2022-12-08, 22:19
Medlem
Fattar inte varför alla kåtgubbar inom Polisen och Försvarsmakten är så pilska på Staaf. Hon är ju ful som stryk.
Citera
2022-12-08, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det har du rätt i, kan mycket väl vara som du säger.
Kan ju exempelvis vara denna Holgersson som begärde ut handlingar om henne och hennes cv men hon trodde att det var Mats. Där gjorde hon ju en dundermiss. Vilket misstag att gå och berätta om sina misstankar för Aris

Typiskt att man drabbas av paranoia och inte kan tänka i fler banor när man vet sig ha agerat fel o klandervärt.

Hon försökte sopa bort spåren - istället blev de välsynliga för alla..
Citera
2022-12-08, 22:25
Medlem
Är hennes wikipedia-sida borttagen?
Citera
2022-12-08, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Som vanligt. Det är männen som är svin

Inte nog med att hon medvetet knullat sig uppåt och på vägen dit säkert trampat på en och en annan kandidat för positionen, men nu ska vi också befria henne från sitt totalt hänsynslösa ansvar.

Vad är det med er svenska kvinnor, delar ni alla samma föräldrar och diagnoser eller fan är det som pågår?

Jävla skräpmänniskor

Jag menar bara att det är en smula tröttsamt att läsa ”hora” etthundrasjuttioåtta gånger i tråden.

Kvinnor som har sexuella förbindelser med gifta män står, i samhällets ögon, inte högt i kurs. Att dessutom ”ta betalt” i form av löneförmåner och befordran är än mer klandervärt. Staaf har beskrivit sin relation med Löfving som ”privat och ytlig”, en beskrivning som talar för sig själv.

Citat:
Linda Staaf säger att hon och Löfving under en period haft ett förhållande.
– Vi utvecklade senare även en privat men ytlig relation när han var min chef vid Noa, men vi har aldrig varit närstående, säger hon.

Men, om relationen var ett förhållande, privat och ytligt och Löfving inte uppfattade att han fick tillräcklig valuta för sitt köp (befordran/löneökningar) av sexuell tjänst så rättfärdigar inte det eventuell grov fridskränkning, olaga förföljelse och ofredande.

Å andra sidan kanske Ari Stenman hyser agg gentemot Löfving? Lite underligt är det att han anmäler bakom Staafs rygg och dessutom förvägrar henne att ta del av anmälan i sin helhet.
Citat:
Staaf uppger att hon har bett säkerhetschefen visa henne hela anmälan och anteckningarna från deras möte, men att han då hänvisat till Särskilda utredningar.

Staaf:
Citat:
– Det fanns flera anledningar till samtalet. En av dem var att sommaren 2021 kom det in ett antal granskande frågor från en okänd person till Polismyndigheten där man begärde ut handlingar kring mig och mitt arbete, något som regelbundet fortsatt sedan dess. Jag kunde inte utesluta att det var Mats som låg bakom de här frågorna, säger Linda Staaf.

Hon säger också att hon vid tidpunkten påverkades negativt av att polisforskaren Stefan Holgersson just släppt en kritisk rapport med titeln ”Hur efterlever polisen offentlighetsprincipen”.

[..]

– Jag kände en oro för vad jag skulle kunna utsättas för framåt i tiden. Det handlade om min egen oro och min egen rädsla.
Vad kände du oro inför?
– Jag vill inte närmare gå in på det. Men jag vill vara tydlig med att jag aldrig ansett mig ha utsatts för något brott.
– Jag vände mig till säkerhetschefen för att få någon form av stöd från arbetsgivaren och berättade om det jag hade upplevt. Jag bad honom också att inte berätta om samtalet för Mats.

[...]

Säkerhetschefen frågade mig om jag hade blivit utsatt för något brott av Mats och jag svarade klart och tydligt nej och sen gör han ändå anmälan.

- Varför misstänkte Staaf Löfving? Å ena sidan menar hon att det är han som är orsaken till hennes oro, å andra sidan är det någon okänd.

- Vad ville hon ha för typ av stöd från arbetsgivaren?
https://www.expressen.se/nyheter/mats-lofving-anmaldes--for-brott-mot-linda-staaf/

Edit: Var Staafs oro grundad på bristfälligt CV och orimlig befordran?
Senast redigerad av skoputs 2022-12-08 kl. 22:28.
Citera
2022-12-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Fattar inte varför alla kåtgubbar inom Polisen och Försvarsmakten är så pilska på Staaf. Hon är ju ful som stryk.

