2022-12-08, 18:05
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Har jag påstått det?
Tog upp några punkter som Ukrainas allierade, från i stort sett hela världen, har på gång som motvikt mot alla som påstår att västvärlden tröttnar.
Gör man en djupare analys ser man att bredden på stöd är betydligt större än ryska sidan som mest består av vapen.
Ryssarna förstör, väst hjälper!
Om du hade följt min länk så hade du sett att inte ens Nordkorea vill hjälpa Ryssland. Jag förstärkte din poäng - ingen vill hjälpa Ryssland att mörda ukrainska kvinnor och barn. Möjligen undantaget Iran som levererat drönare.
Citera
2022-12-08, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Det mesta av "ryssland" är Sibirien vilket snarare borde tillhöra Kina eller Mongoliet.
Ryssland är mestadels bebott nära den europiska gränsen.
Ryssland överlevde inte kalla kriget ni förlorade och Sovjet upplöstes.
Ni har aldrig klarat ett krig på egen hand, ni existerar för att mongolerna invaderade och skyddade er emot stygga grannar.
Alla krig ni har slagits i vanns av någon annan fast ni dog som råttor.
Om jag får vara lite petig så är Sibirien inte ens störst, det är Republiken Sakha som är störst med Republiken Sibirien på andra plats.

Sibirien har ca 5,5 miljoner invånare, Sakha har trots att det är större till ytan ungefär 1,5 miljoner invånare.

De flesta av de tillsammans 7 miljoner invånarna har ingen aning om att den Ryska federationen gör sitt yttersta för att utrota ukrainare, de har för övrigt inte heller någon koll på att det finns ett land som heter Ukraina.
Citera
2022-12-08, 18:13
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Levde du under kubakrisen eller? Om du gjorde det så är du 60+ vafan gör du på flashback isåfall.

Ja, det gjorde jag. Vad gör jag här? Sitter mest och är chockad över folks historielöshet.
Men det är väl sådana tider nu då man skall dö för sitt land och är man inte med på det så är man en fegis. Nu ska vi kriga. Det är det som gäller. Jag har aldrig varit med om nåt liknande i hela mitt liv. Jag är chockad.
Citera
2022-12-08, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Om du hade följt min länk så hade du sett att inte ens Nordkorea vill hjälpa Ryssland. Jag förstärkte din poäng - ingen vill hjälpa Ryssland att mörda ukrainska kvinnor och barn. Möjligen undantaget Iran som levererat drönare.

Ah förstår, fast det stod också i artikeln att trots Nordkoreas förnekande så sker det ändå.
Citera
2022-12-08, 18:16
Medlem
qwerty-66s avatar
Någon ryzz som rökt igen?

Three powerful explosions rang out at the air base in occupied Berdyansk, followed by 15 smaller explosions. This caused a large-scale fire

Almost all the ambulances and fire trucks in the city left for the scene, head of the occupied city administration Viktoriya Halytsyna said
Citera
2022-12-08, 18:17
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Ja, det gjorde jag. Vad gör jag här? Sitter mest och är chockad över folks historielöshet.
Men det är väl sådana tider nu då man skall dö för sitt land och är man inte med på det så är man en fegis. Nu ska vi kriga. Det är det som gäller. Jag har aldrig varit med om nåt liknande i hela mitt liv. Jag är chockad.

Jag håller med. Kanske en generationsfråga? Jag har svårt att föreställa mig dessa diskussioner för 30 år sen. Om Sverige invaderats, givetvis. Men för ett krig 2500 km bort? Nja...
Citera
2022-12-08, 18:17
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Man har ju färdiga protokoll för att svara.

Det är därför det är en fara i sig självt med detta krig, där finns en liten risk varje dag att någon gör fel (eller någon galning ser till att det blir fel, en slags kärnvapenpyroman).

Jag föreställer mig att det är diskuterat redan. Man har färdiga planer för:
- kärnvapen detonerar i Europa men inte USA
- kärnvapen träffar amerikanska baser/hangarfartyg
- kärnvapen träffar New York

Däremot tror jag det blir totalt kaos om Ryssland använder kärnvapen mot civilbefolkningen i Ukraina. Kaos här alltså. Delar av befolkningen kommer gå på gatan och protestera och kräva fred NU, och andra kommer kräva hämnd NU. Och intensiv diplomati och politiker som försöker navigera i det.

Samara, Omsk och Rostov skulle upphöra att existera om Ryssland detonerar ett större strategiskt kärnvapen över kyiv.Och det vet rySSarna, så det lär inte ske, och självklart inte över europeiska städer. RySSka taktiska kärnvapen över Ukraina skulle resultera i ett kraftfullt svar ifrån NATO med konventionella vapen, och man har många olika möjligheter:

https://youtu.be/S_xrUOoyoO4
(6.48 in i klippet)

Ja, den rySSka cancersvulsten skulle, överhuvudtaget inte använda kärnvapen, för man har allt och förlora och inget att vinna på det! Se hela klippet, ovan, för att förstå det. Men är Putler rationell som vi förstår begreppet? Troligtvis inte. Här diskuterar Vexler det problemet.

https://youtu.be/qa8MQWNek_8

Och här en Q&A om samma fråga:

https://youtu.be/ypO6DXIIo7M

Slava Ukraini!
Citera
2022-12-08, 18:19
Medlem
Citat:
Börjar bli jävligt trött på den här konflikten, västvärlden börjar tröttna på Zelensky också. Kan vi inte bara skicka alla moderna vapen Nato har till Ukraina så dom kan döda varenda ryss på Ukrainsk mark, sen kan Putin skicka kärnvapen till Kiev, sen eskalerar det till fullskaligt kärnvapenskrig. Orkar inte med att läsa om Zelensky eller Putin, båda två är lika jobbiga och efterblivna.
Har ni fått nytt manus? EU går under, Zelensky, är trött på USA
Kärnvapenskramlet påå tapeten igen!
Citera
2022-12-08, 18:22
Medlem
Citat:
Börjar bli jävligt trött på den här konflikten, västvärlden börjar tröttna på Zelensky också. Kan vi inte bara skicka alla moderna vapen Nato har till Ukraina så dom kan döda varenda ryss på Ukrainsk mark, sen kan Putin skicka kärnvapen till Kiev, sen eskalerar det till fullskaligt kärnvapenskrig. Orkar inte med att läsa om Zelensky eller Putin, båda två är lika jobbiga och efterblivna.
Men lik förbannat torgför du att Ryssland är överlägsna?
Om du är trött på att i tråden presentera rysslandspropaganda är det väl bara att sluta? Läs ingenting om Rysslands anfallskrig, upphör med spekulativa och lögnaktiga inlägg så kanske du kommer att må bättre?
Prova
Citera
2022-12-08, 18:24
Medlem
Eftersom precis alla analytiker hävdar att den staden är oviktig, framstår ryssarnas besatthet av den något märklig. Särskilt som det främst är Wagner som slåss där. Ryssarna vill INTE ge Wagner någon ära över att ha tagit ett område.
Citera
2022-12-08, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN

Civiliserade människor är också chockade men det beror på ryssjävlarnas våldtäkt av Ukraina.
Citera
2022-12-08, 18:26
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Väst är inte trötta på kungen Zelensky aka man of the year,, preZ poopin däremot äcklar många
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in