2022-12-08, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Min syn på saken förändrades totalt när det klarnade för mig att Ari Stenman gjort anmälan mot Linda Staafs egen vilja. Det enda hon verkar vara skyldig till är knullande av chef, och där är det självklart chefen som brustit i omdöme, inte hon.

Du tycker inte att LS brister i omdömme då hon systematiskt går efter äldre gifta män, och splittrar familjer och äktenskap, samt riskerar rikets säkerhet? Bruden är en psykopat.
Citera
2022-12-08, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
Civ ek (nota bene) och jur kand

Atlet, pilot, lingvist, polis, entreprenör, författare

Och inte minst - Quinna

Ok. Att hon verkar vara högpresterande är en sak. Jag tänker inte ifrågasätta hennes framgångar och livsstilsval. Jag vet inte mot vad hennes kompetens och skicklighet har bedömts. Vet du något närmare än ovan angivna detaljerna.
Citera
2022-12-08, 20:41
Avslutad
Lite mer info från Samnytt kring löne- och anställningsspecifikationer. Notera Löfvings namnteckning, ”trasslig”, oläslig och iögonfallande.

Pennan går nonchalant med kraftiga streck långt utanför anvisad plats, både uppåt och nedåt. T.o.m över datumet så att det blir svårare att läsa. Enligt min ringa uppfattning visar det på en viljestark karaktär som utan problem kör över uppsatta gränser, och det stämmer väl med hela historien. Jag har ändrat mig om Staaf och tvivlar inte längre på att Löfving passerat gränser gentemot henne.

Undrar hur en grafolog skulle tolka hans namnteckning.

Har Löfving hållhakar som gör honom oantastlig? Varför håller Thornberg honom om ryggen?

https://samnytt.se/avslojar-mats-lofving-hojde-alskarinnan-lindas-lon-rejalt/
Senast redigerad av skoputs 2022-12-08 kl. 20:43.
Citera
2022-12-08, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzknopf
Hahaha
Tyvärr så tror jag att det är sant. Detta är resultatet av att man blandar in kvinnor i affärerna, politik med mera. Dom ska nog hålla sig hemma, föda barn och bona om hemmet om vi ska ha ett fungerande samhälle på sikt.
Det har tagit mindre än 100 år och samhället är i förfall. Inte bara på grund av kvinnor men nog fan har dom spelat en roll alltid.

Det låter lustigt och chauvinistiskt när det säger det på det sättet, men nånting att reflektera över är att kvinnor är mer emotionella och därmed inte fattar lika logiska beslut som män. Därav t ex massinvandring, korrupt miljardrullning på Sida, nedlagd elkraft vars följd vi nu ser osv.
Citera
2022-12-08, 20:45
Avslutad
Förövrigt är åklagarens hänvisning till att det ”bara” handlade om svartsjuka högst märklig. Även en stalker kan vara svartsjuk och det är inte svartsjukan i sig som är brottslig, men vad den medför.
Citera
2022-12-08, 20:50
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Du tycker inte att LS brister i omdömme då hon systematiskt går efter äldre gifta män, och splittrar familjer och äktenskap, samt riskerar rikets säkerhet? Bruden är en psykopat.

Javisst är det så, LS är nog inte som de flesta kvinnor. Jag gissar också på lite välfungerande borderlinedrag med en dos ADHD. Hon verkar intelligent, tillhör nog inte Kling- och Klang-gänget.

Men det är inte straffbart att vara flörtig mot äldre manliga chefer på jobbet. Det är inte heller straffbart att erbjuda dem sex. Men, javisst, det är klandervärt och motbjudande.

Jag tycker de höga cheferna bör klandras och lagföras. De verkar inte alls förstå att man särbehandlar inte sina sexpartners och ger dem förmåner. Deras omdöme verkar saknas helt.

Personligen förstår jag inte alls vad som sexuellt lockar med en trebarnsmamma, även om hon är blonderad. Har männen aldrig hört talas om uttrycket: ”Vifta med en hockeyklubba i Globen?”.
Citera
2022-12-08, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hytrate
Vi har inte Hela bilden. Det hela kan jag vara en överreaktion från Ari. Det kan också vara så att det ligger något annat bakom varför han har vart anmäler med tre olika brottsrubriceringar.

Det är ingen reaktion utöver att han har anmälningsplikt som polis. Han gjorde det hela by the book, finns MISSTANKE om brott ska det anmälas om man är polis. Punkt slut.
Citera
2022-12-08, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective

Att om och om igen upprepa olika invektiv om Staaf i mängder av inlägg känns inte konstruktivt (menar inte bara dig). Visst är det ett gravt olämpligt beteende, men de som befordrat henne pga sängvägen är de verkligt kriminella, och bör entledigas omgående.
Senast redigerad av skoputs 2022-12-08 kl. 21:26.
Citera
2022-12-08, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Att om och om igen upprepa olika invektiv om Staaf i mängder av inlägg känns inte konstruktivt (menar inte bara dig). Visst är det gravt olämpligt beteende, men de som befordrat henne pga sängvägen är de verkligt kriminella och bör entledigas omgående.