Hon hade säkert ett rykte av sig redan innan skiten exploderade i pressen.

Man visste att hon särade på benen vid titlar o förmåner. Det kan verka vara attraktivt för en autist som annars inte är så populär hos motsatta könet.

Jag kan förstå att tycke uppstå på ens arbetsplats, men inte att man på dessa positioner inte kan tänka med rätt kroppsdel och agera därefter.
Citera
2022-12-08, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Man visste att hon särade på benen vid titlar o förmåner. Det kan verka vara attraktivt för en autist som annars inte är så populär hos motsatta könet.

Jag kan förstå att tycke uppstå på ens arbetsplats, men inte att man på dessa positioner inte kan tänka med rätt kroppsdel och agera därefter.
Man kan fundera på om hon kanske är mer kompetent än dessa gubbar hur man än vrider och vänder på saken. Ett moras.
Citera
2022-12-08, 22:32
Medlem
St..appvipans avatar
Det räcker med att läsa forskare Holgerssons wiki så får man en bra helhetsbild vad som är problemet med polismyndigheten i detta land. Mycket oroväckande under hur lång tid de försökt stoppa forskning som på olika sätt riktar kritik mot den egna organisationen. Undra hur många fler granskare de försökt tysta?

Extremt problematiskt när myndigheter inte ser öppenhet och granskning som någonting som stärker organisationen. Utan öppenhet och granskning har vi nu resultatet i Löfving, Staaf, Thornberg etcetera.
Citera
2022-12-08, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Jag kollade i början av tråden och det dyker upp tidigt . En hel del som verkligen stämmer som är skrivet långt långt innan detta senaste "snedsteg/knullsteg"
Citera
2022-12-08, 23:14
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roggaluktargris
Jag kollade i början av tråden och det dyker upp tidigt . En hel del som verkligen stämmer som är skrivet långt långt innan detta senaste "snedsteg/knullsteg"

Flashback ligger först som vanligt, men frågan är vad som driver denna kvinna, har hon inga egna barn?
Citera
2022-12-08, 23:17
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Är hennes wikipedia-sida borttagen?

Japp igår natt.
Citera
2022-12-08, 23:26
Medlem
Hon gillar gammal gubbkuk
Citera
2022-12-08, 23:42
Medlem
För att extrapolera och förtydliga tidigare inlägg, så är det så att Löfving och Byden inte har ställt sig själva den optimalt självuppriktiga frågan; "-Vad ser hon hos mig?"
Förmodligen inte haft några amorösa äventyr utanför sitt kanske på tomgång numera gående äktenskap. Helt enkelt väldigt naiva. Tror inte (kan ju inte veta) de har haft älskarinnor innan denna SuperGirlen dök upp! Men hade det då varit så som det är/var i Frankrike att det är mer vanligt att ha någon vid sidan om (Frun), då hade de mer tagit detta för vad det är, haft ett mer krasst synsätt att det bara i alla fall är en "affär" och kört på i gamla hjulspår med sin äkta Hälft (visserligen moraliskt förkastligt det också) men de hade inte svalt betet med hull och hår.
Så det kommer att bli intressant med hur Förklaringsmodellen kommer att se ut; HUR kunde detta ske (?) Stämmer WonderWomans Meriter och utbildningar eller ej ? Hon måste lägga Pappren på bordet hon också.
Mitt svar hur detta kunde ske är att Löfving och Byden gjorde detta för de kunde göra det och p.g.a att Sveriges Menighet blivit för jämlika och mesiga. sist i raden är Thormborg´s StötPokerbluff om att Polisen tål all granskning.
Nu skall jag bli personlig, jag har själv träffat på en sån här Donna där man liksom blir underlägsen känslomässigt i och med att hon är yngre typ 10 år då jag var 45 själv och hon 35 år. Hon snygg & charmig som tusan och tydligen intresserad av mig. Det är där man kommer i ett "knepigt läge" när man inser att det finns saker som inte stämmer med hennes person och bakgrund. Blir fascinerad av det hela, men tänker också "håller jag på med att funderar på detta p.g.a att det handlar om en snygg Brud" eller "har jag verkligen något på henne (?)", det är då man börjar vandra i den manliga Självinsiktens och Självförtroendets utmarker. Det är den verkligt mentala gordiska Knuten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in