https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1015791
Detta är en extremt stor händelse
"Den amerikanska basketstjärnan Brittney Griner som har suttit fängslad har nu släppts av Ryssland.
Det bekräftar amerikanska myndigheter för AP.
Griner har suttit fängslad sedan hon blev gripen med cannabisolja på väg in i Ryssland.
I augusti dömdes hon till nio års fängelse.
Basketstjärnan hade ett läkarintyg där det framfgick att hon fick använda cannabisoljan som smak i e-cigaretter, enligt The Guardian.
Brittney Griner släpptes i en fångutväxling. USA släppte vapenhandlaren Viktor Bout."
Det intressanta är inte basketspelaren utan Viktor Bout som jag postat en Youtubevideo om tidigare. En av världens största "vapenhandlare" ,,, vill Ryssland ta ihjäl han för att han sålt ut Ryska vapenlager? Vill de ha ut han för att han har kontakter i världen gällande vapen? Så många frågor, ingen vet, men man kan ju spekulera..