Självklart bör dessa kåtbockar entledigas, jag håller helt med. Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2022-12-08, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Linda har ju utgett en bok med titeln "Ulv i fårakläder. Kanske är det hon som är ulven?

Narcissister sipprar ofta ut info eftersom de gärna skulle vilja stoltsera med hur smarta o duktiga o överlägsna de är - samtidigt som de inser att de inte kan berätta allt för att inte avslöja sig själva.

Madsen sipprade också ut info angående sina innersta tankar, men ingen tog honom på allvar o ingen kunde tolka hans galna uttalanden på rätt sätt.

Linda kanske skulle vilja avslöja hur jävla lätt det är att göra karriär i en mansdominerad värld när de män som bestämmer består av otrogna kåtbockar..

Hennes budskap till andra kvinnor kanske är att sluta lipa o börja suga istället?
Citera
2022-12-08, 21:02
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Att om och om igen upprepa olika invektiv om Staaf i mängder av inlägg känns inte konstruktivt (menar inte bara dig). Visst är det gravt olämpligt beteende, men de som befordrat henne pga sängvägen är de verkligt kriminella, och bör entledigas omgående.

Som vanligt. Det är männen som är svin

Inte nog med att hon medvetet knullat sig uppåt och på vägen dit säkert trampat på en och en annan kandidat för positionen, men nu ska vi också befria henne från sitt totalt hänsynslösa ansvar.

Vad är det med er svenska kvinnor, delar ni alla samma föräldrar och diagnoser eller fan är det som pågår?

Jävla skräpmänniskor
Citera
2022-12-08, 21:03
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzknopf
Det har gjort det, hyffsat väl faktiskt under väldigt lång tid. Inget är perfekt och det har varit mycket korruption osv. Men korruptionen är inte lägre för att det är kvinnor med i smeten och styr nu utan det är faktiskt värre. Mer drama och annat dylikt skit som skapar en massa turbulens. Kvinnor är väl utstuderanden och experter på att spela oskyldiga. Alla vet det men inget säger det rakt ut.

Bäst vore om bara män skötte detta. Inget annat alternativ finns. Skulle enbart kvinnor sköta politik och affärer med sin emotionella och ologiska hjärna? Strunta i barnen eller ska det ens finnas barn?
Hur såg det egentligen ut på den gamla goda tiden när kvinnor var uteslutna från politik och myndigheter?
Citat:
Under frihetstiden på 1700-talet grasserade korruptionen i den svenska politiken, och riksdagsledamöter lät sig flitigt mutas av utländska intressen. Inför valet av tronföljare till Fredrik I, försökte bland andra Danmark, Frankrike och Ryssland påverka riksdagen. Danmark betalade under två års tid ut lika mycket i mutor till Sverige som man årligen lade på sin egen flotta.
[…]
En grundsten i en professionell förvaltning är att ämbetsmän rekryteras utifrån förtjänst. På 1800-talet och tidigare var dock personliga kontakter mycket viktigare. För att göra karriär krävdes ofta beskydd av en välgörare, en patron, som byggde nätverk av lojala personer, så kallade klienter. Dessa försökte ställa sig in hos patronerna genom olika typer av smicker och löften om framtida återbetalning, bland annat i brev som bevarats till eftervärlden. En patron med klienter på viktiga positioner hade naturligtvis stort inflytande.
[…]
Nepotism, gynnande av släktingar, förekom också. Sveriges första statsminister, Louis De Geer, beskriver till exempel i sina memoarer hur han 1841 får sin första tjänst efter att hans äldre bror, som också var ämbetsman, dragit i rätt trådar.
[…]
I August Strindbergs Röda rummet, som utspelar sig på 1860-talet, beskrivs till exempel en förvaltning präglad av ineffektivitet och ämbetsmän som knappt arbetar utan bara inkasserar lönecheckar. Dessutom hävdas att man behöver ”intriger och relationer” för att komma fram.
[…]
Långt fram på 1800-talet var det dock vanligt att man var tvungen att betala så kallade sportler när man var i kontakt med myndigheter, avgifter som ämbetsmännen stoppade i egen ficka.
https://fof.se/artikel/2015/10/sveriges-vag-ut-ur-korruptionens-grepp/
Sverige är betydligt mindre korrupt idag än förr. När byråkratin professionaliserades och ämbetsmännen fick vettiga löner och arbetsvillkor försvann till stor del incitamenten för korruption.

Den stora skillnaden är att vi idag har kontrollmekanismer och lagstiftning som gör att vi kan granska och ifrågasätta om någon får en anställning medelst kåt gubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in