Citat:
Ursprungligen postat av
shevita
Som vanligt. Det är männen som är svin
Inte nog med att hon medvetet knullat sig uppåt och på vägen dit säkert trampat på en och en annan kandidat för positionen, men nu ska vi också befria henne från sitt totalt hänsynslösa ansvar.
Vad är det med er svenska kvinnor, delar ni alla samma föräldrar och diagnoser eller fan är det som pågår?
Jävla skräpmänniskor
Jag menar bara att det är en smula tröttsamt att läsa ”hora” etthundrasjuttioåtta gånger i tråden.
Kvinnor som har sexuella förbindelser med gifta män står, i samhällets ögon, inte högt i kurs. Att dessutom ”ta betalt” i form av löneförmåner och befordran är än mer klandervärt. Staaf har beskrivit sin relation med Löfving som ”privat och ytlig”, en beskrivning som talar för sig själv.
Citat:
Linda Staaf säger att hon och Löfving under en period haft ett förhållande.
– Vi utvecklade senare även en privat men ytlig relation när han var min chef vid Noa, men vi har aldrig varit närstående, säger hon.
Men, om relationen var ett förhållande, privat och ytligt och Löfving inte uppfattade att han fick tillräcklig valuta för sitt köp (befordran/löneökningar) av sexuell tjänst så rättfärdigar inte det eventuell grov fridskränkning, olaga förföljelse och ofredande.
Å andra sidan kanske Ari Stenman hyser agg gentemot Löfving? Lite underligt är det att han anmäler bakom Staafs rygg och dessutom förvägrar henne att ta del av anmälan i sin helhet.
Citat:
Staaf uppger att hon har bett säkerhetschefen visa henne hela anmälan och anteckningarna från deras möte, men att han då hänvisat till Särskilda utredningar.
Staaf:
Citat:
– Det fanns flera anledningar till samtalet. En av dem var att sommaren 2021 kom det in ett antal granskande frågor från en okänd person till Polismyndigheten där man begärde ut handlingar kring mig och mitt arbete, något som regelbundet fortsatt sedan dess. Jag kunde inte utesluta att det var Mats som låg bakom de här frågorna, säger Linda Staaf.
Hon säger också att hon vid tidpunkten påverkades negativt av att polisforskaren Stefan Holgersson just släppt en kritisk rapport med titeln ”Hur efterlever polisen offentlighetsprincipen”.
[..]
– Jag kände en oro för vad jag skulle kunna utsättas för framåt i tiden. Det handlade om min egen oro och min egen rädsla.
Vad kände du oro inför?
– Jag vill inte närmare gå in på det. Men jag vill vara tydlig med att jag aldrig ansett mig ha utsatts för något brott.
– Jag vände mig till säkerhetschefen för att få någon form av stöd från arbetsgivaren och berättade om det jag hade upplevt. Jag bad honom också att inte berätta om samtalet för Mats.
[...]
Säkerhetschefen frågade mig om jag hade blivit utsatt för något brott av Mats och jag svarade klart och tydligt nej och sen gör han ändå anmälan.
- Varför misstänkte Staaf Löfving? Å ena sidan menar hon att det är han som är orsaken till hennes oro, å andra sidan är det någon okänd.
- Vad ville hon ha för typ av stöd från arbetsgivaren?
https://www.expressen.se/nyheter/mats-lofving-anmaldes--for-brott-mot-linda-staaf/
Edit: Var Staafs oro grundad på bristfälligt CV och orimlig befordran?