den som invaderat.
I inlägg typ jag är inte för Ryssland men... så är i regel slutklämmen i inläggen som klär av och avslöjar verkliga avsikten med inläggen. Ofta väldigt tafflig prorysk slutkläm som då klär av personen totalt.
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Jag tvivlar på att de blev "förintade". Reträtten verkade ordnad.
Den är inte ordnad om man lämnar kvar material. Vi har sett vid alla reträtter stridsvagnar, radarsystem, luftvärnssystem, ammunition, allt man kan tänka sig.

Lämnar man något, ett endast ting, så är den oordnad.

Vissa diskuterar som det inte spelar någon roll om de förlorar en stridsvagn eller tusen. De har oändligt ändå. Så är det inte. Det finns inte oändliga resurser för Ryssland.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Putin dricker inte alkohol överhuvudtaget. Förvirringen och det fåniga flinet måste bero på något annat…

Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Jag undrade också. Mediciner eller insikten om att han förstört sitt land och att det är på väg att bli allmänt känt.

Kan det vara så att han har en monsterkabel på väg som han motkämpar? Ungar kan ju stå så där och knixa med kroppen och se utbotligt korkad ut under 'kampen'...
Citera
2022-12-09, 11:47
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Nu har du tagit miste.

Det absolut enda klipp jag under de senaste dagarna kommenterat är när en Nato-rukare försökte bevisa att ett helt annat klipp var falskt genom okunniga påstående och försökte sedan gå in på själva sakfrågan: Att klippet uppvisade ett krigsbrott.

Här är inlägget där du gick in i debatten om de påstådda polska militärbegravningarna av stupade i Ukraina:
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Huruvida du själv gick på det fejkade klippet är oklart, men om du inte trodde på det, varför skrev du som du gjorde? Du citerade nämligen precis Infos inlägg om just detta klipp.
Citera
2022-12-09, 11:54
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Källor på detta lösa påstående?

Du kan gå tillbaka med time machine på Oryx web site och kolla slutet mars så ser du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in